کد خبر : 1453525 | 21 مرداد 1396 ساعت 09:31 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

طلای سبک وزن به قزاقستان رسید

آسیابری و درفشی پور طلا گرفتند

رقابتهای کاراته بین المللی جام وحدت و دوستی روز جمعه با برگزاری مبارزات سه وزن کومیته انفرادی آغاز شد نمایندگان ایران و قزاقستان به نشان طلا دست پیدا کردند.

آسیابری و درفشی پور طلا گرفتند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، این دوره از مسابقات روز جمعه با جضور تیم های از آذربایجان، فرانسه، مالزی، گرجستان، افغانستان، روسیه، ترکیه، مقدونیه ،عراق  و نمایندگان کشورمان در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در دو بخش کاتا و کومیته آغاز شد. 

 

در نخستین روز رقابتهای سه وزن کومیته انفرادی برگزار شد که در وزن ۷۵- کیلوگرم علی اصغرآسیابری ملی پوش کاراته کشورمان در پیکار نهایی مقابل «سرکان یاخچی» از ترکیه دارنده مدال برنز اروپا و ۳ طلای کاراته وان با نتیجه ۸ بر یک به پیروزی رسید و به نشان طلا دست پیدا کرد. در این وزن میلاد بهمنی و هادی صفیه از ایران عناوین سوم را از آن خود کردند.

 

هامون درفشی پور که با برتری مقابل «علی ییلماز» از ترکیه، «محمد اسماعیل اف» از آذربایجان، «سعید علیپور» و «اوگور بوراک»قهرمان اروپا و امیدهای جهان از ترکیه به دیدار نهایی وزن ۶۷- کیلوگرم، در این مرحله «رافیض حسن اف» از آذربایجان را شکست دادو طلا گرفت. دادیار رهنما و علی ییلماز از ترکیه هم به نشان برنز مشترک دست پیدا کردند.

 

در وزن ۶۰- کیلوگرم علی مسکینی دارنده نشان طلای زیر۲۱ سال ۲۰۱۷ آسیا و «قیصر آلفسبای» از قزاقستان به دیدار نهایی راه پیدا کردند. این دیدار تا ثانیه های پایانی ۴ بر ۳ به سود نماینده کشورمان پیش می رفت که نماینده قزاقستان در فاصله ۴ ثانیه به پایان مبارزه یک امتیاز گرفت و با قانون «سنشو» (کاراته کایی که امتیاز نخست را کسب کرده) «قیصر» به نشان طلا دست پیدا کند. 

 

مسکینی تا پیش از رسیدن به فینال، میلاد تیغی، کاوه نجفی تبار، پویان آقایی و میثم ادهمی از کشورمان را شکست داده بود. در این وزن مهدی رحیمی و میثم ادهمی مشترکاً سوم شدند. 

 

این دوره از مسابقات امروز در رده جوانان پیگیری می شود.

دیدگاه‌ها