کد خبر : 1367024 | 02 آبان 1395 ساعت 10:16 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

کاراته زنان به مدال نقره جهانی بسنده نخواهد کرد

مریم مشیری مدعی است هدف از اعزام به رقابت های جهانی اتریش، کسب مدال های بیشتر نسبت به دوره گذشته است.

کاراته زنان به مدال نقره جهانی بسنده نخواهد کرد

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی تیم ملی کاراته زنان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که شرایط روحی و فیزیکی ملی‌پوشان خوب است، بیان‌ کرد: روز گذشته (یکشنبه) دو مرحله تمرینی را در اتریش پشت سر گذاشتیم. صبح تمرینات کاراته را انجام دادیم و در بعد از ظهر نیز تمرینات چابکی را در ورزشگاه  المپیا شهر نیلز انجام دادیم.

 

او در ادامه افزود: ملی‌پوشان با آمادگی کامل بر روی تاتامی خواهند رفت تا با مدال‌های رنگا رنگ به کشور بر گردند. در حال‌ حاضر آسیب‌دیدگی‌ در تیم وجود ندارد و امروز (دوشنبه‌) به هتلی در نزدیک سالن مسابقات خواهیم رفت. همه شرایط خوب است. آب و هوای اتریش نیز حدود 10 درجه با ایران تفاوت دارد و سردتر است. امروز نیز یک مرحله تمرین را برگزار خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه ملی‌پوشان توانایی کسب مدال را در رقابت های جهانی اتریش دارند، ادامه داد: ملی‌پوشان می‌توانند تعداد مدال‌های زنان را در مسابقات جهانی اتریش افزایش دهند و علاوه بر آن رنگ مدال را نیز تغییر دهند. 

 

تیم ملی کاراته بانوان دوره گذشته در رقابت های جهانیِ 2014 آلمان در نخستین حضور خود توانست یک مدال نقره را توسط حمیده عباسعلی کسب کرد. مشیری در این باره گفت: امسال در رقابت های جهانی اتریش به یک مدال نقره بسنده نخواهیم کرد. با توجه به المپیکی شدنِ کاراته، رقابت‌های امسال سنگین‌تر از گذشته خواهد بود و تعداد شرکت کنندگان نیز افزایش یافته است ولی من مطمئن هستم ملی‌پوشان می‌توانند مدال کسب کنند.

 

مشیری درباره شرایط آماده سازی ملی پوشان گفت: 16 مرحله اردو را به سلامت پشت سر گذاشته‌ایم و ملی‌پوشان از نظر آمادگی جسمانی و فنی در وضعیت ایده‌آل و مطلوبی قرار دارند. آسیب دیدگی و مشکل خاصی که مانع کار شود وجود ندارد.

 

او در ادامه افزود: 6 نفره کاراته‌کا اعزامی به رقابت‌های جهانی اتریش چکیده 500 نفر هستند که از سراسر کشور در رقابت‌های انتخابی شرکت کردند. در 16 مرحله اردوی برگزار شده  سه مرحله انتخابی برگزار کردیم و  6 نفر از بهترین‌ها و باتجربه‌های کاراته کشور انتخاب شدند. امیدوار هستم دخترانِ کاراته‌کا در دومین حضور خود در رقابت‌های جهانی با مدال‌های رنگارنگ برگردند.

 

مشیری درباره تاثیر المپیکی شدن کاراته در رقابت‌های جهانی اتریش گفت: تعداد شرکت کنندگان در این دوره بسیار بالا است و قطعا از آمادگی بهتری نیز برخوردار هستند. همه برای کسب مدال حضور خواهند داشت و رقابت سختی برگزار خواهدشد.

 

سرمربی تیم ملی کاراته دختران در پایان گفت: دو فرزند پسر دارم که در تمام مدت حضورم در اردوها مشکلات سختی را پشت سر گذاشته‌اند ولی محکم و قوی این دوران را پشت سر گذاشته‌اند و امیدوارم از رقابت‌های جهانی با دست پر به میهن بازگردم  تا بتوانم آنها را خوشحال کنم. از مردم کشورم نیز می‌خواهم ملی‌پوشان را دعا کنند تا با دست پر برگردند.

دیدگاه‌ها