کد خبر : 1463026 | 01 مهر 1396 ساعت 09:34 | 102.5K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون سوارکاری و ستاره فوتبال سرشاخ شدند

جنجال دوپینگ اسب سردار آزمون

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد فدراسیون به عمد اسب او را دوپینگی اعلام کرده است.

جنجال دوپینگ اسب سردار آزمون

به گزارش "ورزش سه"، فعالیت سردار آزمون در رشته سوارکاری در ماههای اخیر با حاشیه هایی همراه بوده است. مهاجم تیم ملی فوتبال ایران که با وجود حضور در لیگ روسیه اسب هایش را در کورس تهران شرکت می دهد، چندی پیش از مسئولان حراست وزارت ورزش خواسته نظارت بیشتری روی مسائل پشت پرده در سوارکاری داشته باشند.


این موضوع با واکنش تند فدراسیون همراه بود و آنها از عملکرد خود در زمینه کنترل دوپینگ دفاع کردند. حتی رییس کمیته ضددوپینگ فدراسیون سوارکاری صحبت های سردار آزمون را غیرکارشناسی خواند.


حالا بعد از گذشت چند هفته سردار آزمون بار دیگر خبرساز شده است. با اینکه هیچ خبری از سوی فدراسیون اعلام نشده بود، شب گذشته مهاجم ایرانی روبین کازان روسیه در صفحه شخصی خود ادعای جالبی را مطرح کرد.

 


اسب های آزمون دوپینگی شدند


اینطور که از شواهد پیداست ۲ اسب سردار آزمون با نام های «سریک» و «شامبوم» از سوی فدراسیون و به واسطه تست های به عمل آمده در کورس تهران دوپینگی اعلام شدند. این مساله هنوز از سوی فدراسیون تایید نمی شود، به واسطه اینکه آنها معتقدند باید مراحل کامل برای اعلام نام یک اسب که نمونه دوپینگ آن مثبت اعلام شده، طی شود. با این حال خود سردار در متنی نوشته است: «فدراسیون عمدا سریک را دوپینگی اعلام کرد. من هم با هزینه شخصی خودم دوباره از خون اسب نمونه فرستادم و جوابش منفی اعلام شد.» این نوشته های سردار نشان می دهد که او مثبت شدن دوپینگ اسب هایش را از سوی فدراسیون تایید کرده؛ اما معتقد است چنین اتفاقی از روی عمد توسط فدراسیون رخ داده است. سردار نامه ای را هم منتشر کرده که مربوط به جواب آزمایش اسب هایش است.

 


اجازه خروج نمی دهند


مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در بخشی دیگر از نوشته های خود به اقدام فدراسیون برای ممنوع الخروج کردن اسب هایش خبر می دهد. آزمون در این باره نوشته است:‌«الان هم فدراسیون نامه زده و گفته است اسب های آزمون حق بیرون رفتن از مجموعه سوارکاری را ندارند. اسبم را بدهید.»

 

1242908

 


آزمون: مردم باید بفهمند چطور آدم هایی هستید


سردار آزمون بعد از رو کردن سندی مبنی بر جواب آزمایش منفی دوپینگ اسب هایش در متنی تند خطاب به فدراسیون سوارکاری نوشته است: «فدراسیون سوارکاری جان! شما هر کاری کنید، من توی روی شما می ایستم. هر کاری که دلتان می خواهد، بکنید. من همیشه حرفم را رک می زنم تا کل مردم بفهمند شما چطور آدم هایی هستید.»

 

1242909

 


واکنش فدراسیون سوارکاری


برای اطلاع از موضوع به سراغ محمد کاظمیان، دبیر فدراسیون سوارکاری رفتیم. او در واکنش به اظهارات سردار‌ آزمون به خبرنگار "ورزش سه" می گوید: «بار قبلی هم که سردار آزمون از طریق صفحه شخصی اش علیه فدراسیون متنی را نوشته بود، ما پیگیر شدیم و او به ما پیغام فرستاد که این صحبت های من نبوده و وقتی به تهران آمدم، در فدراسیون سوارکاری حاضر می شوم تا رودررو صحبت کنیم. نمی دانم چه شده که دوباره از این بحث ها مطرح کرده است.»

 


وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون اسب های آزمون را دوپینگی اعلام کرده، می افزاید: «همانطور که قبلا توضیح دادیم، اعلام نمونه های مثبت دوپینگ مراحل خاص خودش را دارد. ابتدا جواب این نمونه ها از سوی آزمایشگاه معتبری در فرانسه به ما به صورت کد اعلام می شود و سپس در صورت مثبت بودن، از طریق معاونت سوارکاری اعلام می شود.»

 


دبیر فدراسیون سوارکاری در رابطه با اینکه آزمون ادعا کرده خودش نمونه های خون اسب هایش را گرفته و به آزمایشگاه ارسال کرده؛ اما منفی بوده است، خاطرنشان می کند: «اینکه درست نیست. نمی شود هر کسی دلش خواست به هر آزمایشگاهی نمونه خون بفرستد و به جواب آن استناد کند. ما قبلا هم گفتیم که آزمایشگاه مورد تایید فدراسیون جهانی در فرانسه است. مثلا در دوبی هم آزمایشگاه داریم؛ اما معتبر نیست. در ضمن هر مالک اسبی که به جواب آزمایش اعتراض دارد، باید این اعتراض را ارائه دهد. آن وقت نمونه اضافه که از اسب گرفته شده را بار دیگر به آزمایشگاه فرانسه ارسال می کنیم. تا به حال سردار آزمون هیچ اعتراضی به ما ارائه نکرده است.»


کاظمیان در پایان درباره اینکه آزمون گفته فدراسیون نامه زده تا او نتواند اسب هایش را از مجموعه بیرون ببرد، می گوید: «اینطور نیست. مجموعه سوارکاری قوانین خاص خودش را دارد که مثلا اسب ها را فقط در روزهای خاص می توان بیرون از مجموعه برد. من با مسئولان مجموعه صحبت کردم و آنها گفتند که امروز یا فردا بیایند و اسب هایشان را ببرند و هیچ منعی نیست.»

دیدگاه‌ها