کد خبر : 1526757 | 19 خرداد 1397 ساعت 20:30 | 41.9K بازدید | 0 دیدگاه

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ ایران

تیم ملی ایران بهترین تیم صعود کرده آسیایی به جام جهانی 2018 است که در گروه دوم قرار گرفته است.

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ ایران

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در گروه دوم مسابقات با تیم های اسپانیا، مراکش و پرتغال همگروه بوده و امیدوار است برای اولین بار در تاریخ خود موفق به صعود از مرحله گروهی شود.


 

ایران چگونه راهی جام جهانی شد؟

 

جاده رسیدن ایران به جام جهانی روسیه نمی توانست از این صاف تر و هموارتر باشد زیرا آنها بعد از برزیل دومین تیمی لقب گرفتند که راهی روسیه 2018 شدند. همه تیم ها برای رسیدن به جام جهانی تا بازی آخر صبور بودند اما ایران 3 دیدار قبل از پایان مجوز صعود خود را دریافت کرده و بدون شکست راهی روسیه شد. تیم ملی ایران که در حال حاضر در حال سپری کردن اردوهای آماده سازی است، تا پایان بازی دهم خود و در حالیکه صعود خود را قطعی کرده بود حتی یک گل هم دریافت نکرد.

 

 

بزرگترین نقطه قوت

 

اگرچه خط دفاعی نقطه قوت تیم ملی ایران است، اما بزرگ ترین تفاوت این تیم با جام جهانی 2014 تعدد گزینه هایی در خط حمله است که پیش روی کارلوس کی روش قرار دارند. وینگری مانند علیرضا جهانبخش یا مهاجمی مثل سردار آزمون می توانند مقابل دروازه هر تیمی در آسیا بازیکنان حریف را جا گذاشته و گلزنی کنند. همچنین سامان قدوس که امسال فصل فوق العاده را سپری کرده و احتمالا راهی تیم بزرگ تری در تابستان خواهد شد، هنوز از حضور خود در ترکیب اصلی اطمینان ندارد.

 

همچنین مهدی طارمی که یکی از بهترین مهاجمان فوتبال آسیا بوده و یا کریم انصاری فرد که نمایش درخشانی در لیگ یونان در فصل جاری داشت نیز شرایط مشابهی دارند. علیرغم تمایل ایران به حفظ شرایط به نظر می رسد این تیم در فاز هجومی از نظر کمیت و کیفیت شرایط بهتری نسبت به 4 سال قبل دارد.

 

بزرگترین نقطه ضعف

 

در 4 سال اخیر ایران در صدر تیم های آسیایی بوده و راه و روش غلبه بر رقبا را به خوبی می داند. ایران سرمربی بزرگی در اختیار داشته و در 2 سال نتایج فوق العاده ای گرفته است اما مشکل آنها کمبود تعداد بازی با قدرت های بزرگ بین المللی است.

 

علیرغم صعودی موفقیت آمیز به جام جهانی، تیم ملی ایران به اندازه رقبای آسیایی خود آماده نشده است. اگرچه شاید روند آماده سازی بهتر از گذشته باشد، اما کیفیت رقبای ایران برای بازی های دوستانه مانند لتونی، ازبکستان و سیرالئون قابل مقایسه با حریفان تدارکاتی عربستان مانند بلژیک، آلمان و ایتالیا نیست. مدافعان تیم ملی ایران اگرچه در سطح آسیا عملکرد قدرتمندی داشته اند، اما شاید به آن اندازه ای که کارلوس کی روش خواسته مورد آزمایش قرار نگرفته اند.

 

ستاره تیم ملی ایران

 

علیرضا جهانبخش ستاره تیم آلکمار موفق شد به عنوان یک وینگر در لیگ هلند عنوان بهترین گلزن را از آن خود کرد و این ستاره 24 ساله یکی از بهترین عملکردها را در فصل جاری در قاره سبز داشته است. ایران در جام جهانی 2014، با کوشش فراوان و انضباط دفاع کرد اما در 270 دقیقه تنها موفق به زدن یک گل شد.

 

اما حالا با توجه به فرم آماده مهاجم آلکمار، کارلوس کی روش از سلاح های بیشتری در بخش هجومی برخوردار است. جهانبخش حالا مهاجمی سریع و با اعتماد به نفس بالاست که می تواند از  گوشه محوطه به سمت دروازه حریف ضربه ای قدرتمند بزند. نکته هیجان انگیز اینجاست که بازیکنانی مانند سردار آزمون تهدید بزرگی برای مدافعان رقیب خواهند بود و این موضوع باعث آزادی جهانبخش و ارائه بهترین نمایش او خواهد شد؛ عملکردی ویرانگر.

 

ترکیب احتمالی:

 

1305434

 

پیش بینی

بعد از گذر از مرحله مقدماتی با عملکردی فوق العاده و صعود به جام جهانی، این حس وجود داشت که ایران می تواند برای اولین بار از گروه خود صعود کند اما قرعه کشی برای آنها بی رحمانه بود. اما اگر تنها یک تیم آسیایی قادر باشد از چنین گروهی صعود کند، قطعا ایران است. گرفتن 3 امتیاز از مراکش در بازی اول آسان نیست اما اگر این اتفاق رخ دهد ایران در مسیر درستی قرار خواهد گرفت. شکی نیست که ایران می تواند برابر پرتغال و اسپانیا نتیجه بگیرد و منطقی است تصور کنیم کارلوس کی روش، سرمربی سابق رئال مادرید و تیم ملی پرتغال شناخت بیشتری از رقبا دارد تا بالعکس.

 

با توجه به قرعه کشی و همچنین عملکرد گذشته ایران در مسابقات جام جهانی، هیچکس از آنها انتظار صعود ندارد. داشتن شانس صعود در روز آخر عملکرد قابل قبولی از آنهاست و ایران باید رکورد تنها یک پیروزی از 12 بازی اخیر خود در جام های جهانی را بهبود بخشد. اما اگر ایران قادر به صعود از گروه خود باشد، هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها باز هم به پیشروی خود ادامه ندهند.

 

تیم ملی ایران در یک نگاه:

 

کاپیتان: اشکان دژاگه

 

سرمربی: کارلوس کی روش

 

لقب: تیم ملی

 

رتبه در رنگینگ فیفا: 36

 

فهرست نهایی تیم ملی ایران:

 

دروازه‌بان ها: علیرضا بیرانوند، رشید مظاهری، امیر عابدزاده: ماریتیمو

 

مدافعان: سید مجید حسینی، میلاد محمدی، محمد خانزاده، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، رامین رضاییان، روزبه چشمی

 

هافبک ها: احسان حاج صفی، کریم انصاری فرد، مسعود شجاعی، مهدی ترابی، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی

 

مهاجمان: علیرضا جهانبخش، اشکان دژآگه، مهدی طارمی، رضا قوچان نژاد، سامان قدوس، سردار آزمون، وحید امیری

دیدگاه‌ها