کد خبر : 1471613 | 11 آبان 1396 ساعت 11:55 | 25.5K بازدید | 0 دیدگاه

جنجال گاس هیدینک و استعفای مدیر تیم ملی کره

کی هو گون، مدیر فنی تیم ملی کره جنوبی پس از اینکه نقش پررنگش در پیشنهاد جنجالی کره به گاس هیدینک فاش شد و همچنین نتایج ضعیف اخیر این تیم، از سمت خود استعفا داد.

جنجال گاس هیدینک و استعفای مدیر تیم ملی کره

به گزارش "ورزش سه"، کیم معتقد است که عدم حضور او در پست مدیر فنی و یا نایب رئیسی فدراسیون کره جنوبی، به نفع تیم بزرگسالان است. او در روز 26 جوئن، 11 روز پس از اینکه اولی اشتیلیکه، سرمربی آلمانی به خاطر نتایج ضعیف در مقدماتی جام جهانی اخراج شد، به سمت خود گمارده شد.

 

او در بیانیه ای که توسط فدراسیون کره منتشر شد اعلام کرد:" من تصمیم به استعفا گرفتم؛ زیرا به نظرم در حال حاضر، تصمیم درستی برای فدراسیون کره جنوبی و تیم ملی است. من بیشترین تلاش را برای پیشرفت و رسیدن تیم ملی کره به دستاوردهای بزرگ انجام دادم؛ ولی به خاطر عدم توانایی، خیلی چیزها در این مدت رضایت بخش نبود."

 

کیم مسئول انتخاب شین تای یونگ، سرمربی زیر 23 سال کره جنوبی به عنوان سرمربی تیم اصلی کره پس از اخراج اشتیلیکه بود. تحت هدایت شین، کره توانست به جام جهانی 2018 صعود کند؛ ولی به خاطر نمایش های نه چندان خوب مورد انتقاد هواداران بود. کره ای ها تا به اینجا با شین موفق به کسب پیروزی نشده اند و سهم آنها دو پیروزی و دو شکست در چهار بازی بوده است.

 

1251279

 

 

همچنین کیم به عنوان مقصر اصلی در جریان گاس هیدینک معرفی شده است. پس از اینکه کره جنوبی، نهمین صعود پیاپی به جام جهانی را جشن گرفت،  جنگ لفظی بین رو جه هو، دبیرکل موسسه غیرانتفایی گاس هیدینک در سئول و کیم در گرفت و آقای هو معتقد بود که کیم، شخصا پیشنهاد هیدینک برای هدایت تیم ملی کره را رد کرده است.

 

هو مدعی شد که در روز 19 جوئن پیام کوتاهی برای کیم فرستاده و درباره بازگشت گاس هیدینک به تیم ملی کره با او صحبت کرده است. یک روز پس از آن، اشتیلیکه از تیم ملی کره اخراج شد. کیم در ابتدا، رد و بدل شدن پیام کوتاه بین خودش و هو را رد کرد؛ ولی بعدا اعلام کرد که این اتفاق رخ داده است.

 

در حقیقت او مدعی شد که پیام کوتاه هو را دیده؛ ولی چون از طریق یک برنامه پیامرسان برایش ارسال شده بود، توجهی نداشته است. آقای هو مدعی شد که با کیم، تلفنی نیز صحبت کرده؛ ولی کیم هیچ چیز از این تماس تلفنی به خاطر نداشت.

 

در ابتدا برخی هواداران از کیم حمایت کردند و صحبت های هو را بی پایه و اساس خواندند؛ ولی کمی بعد که هیدینک نسبت به حضور در تیم ملی کره و کمک به این تیم ابراز تمایل کرد، کیم به سرعت به شخصیتی منفور تبدیل شد و تمام تقصیرها بر گردن او افتاد. حال به نظر می‌رسد فشار این انتقادات به حدی بالا گرفته که او به استعفا رضایت داده است.

دیدگاه‌ها