کد خبر : 1500478 | 06 بهمن 1396 ساعت 14:17 | 153K بازدید | 0 دیدگاه

کرمانشاهی، سیف اللهی، تارتار و یک شکست پر گل;

در متن و حاشیه یک قضاوت پر حاشیه

قضاوت پر حاشیه کرمانشاهی در روز پنجشنبه باعث شد تا این دیدار به شکل عجیبی به پایان برسد.

در متن و حاشیه یک قضاوت پر حاشیه

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و پارس جنوبی بر خلاف انتظارها دیدار پر حاشیه ای را پشت سر گذاشتند. اتفاقات داخل زمین از همان دقایق ابتدایی به شکلی رقم خورد که این بازی تقریبا در تمامی دقایق خود صحنه های جنجالی و پر تنشی داشت و البته این تنش همچنان با مصاحبه های کمیته داوران و تارتار ادامه دارد.

 

پنالتی روی قائدی آغاز دردسر ها نبود


اختلافات و حاشیه های این بازی بر خلاف تصور همگان قبل از شروع مسابقه آغاز شده بود. رضا کرمانشاهی توصیه نزدیکان خود برای عدم حضور در این دیدار را نپذیرفت و با توجه به حساسیت و پخش زنده این بازی تصمیم گرفت تا قاضی دیدار حساس استقلال و پارس جنوبی باشد. با توجه به اتفاقات پیش آمده برای داوران تهرانی، کرمانشاهی با وجود حاشیه های بازی سایپا و سیاه جامگان انتخاب شد تا به این ترتیب حاشیه های بازی قبل از سوت مسابقه آغاز شود.

 

1278854

 

پنالتی های دردسر ساز در ابتدای بازی


مهدی قائدی خیلی زود با خطای مدافعان پارس جنوبی در زمین مسابقه سرنگون شد تا حاشیه های بازی دقیقه 3 آغاز شود. مهدی تارتار به این تصمیم به شدت معترض بود و حتی به سراغ مهدی قائدی رفت تا از او درباره صحنه پنالتی سوال کند. سعید مظفری زاده در گفت و گو با ورزش سه عقیده داشت که داور در این صحنه به اشتباه تصمیم گرفته اما برخی دیگر از کارشناسان تصمیم داور را تایید کردند.
حاشیه اصلی بازی لحظاتی بعد شکل گرفت. پژمان منتظری در محوطه جریمه سیف اللهی را سرنگون کرد اما داور مسابقه به علت تمارض سیف اللهی را با کارت زرد جریمه کرد. مظفری زاده عقیده دارد که کرمانشاهی در این صحنه تصمیم درستی اتخاذ کرده و منتظری نیز بعد از بازی اعلام کرد که خطایی مرتکب نشده اما سیف اللهی و کادرفنی پارس جنوبی عقیده دیگری دارند. نکته جالب درباره این صحنه شدت اعتراضات سیف اللهی است. این بازیکن که به دلیل تمارض کارت زرد گرفته بود، به شدت به داور اعتراض کرد؛ شدت اعتراض او به شکلی بود که حتی داور مسابقه را نیز لمس کرد اما همکاران کرمانشاهی از او خواستند تا برای مدیریت بازی و جنجالی تر نشدن شرایط مسابقه از اخراج سیف اللهی خود داری کند و داور مسابقه نیز ترجیح داد به مشورت همکاران خود توجه کند تا سیف اللهی از زمین اخراج نشود.

 

 

سیف اللهی اخراج شد!


بازیکن ناراحت و عصبانی پارس جنوبی پیش چشمان داور مسابقه با آرنج به سر قائدی ضربه زد و داور مسابقه تصمیم گرفت به این بازیکن کارت زرد دوم را نشان دهد. مهدی تارتار در واکنش به این تصمیم، نزدیک به 2 دقیقه تیم خود را از زمین بیرون کشید و بازی به اوج حاشیه رسید. کارشناس داوری ورزش سه تصمیم داور در این صحنه را تایید کرد اما پارسی ها عقیده داشتند که اگر داور پنالتی درست دقایقی قبل را اعلام کرده بود، سیف اللهی در این صحنه اخراج نمی شد.

 

1278855

 

خطاهای خنده دار برای پارس جنوبی و پنالتی


مهدی تارتار در نشست خبری جمله جالبی را مطرح کرد. سرمربی پارس جنوبی در واکنش به تصمیمات داور مسابقه گفت که او بعد از اشتباه در ابتدای بازی خطاهای خنده داری در مرکز زمین به سود پارس جنوبی اعلام کرد.
او همچنین مانند همه کارشناسان عقیده داشت که پنالتی اعلام شده به سمت این تیم اشتباه بود تا کارنامه پر ابهام کرمانشاهی به این شکل، پر ابهام تر شود.

 

 

اخراج تارتار پس گرفته شد؟!


مهدی تارتار اعتراضات خود را در بین دو نیمه ادامه داد. سرمربی پارس جنوبی در نشست خبری صراحتا اعلام کرد که کرمانشاهی را نفرین کرده و این موضوع را به اطلاع او نیز رسانده است. همین موضوع باعث شد تا کرمانشاهی با پایان نیمه تارتار را اخراج کند اما با شروع نیمه دوم دوباره شاهد بازگشت تارتار به روی نیمکت با موافقت کرمانشاهی بودیم.

 

گزارش بازی نوشته شد؟


اتفاقات حاشیه ای بازی به اندازه ای زیاد بود که ناظر انضباطی مسابقه گزارشی کامل از تمامی آنها ارائه کرد اما شنیده ها حاکی از این است که کرمانشاهی فعلا چنین اقدامی انجام نداده و گویا تصمیمی هم برای این کار ندارد و قصد دارد تا به حاشیه های این بازی دامن نزند.

 

استقلال در نهایت در دیداری که تیم برتر زمین بود، توانست برنده از زمین خارج شود اما کادرفنی پارس جنوبی عقیده داشت که نتیجه این دیدار تحت تاثیر اشتباهات داوری بوده و زحمات این تیم بر باد رفته است. مطمئنا حاشیه های این دیدار به اینجا ختم نخواهد شد و هر چند استقلالی ها خود را فعلا درگیر این موضوع نکرده اند اما به نظر می رسد تنش میان مسئولان داوری و باشگاه پارس جنوبی ادامه داشته باشد.


 

دیدگاه‌ها