کد خبر : 1378510 | 19 آذر 1395 ساعت 13:56 | 96.1K بازدید | 0 دیدگاه

پیشنهاد به باشگاه های ایرانی لیگ قهرمانان:

تاجیکستان را میزبان معرفی کنید

کشور فارسی زبان تاجیکستان می تواند میزبان ایده آل و استراتژیک باشگاه های ایرانی برای دیدار با نمایندگان عربستان باشد.

تاجیکستان را میزبان معرفی کنید

به گزارش "ورزش‌سه"، با ابلاغ نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر معرفی میزبان مسابقات تیم های ایرانی در بازی با تیم های عربستانی، 1+3 باشگاه ایرانی باید به سرعت شهر میزبان دیدار با همگروه های عربستانی را معرفی کنند. سال گذشته تیم های ایرانی بازی های خود را به کشور عمان منتقل کردند و عربستانی هم دیدار با ایرانی ها را به قطر منتقل کردند. عمان اگرچه از نظر کیفیت برگزاری مسابقات کشور خوبی است اما باتوجه به علقه عربی، میزبان ایده آلی محسوب نمی شود.


روز گذشته کاربران ورزش سه پیشنهاد دادند کشور ایران میزبانی خود از تیم های عربی را به دو کشور فارسی زبان تاجیکستان و افغانستان موکول کنند که البته افغانستان باتوجه به شرایط ای اف سی فعلا حق میزبانی از بازی های بین المللی را ندارد اما تاجیکستان در صورت اقدام سریع تیم های ایرانی می تواند یک میزبان خوب برای بازی های آسیایی تیم های ایران باشد. تاجیک ها همزبان ما هستند و از متحدین استراتژیک قدیمی ما در منطقه به شمار می آیند همچنین از نظر مسافت و شرایط آب و هوایی نیز در ایام برگزاری لیگ قهرمانان دیدار در این کشور به سود ماست. به خصوص که عربستان علاوه بر طی مسافت بیشتر باید در شرایط آب و هوایی متفاوت به دیدار ایرانی ها بشتابد.


در تماس خبرنگار ورزش سه با مسئولان ایرانی درباره میزبانی احتمالی تاجیکستان آنها گفتند که اگر تیمی چنین تمایلی داشته باشد باید با اعزام نماینده به تاجیکستان و بررسی امکانات این کشور به سرعت فایلی در ای اف سی باز کند تا آنها نیز نمایندگان خود را برای بازدید به این کشور بفرستند و مراحل اعطای میزبانی آغاز شود. این کاری است که علاوه بر  جنبه های فنی، حاوی پیام های جنبی و اثرات مثبت بسیار برای ماست.
به جز تاجیکستان، شهر دبی به دلیل تعدد ایرانی ها و همچنین ترکمنستان به دلیل امکانات مناسب و شرایط خوب از نظر بعد مسافت می تواند مورد توجه باشگاه های ایرانی باشند البته به شرطی که برخلاف پارسال امارات از اعطای میزبانی به ایران شانه خالی نکند.


تعیین شهر میزبان بازی با نمایندگان کشور عربستان با توجه به حساسیت های متقابل و همچنین اهمیت بازی در صعود به دور بعدی از مهمترین تصمیم های تیم های ایرانی شرکت کننده در این رقابت هاست. روز یکشنبه با انجام قرعه کشی لیگ قهرمانان تکلیف تاریخ مسابقات نیز روشن می شود.

دیدگاه‌ها