کد خبر : 1561439 | 24 مهر 1397 ساعت 11:26 | 8.6K بازدید | 0 دیدگاه

طولانی‌تر از قبل و درغیاب خارجی‌ها استارت می خورد

ماراتن روی تور در لیگ ایرانیزه والیبال

سی‌ودومین دوره لیگ برتر والیبال از فردا با حضور ۱۳ تیم استارت می‌خورد؛ لیگی که کم ستاره‌تر از قبل و بدون حضور خارجی‌ها برگزار می‌شود.

ماراتن روی تور در لیگ ایرانیزه والیبال

به گزارش "ورزش سه"، بعد از گذشت حدود ۲۰ روز از تب و تاب مسابقات ملی والیبال و حذف تیم ملی از رقابت های قهرمانی جهان، حالا همه در انتظار شروع فصل جدید لیگ برتر هستند.


سی و دومین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال ایران از فردا با حضور ۱۳ تیم در شرایطی آغاز می شود که این رقابت ها نسبت به سال های گذشته با تفاوت های محسوسی مواجه شده است.


البته در جلسه قرعه کشی ۱۴ تیم اعلام آمادگی کردند که در نهایت یکی از نماینده های شهر ارومیه انصراف داد تا تعداد تیم ها به عدد ۱۳ برسد و هر هفته یک تیم مجبور به استراحت باشد.  


خارجی نداریم!


شاید مهمترین تفاوت لیگ برتر والیبال نسبت به سال‌های گذشته غیبت بازیکنان خارجی در لیگ ایران است. گرانی قیمت ارز باعث شد تا تمام ۱۳ تیم حاضر در لیگ قید جذب خارجی ها را بزنند و سعی کنند بیشتر از بازیکنان داخلی و جوان استفاده کنند. به عقیده برخی از کارشناسان این اتفاق باعث افت کیفیت لیگ خواهد شد؛ اما برخی هم معتقدند این اتفاق فرصت بیشتری را برای جوانان والیبال مهیا می کند تا خودشان را نشان دهند.


غیبت سرمایه و لیگی با چند مدعی


بانک سرمایه که در ۳ سال اخیر با جذب اکثر ستاره های والیبال ایران از همان ابتدای مسابقات مدعی نخست قهرمانی محسوب می شد و در نهایت به راحتی به این عنوان می رسید، امسال دیگر تیمداری نمی کند. بانکی ها تصمیم به انحلال تیم خود گرفتند و حالا با پخش شدن ستاره های لیگ برتری در تیم های مختلف به هیچ وجه نمی توان قهرمان را پیش بینی کرد.


کم ستاره تر از قبل


لژیونر شدن بازیکنانی همچون سعید معروف، فرهاد قائمی، امیر غفور و مجتبی میرزاجانپور باعث شده تا لیگ برتر در دوره سی و دوم کم ستاره تر از قبل باشد. با این حال بازیکنان جوانی مثل امیرحسین توخته، محمدرضا حضرت پور، امیرحسین اسفندیار و پوریا یلی با نمایشی که از خود نشان دادند، می توانند در حد یک ستاره در لیگ امسال ایفای نقش کنند. شاید بیشترین تجمع ستاره ها در تیم خاتم اردکان باشد که بازیکنانی همچون شهرام محمودی، عادل غلامی، محمدطاهر وادی، فرهاد نظری افشار و مهدی مرندی را در اختیار گرفته است. اضافه شدن دقیقه نودی محمد موسوی به تیم مشهدی هم باعث بالا رفتن جذابیت لیگ برتر شد تا دیگر هیچ ستاره ای بدون تیم نماند.


مسیر سخت برای قهرمانی


با تصمیم مسئولان فدراسیون لیگ برتر برخلاف سال های اخیر تا پایان سال جاری به پایان نمی رسد. با توجه به افزایش تعداد تیم ها قرار است لیگ برتر والیبال تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه داشته باشد. در ابتدا ۱۳ تیم به صورت رفت و برگشت با یکدیگر طی ۲۴ هفته مسابقه می دهند و ۸ تیم برتر به مرحله پلی آف راه خواهند یافت. در این دور هم مسابقات به صورت ضربدری برگزار می شود تا ۴ تیم برتر و سپس فینالیست ها شناسایی شوند. اردیبهشت ماه سال آینده فینال لیگ برتر برگزار می شود تا بعد از ۴ سال یک تیم جدید بر بام والیبال ایران بایستد.


برنامه هفته اول؛ چهارشنبه 25 مهرماه


اردکان؛ ساعت 16: خاتم اردکان – شهرداری ورامین
سیرجان؛ ساعت 16: فولاد سیرجان ایرانیان – درنا ارومیه
آمل؛ ساعت 16: کاله مازندران – شهرآرا مشهد
تهران؛ ساعت 16: سایپا تهران – عقاب نهاجا
ارومیه؛ ساعت 16: شهرداری ارومیه – پیکان
گنبد؛ ساعت 16: شهرداری گنبد – شهروند اراک
شهرداری تبریز : (استراحت)

دیدگاه‌ها