کد خبر : 2017456 | 09 اردیبهشت 1403 ساعت 02:45 | 4.6K بازدید | 9 دیدگاه

به یاد قهرمانی صبا با دایی، نوازی، دقیقی و سهراب

یک‌چهارم نهایی بعد از 20 سال بدون سرخابی‌ها!

شاید بدبین‌ترین هواداران سرخابی نیز تصور این را نمی‌کردند که استرسی بابت قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی نداشته باشند.

یک‌چهارم نهایی بعد از 20 سال بدون سرخابی‌ها!

به گزارش "ورزش سه"، با شکست پرسپولیس در ضربات پنالتی مقابل ایرالکو، هوادار تبدیل به تنها نماینده تهرانی در جمع هشت تیم برتر جام حذفی شد. این اتفاق د حالی رخ داد که از آخرین باری که خبری از استقلال و پرسپولیس در یک چهارم نهایی جام حذفی نبوده، 20 سال می‌گذشت.

در فصل 84-1383 بود که ابتدا استقلال با شکستی ناباورانه در ضربات پنالتی مقابل شاهین بوشهر در یک شانزدهم از مسابقات کنار رفت و سپس پرسپولیس بود که با نتیجه یک بر صفر برابر ابومسلم مشهد مغلوب شد تا در مرحله یک چهارم نهایی خبری از سرخابی‌های پایتخت نباشد.

جامی که در پایان روی دستان علی دایی در تیم صباباطری تهران بالا رفت تا سومین قهرمانی صبایی‌ها در جام حذفی رقم بخورد. جالب آنکه آن زمان فینال جام حذفی به شکل رفت و برگشت برگزار می‌شد و دو تیم صبا و ابومسلم در مجموع با تساوی 2 بر 2 کارشان به ضربات پنالتی کشید که یاران دایی بهتر عمل کردند و با نتیجه 4 بر 2 مقابل مشهدی‌ها به برتری رسیدند.

2015427

پنالتی‌های صباباطری توسط دایی، نوازی، سهراب بختیاری‌زاده و سعید دقیقی جوان تبدیل به گل شد و در طرف مقابل نیز ضربات مجتبی جباری و آندو تیموریان به گل تبدیل شد اما ضربات فضلی و ناصحی تبدیل به گل نشد تا جام به صباباطری برسد.

از آن فصل تا کنون هرگز شاهد غیبت این دو تیم در یک چهارم نهایی نبودیم که سرانجام طلسم 20 ساله به دست تیم‌های مس رفسنجان و آلومینیوم اراک شکسته شد.

دیدگاه‌ها