کد خبر : 1518453 | 29 فروردين 1397 ساعت 18:33 | 31.3K بازدید | 0 دیدگاه

مقایسه آماری 4نماینده کشورمان در آسیا

پرسپولیس شوتزن و خشن، استقلال شکست ناپذیر

مرور آمارهای ثبت شده توسط 4 نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا نشان می دهد سرخابی ها در ایجاد موقعیت گلزنی شرایط خوبی داشته و به طور متوسطه در هر دیدار خود موفق به خلق 12 موقعیت گل شده اند.

پرسپولیس شوتزن و خشن، استقلال شکست ناپذیر

به گزارش "ورزش سه"، از بین 4 نماینده کشورمان در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان آسیا 3 تیم استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن به دور بعد صعود کردند و در دور حذفی پرسپولیس به مصاف الجزیره خواهد رفت و استقلال و ذوب آهن نیز با یکدیگر روبرو می شوند. اینکه پرسپولیس با 13 امتیاز صعود مقتدرانه به دور بعد داشت یا استقلال با 12 امتیاز و بدون شکست توانست به مرحله بعد برود و ذوب آهن با 7 امتیاز خفیف ترین صعود را تجربه کرد، مطالبی آماری است که این سه تیم از خود بر جای گذاشتند. اما مرور اجمالی آمار فنی نمایندگان ما نکات جالبی در پی دارد که در این گزارش به آنها می پردازیم.

 


*مالکیت توپ
پرسپولیسی ها در سه دیدار دور رفت در مالکیت توپ نسبت به حریفان خود برتری داشتند و در این دیدارها 2 برد و یک باخت کسب کردند. در واقع آنها از این برتری نهایت استفاده را در دو دیدار خانگی کردند و مقابل نسف قارشی و السد به برتری رسیدند. شاگردان برانکو اما در دور برگشت سقوط چشمگیری داشتند و در سه بازی دوم نتوانستند موفقیت دور رفت را تکرار کنند. استقلالی ها تنها در دیدار اول خود مقابل الریان توانستند در مالکیت توپ نسبت به حریف خود برتری پیدا کنند و در سایر دیدارها هیچگاه نتوانستند درصد مالکیت توپ خود را به بالای 50 درصد برسانند. 
جالب است بدانید ذوب آهن در این بخش هم تنها یکبار توانست در مالکیت توپ از حریف خود پیشی بگیرد و در مصاف دور رفت با لوکوموتیو آمار 62 درصدی را از خود برجای گذاشتند. در مقابل تراکتورسازی علی رغم اینکه ضعیف ترین تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بود، اما در همه دیدارهای خود به جز بازی رفت مقابل الجزیره توانست در مالکیت توپ بر حریفان خود غلبه کند. تراکتوری ها با وجود این مسئله مهم هیچ وقت موفق به کسب برد نشدند تا ضعیف ترین حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کنند.

 

 

 


*موقعیت گل
مرور آمار تیم های ایرانی در این بخش نتایج جالبی دارد. پرسپولیس و استقلال با میانگین 12 موقعیت در هر بازی توانستند با 8 و 9 گل زده معدل تقریبی 1.5 گل را در هر بازی ثبت کنند. ذوب آهن نیز با معدل ایجاد 10 موقعیت در هر بازی و 5 گل زده نتوانستند به آمار هر بازی یک گل نیز برسند. اما نکته جالب به تراکتورسازی برمی گردد که با میانگین 14 موقعیت در هر بازی تنها 2 گل زده در 6 بازی را تجربه کردند. در واقع تراکتور با داشتن بازیکنانی نظیر دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان، محمد ابراهیمی و مهدی کیانی در حفظ توپ و ایجاد فرصت موفق بودند ولی زدن تنها 2 گل که یکی از آنها نیز از روی نقطه پنالتی بود، نشان از ضعف وحشتناک تراکتوری ها در خط حمله و گلزنی داشت.

 

 

 


*خطا و اخطار
سرخابی ها با معدل تقریبی 17 خطا در هر بازی جزو تیم های خشن غرب آسیا به شمار می روند که سهم پرسپولیسی ها از این خشونت در بازی 10 کارت زرد و استقلالی ها 7 کارت زرد بود. تراکتورسازی نیز با 14 خطا در هربازی و 8 کارت زرد خشونت کمتری در بازی هایش به نمایش گذاشت. مهدی کیانی هافبک جنگنده تراکتوی و فرزاد حاتمی مهاجم قدرتی این تیم در هر بازی که به میدان رفته اند، بیشترین خطا را بین هم تیمی های خود مرتکب شده اند. اما شاگردان قلعه نویی در ذوب آهن با 12 خطا و دریافت 5 کارت زرد فوتبال آرامی را به نمایش گذاشتند و از این حیث توانستند آمار خوبی را ثبت کنند.

 

 

 


*شوت درون چهارچوب
در این حوزه هم پرسپولیسی ها بهترین عملکرد را نسبت به سایر نمایندگان ما داشتند و با معدل 6 شوت درون چهارچوب در هر بازی نشان دادند اشتیاق زیادی برای گلزنی روی این ضربات دارند. علی علیپور، وحید امیری و فرشاد احمدزاده در جمع سرخپوشان پرکارترین مهره های پرسپولیس در شوت زنی بودند. تراکتورسازی با معدل 5 شوت در هربازی و استقلال و ذوب آهن با میانگین 3 شوت در هر بازی در رده های بعدی این بخش بودند.

 

1293223

دیدگاه‌ها