کد خبر : 1382330 | 04 دی 1395 ساعت 16:20 | 49.5K بازدید | 2 دیدگاه

الله‌وردی:

برانکو رنسانس پرسپولیس در دهه 90 بود

جواد الله‌وردی از پیشکسوتان فوتبال ایران برانکو را از عوامل پیش رفت پرسپولیس در 2 سال اخیر می‌داند.

برانکو رنسانس پرسپولیس در دهه 90 بود 

به گزارش "ورزش سه"، جواد الله‌وردی می‌گوید در تاریخ فوتبال ما، چند مربی خارجی، تأثیر زیادی بر موفقیت فوتبال داشتند. اول باید از گئورگی سوچ بگویم که به فوتبال ایران راه کار فرار از بن بست های تاکتیکی را آموخت. آلن راجرز در پیکان و پرسپولیس فوتبال 3-4-4 تهاجمی را پیاده کرد و بدنسازی در تپه‌های داوودیه را هم برای فوتبال ما به ارمغان آورد. رایکوف به جز سیستم 2-4-4، نفرات جوانی مثل غلامحسین مظلومی، ناصر حجازی، حسن روشن و... را برای فوتبال کشور پیدا کرد. در سال‌های دهه 50 فرانک اوفارل هم به نوعی با ارائه تاکتیک‌های نوین، شروع به ایجاد فاصله بین فوتبال ایران با سایر تیم‌های آسیا کرد.


الله وردی ادامه داد: بعد از انقلاب هم مربیان خارجی زیادی حضور داشتند که به فوتبال ایران خدمت کردند. استانکو، روش سوییچ کردن سیستم 1-6-3  را به 3-4-3 به فوتبال ایران آموخت. فوتبال ما با ایویچ، دفاع کردن مدرن را یاد گرفت. در تیم‌های دنیزلی، فوتبال تهاجمی را در دهه گذشته فرا گرفتیم و برانکو هم در 2 دهه اخیر برای فوتبال ما عملکرد مدرنی داشته است. در تیم ملی، او باعث ثبات در تیم ملی شد و در پرسپولیس 2 سال گذشته، این تیم ابتدا خوب نتیجه گرفتن را تجربه کرد؛ سپس بین بازیکنان تیم همدلی و مهربانی ایجاد شد. کاری که سال‌ها مربیان پرسپولیس نتوانستند انجام بدهند، یک اروپایی جدی به بازیکنانش یاد داد.


الله وردی ادامه می‌دهد: پرسپولیس برابر تیم فوتبال سیاه جامگان عالی کار کرد. همه از بازی این تیم لذت بردند. واقعاً، بی تدبیری است اگر فکر کنیم، پرسپولیس برابر تیم  های لیگ برتر در ادامه کار مسابقات، رقیب جدی پیدا کند.

دیدگاه‌ها