کد خبر : 1375085 | 05 آذر 1395 ساعت 14:52 | 108.8K بازدید | 0 دیدگاه

تست اجباری ترکیب جدید دفاعی

بازگشت رامین رضاییان به ترکیب پرسپولیس

رامین رضاییان بار دیگر به عنوان بازیکن جانشین در ترکیب قرار گرفت و با توجه به اخراج محمد انصاری او را می توان مرد ثابت ترکیب این تیم در بازی برابر ماشین سازی دانست.

بازگشت رامین رضاییان به ترکیب پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، مدافع راست تیم ملی هنوز نتوانسته به ترکیب اصلی سرخپوشان راه یابد و این امید را دارد که در بازی هفته دوازدهم و برابر ماشین سازی به دلیل اخراج محمد انصاری این طلسم شکسته شود. برانکو ایوانکوویچ که معتقد است رامین رضاییان به دلیل حضور دیرهنگام در اردوی این تیم هنوز شرایط حضور در ترکیب اصلی را ندارد، در دو بازی اخیر از او به عنوان بازیکن جانشین سود برد و البته این بازیکن نشان داد که قابلیت تاثیرگذاری در ترکیب تیمش را دارد. رضاییان در بازی با نفت آبادان موفق شد زمینه ساز تک گل تیمش لقب گیرد و در بازی با پیکان هم اسیر موقعیت نشناسی مهدی طارمی شد تا پاس طلایی اش راهی به دروازه نیابد.


با تمام این تفاسیر به نظر می رسد با توجه به اخراج محمد انصاری و تغییرات احتمالی در ترکیب می توان امیدوار بود رضاییان در ترکیب اصلی برابر ماشین سازی حضور داشته باشد. برانکو ایوانکوویچ دقایقی بعد از اخراج مدافع میانی تیمش، رضاییان را به بازی فراخواند و حسین ماهینی را در دفاع میانی به کار گرفت تا دفاع چهار نفره این تیم با حضور رضاییان، ماهینی، حسینی و ربیع خواه شکل گیرد.


رضاییان برابر ماشین سازی فیکس است؟


رضاییان رفته رفته توانسته با صبر و تمرینات، خود را به برانکو ایوانکوویچ اثبات کند و این مساله را به نمایش بگذارد که خواهان حضوری تاثیرگذار در ترکیب پرسپولیس است. او در بازی با صنعت نفت آبادان توانست زمینه ساز تک گل سه امتیازی تیمش شود و در برابر پیکان هم بدشانس بود که طارمی قدر پاس های کلیدی اش را ندانست. با این شرایط اما بعید نیست در دیدار برابر ماشین سازی در هفته دوازدهم در ترکیب اصلی قرار گیرد. مگر اینکه برانکو ایوانکوویچ دست به تغییرات دیگری بزند و از پل یانسکی در کنار سیدجلال حسینی به عنوان مدافع میانی جایگزین محمد انصاری سود ببرد که البته بعید به نظر می رسد. در صورتی که برانکو ایوانکوویچ از حسین ماهینی و سیدجلال حسینی به عنوان مدافع میانی سود ببرد دو جناح راست و چپ پرسپولیس را رامین رضاییان و محسن ربیع خواه تشکیل خواهند داد و رضاییان بار دیگر در ترکیب اصلی در پرسپولیس و در استادیوم آزادی به میدان خواهد رفت.

 

1159354


ماهینی و رضاییان در کنار هم


چالش بزرگ برای برانکو ایوانکوویچ بعد از بازگشت رامین رضاییان صرف نظر کردن از حسین ماهینی بود که در این فصل عملکرد مناسبی در سمت راست دفاعی از خود به جا گذاشته بود. ماهینی که توانست با ارائه بازی های مناسب به اردوی تیم ملی نیز دست یابد، نمی خواهد جایگاهش را در تیم ملی به سادگی از دست بدهد و مسلما این تغییرات به مذاق او خوش نخواهد آمد و همچنان خواهان حضور در سمت راست دفاعی است تا حضورش در جام جهانی را نیز تضمین کند. در شرایط فعلی تنها وریا غفوری، محمد ایرانپوریان، رامین رضاییان در کنار ماهینی به عنوان مدافع راست در لیست تیم ملی قادر به حضور خواهند بود. رضاییان اکنون توانسته جایگاه ثابتی به خود اختصاص دهد و وریا غفوری به عنوان نفر دوم پشت سر او قرار دارد. ماهینی نیز شانس زیادی برای خود قائل است تا از همتای استقلالی اش پیشی گیرد.
با این شرایط جابه جایی پست در پرسپولیس و حضور در دفاع میانی تنها به صورت مقطعی می تواند مورد نظر قرار گیرد و خود برانکو ایوانکوویچ نیز چندان راضی به این اتفاق نیست. باید دید بعد از دیدار با ماشین سازی سرمربی پرسپولیس چه تصمیمی در این باره خواهد گرفت و از رضاییان و ماهینی چگونه سود خواهد برد.

 


ماهینی – رضاییان؛ دفاع یا تهاجم


خط دفاعی پرسپولیس در این فصل با دریافت 3 گل در 11 بازی عملکرد خیره کننده ای را به جا گذاشته و از این حیث توانسته انتظارات را برآورده کند. این در حالی است که خط دفاعی پرسپولیس نسبت به فصل گذشته با تغییرات صد در صدی مواجه شده بود. سیدجلال حسینی، محسن ربیع خواه و حسین ماهینی به عنوان بازیکنان تازه وارد و البته محمد انصاری به عنوان بازیکنی که پیش از این با تجربه حضور در سمت چپ خط دفاعی به دفاع وسط منتقل شده است در این فصل مورد استفاده قرار گرفتند و تا به اینجا نیز توانستند عملکرد مثبت و فوق العاده ای از خود به جا بگذارند. پرسپولیسی ها برخلاف فصل گذشته از خط دفاعی خود و خصوصا مدافعان چپ و راست خود زیاد انتظار حضور در فاز تهاجمی را ندارند و تنها حسین ماهینی به تناوب و اندک در کارهای هجومی حضور یافته است تا استحکام بالایی در خط دفاعی داشته باشند و ماحصل آن تنها سه گل دریافتی باشد.

 

حضور حسین ماهینی در خط دفاع میانی و رامین رضاییان در دفاع راست می تواند تاکتیک سرخپوشان را با تغییراتی همراه کند و آنها را می توان تهاجمی ترین خط دفاعی لیگ نیز تلقی کرد. رضاییان با توجه به همین خصوصیات تهاجمی خود نیز در فصل گذشته توانست با 4 گل زده و 4 پاس گل یکی از برترین مدافعان لیگ لقب گیرد. این تغییرات می تواند پرسپولیس را البته به تیم فصل گذشته شبیه کند. تیمی که در فاز تهاجمی پرگل عمل خواهد کرد و احتمالا با حضور پیوسته یکی از بازیکنان خط دفاعی اش در فاز تهاجمی با مشکلات دفاعی نیز همراه می شود. با این حال حضور سیدجلال حسینی به عنوان بازیکنی باتجربه و همچنین دروازه بان مطمئن می تواند نوید فاصله گرفتن از فصل گذشته و دریافت گل های مضحک را داشته باشد.

 

1159355


ماهینی – رضاییان، اطمینان حاصل می شود؟


حسین ماهینی و رامین رضاییان هر دو تفکرات دو وجهی را در دیدار آتی در ذهن خواهند داشت. اول اینکه نظر کادرفنی را برای نمایش قابل قبول به اجرا بگذارند و در ضمن موفق شوند موفقیت های فردی را نیز کسب کنند. رضاییان که در بازی های قبلی نشان داده برای اثبات توانایی های خود استرس و شتابزدگی را نیز در خود دارد در این بازی می تواند امیدوار به حضور 90 دقیقه ای در بازی و فاصله گرفتن از استرس مبنی بر نیمکت نشینی باشد. ماهینی نیز همانطور که گفته شد نمی خواهد در فاصله کوتاه مانده تا جام جهانی پست او به عنوان مدافع راست از ذهن کارلوس کی‌روش خارج شود. البته این خط دفاعی در کنار بازگشت محمد انصاری به سمت چپ می تواند لقب فنی ترین خط دفاعی لیگ برتر را به آنها بدهد. خط دفاعی با رهبری قابل اطمینان سیدجلال حسینی، بالانس در سمت چپ و راست با حضور انصاری و رضاییان و البته سوپاپ اطمینانی به نام حسین ماهینی. با این شرایط باید دید در بازی برابر ماشین سازی چه اتفاقی رخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها