کد خبر : 1634921 | 14 شهریور 1398 ساعت 17:41 | 31.5K بازدید | 0 دیدگاه

رجبی : وزیرورزش هیچ تعلق باشگاهی ندارد

گزارش؛ آنچه درجلسه پیشکسوتان استقلال با وزیر گذشت

صبح امروز در ساختمان وزارت ورزش جلسه‌ای با وزیر ورزش و جمعی از پیشکسوتان باشگاه استقلال و مدیرعامل این تیم برگزار شد تا دررابطه با مشکلات اخیراین باشگاه بحث و تبادل نظر کنند.

گزارش؛ آنچه درجلسه پیشکسوتان استقلال با وزیر گذشت

به گزارش "ورزش سه"، و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جمعی از پیشکسوتان استقلال امروز (پنجشنبه) به دیدار مسعود سلطانی فر وزیر ورزش رفته و با او درباره مسائل استقلال صحبت کردند.
در این جلسه، علی جباری، نایب‌رئیس شرکت پیشکسوتان، پرویز مظلومی، و حسن روشن و چهره‌هایی چون نصر‌الله عبداللهی، بهتاش فریبا،، رضا رجبی، عبدالعلی چنگیز، اکبر کارگر جم، و جواد قراب، اصغر حاجیلو و محمد نوری حضور داشتند که دراواسط این جلسه امیرحسین فتحی به عنوان مدیرعامل باشگاه هم حضور یافت و به جمع حاضرین اضافه شد.

 

1432363


طی این جلسه پیشکسوتان ازاین مسئله گلایه داشتند که باشگاه برای تعامل با آن‌ها ممانعت به عمل‌آورده و حاضر به همکاری نیست. آنها همچنین خواستار روابط بیشتر با وزارت برای حل‌وفصل مشکلات استقلال شدند. ضمن اینکه از وزیر خواسته شد با توجه به اینکه مرجع رسمی پیشکسوتان شرکت پیشکسوتان استقلال است با این چنددستگی مقابله شود و جلوی کسانی که به نوعی در حال سوءاستفاده از نام باشگاه هستند ممانعت به عمل بیاید.

 

1432362


ضمن آنکه پیشکسوتان با توجه به حواشی و اتفاقات ماه‌های اخیر پیرامون استقلال از مدیریت امیرحسین فتحی مقابل وزیر انتقاد کردند و این جلسه فرصت خوبی برای تبادل نظرات طرفین شد.

 

1432361


شنیده‌ها حاکی از آن است که بیشتر انتقادات مربوط به فاصله گرفتن فتحی مدیرعامل باشگاه وعدم پذیرش دعوت از وی در دو تاریخ 20 و 26 مردادماه بود که این انتقادات و گلایه‌ها باعث ناراحتی فتحی در جلسه شد.

 

1432360


طی تماسی که با بهتاش فریبا یکی از حاضرین در جلسه داشتیم از او درخصوص این جلسه سؤال کردیم که ایشان در این خصوص گفت: «دستور کلی جلسه تعامل و همکاری هر چه بیشتر پیشکسوتان باشگاه با وزیر ورزش و حضور هر چه پررنگ تر این عده در تصمیمات کلان باشگاه بود که در کل به نظرم جلسه بسیار خوبی بود.»

 

1432359


وی در ادامه گفت: «من و پرویز مظلومی با توجه به اینکه در بحث کمیته فنی بیشتر به باشگاه نزدیک بودیم، مشکلات را در جلسه امروز پیشکسوتان استقلال با وزیر ورزش مطرح کردیم.


ضمن آنکه به وزیر ورزش و مدیرعامل باشگاه خاطرنشان کردیم که به‌تنهایی نمی‌توان باشگاه را اداره کرد و این در حالی است که باشگاه در حال حاضر معاون ندارد و هرکسی که رفته است، باید برای او جایگزین پیدا کرد.

 

1432357


 در ادامه وزیر ورزش نیز درباره اینکه به او به خاطر پسرش که طرفدار پرسپولیس است، برچسب پرسپولیسی بودن می‌زنند اظهار داشت: «متأسفانه هواداران استقلال به خاطر تعلقات رنگی فرزندم فکرمی کنند که من هم به همین سمت گرایش دارم اما اگر ملاک به این باشد خب برادر من استقلالی است و این مسائل نمی‌تواند مورد ملاک قرار داده شود. من آرزو دارم که استقلال و پرسپولیس همواره سرحال باشند و در آسیا نتیجه بگیرند تا شور و شوق زیادی بین میلیون‌ها هوادار به وجود بیاید.» مهاجم سابق باشگاه استقلال با اشاره به پرونده‌های بدهکاری استقلال گفت: «اتفاقاً یکی از موضوعات مهمی که در این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت، موضوع بدهکاری استقلال مخصوصاً پرونده "پروپئیچ" بود که وزیر دراین‌ارتباط خبر داد که این پرونده دیگر هیچ جای نگرانی ندارد و مبلغ تعیین‌شده، تهیه‌شده و به استناد کمیته انضباطی فیفا هیچ خطری استقلال را تهدید نمی‌کند.»


بهتاش فریبا در ارتباط با موضوع اصلی این روزهای باشگاه استقلال که همان کسب مجوز حرفه‌ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا است تصریح کرد: «با قول مساعدتی که امروز آقای سلطانی فردراین خصوص دادند، به نظر می رسد این مشکل حل می شود به‌احتمال خیلی زیاد خطری استقلال را تهدید نمی‌کند و استقلال می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود. همچنین از صحبت‌هایی که وزیر انجام داد خصوصی‌سازی باشگاه استقلال و پرسپولیس بود که گفتند تا پایان امسال این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار می‌شوند که من واقعاً این اراده را در ایشان برای انجام چنین کاری دیدم.»


بهتاش فریبا درباره تأسیس شرکت استقلال توسط آقای اولیایی و اینکه این موضوع ممکن است باعث دودستگی پیشکسوتان شود هم گفت: «درباره این موضوع هم‌صحبت‌هایی انجام شد و قرار بر این شد که در صورت خصوصی‌سازی سهم همه پیشکسوتان لحاظ گردد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.»

 

1432358

 

یکی دیگر از حاضرین در جلسه رضا رجبی مدافع ملی‌پوش این تیم در سال‌های گذشته بود. او نیز در ابتدا ضمن تشکر از حوصله و وقت کافی که وزیر ورزش برای این امر در نظر گرفته بود گفت: «اولاً باید بگویم اولین حسن این‌گونه جلسات دیدار دوستان قدیمی و صمیمی و نشستن دور یک میز کنار این دوستان بود که من این را به فال نیک می‌گیرم. درخصوص این جلسه هم باید صادقانه بگویم که همگی بدون تعارف حرف‌های دلشان را زدند و همه‌چیز گل‌وبلبل نبود و انصافاً به همین خاطر فکرمی کنم جلسه بسیار خوبی برگزار شد.»


 رجبی در ادامه گفت: «من خودم بابیان انتقاد از فضای بدی که شبکه‌های اجتماعی و بعضا کانال‌های تلگرامی که حتی در ایران هم نیستند و قصدشان تنها تخریب باشگاه است صحبت‌هایم را مطرح کردم که اتفاقاً آقای سلطانی فر هم همین موضوع را تائید کردند و گفتند درصدد هستند تا بساط این کانال‌ها برچیده شود.

 

1432356


در ادامه نوید آن داده شد که کمیته‌های فنی با حضور پیشکسوتان این تیم به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد تا بازوی آقای فتحی در اداره هرچه بهتر باشگاه به شمار بیایند. اما معضل اصلی همان بدهکاری‌های وحشتناک باشگاه است که مثل یک گرداب تیم را به داخل می‌کشد. و من فکر می‌کنم همان‌طور که بارها گفتم باید به‌اندازه موجودی خودمان خرج می‌کردیم که حالا به دردسر نیفتیم که البته درباره این مسئله هم آقای سلطانی فر تمهیداتی را در نظر گرفتند تا استقلال بتواند در لیگ قهرمانان آسیا حضورداشته باشد. متأسفانه ما اشتباهاتمان را دائم تکرارمی کنیم و امیدوارم یک روزی این بدهکاری‌ها دست از سر استقلال بردارد.»
رجبی هم درباره پرونده پروپئیچ خاطرنشان کرد: «در این خصوص مطمئن باشید هیچ خطری باشگاه را تائید نمی‌کند. این را هم بگویم که انصافاً آقای سطانی فر زحمات زیادی به‌دوراز هرگونه وابستگی باشگاهی برای استقلال متحمل شدند و خودشان شخصاً بدون اینکه به کسی بگویند عازم مالزی مقر اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا شدند و مسئولان ذی‌ربط درباره این پرونده صحبت‌هایی را به عمل آوردند تا این موضوع بیخ پیدا نکند.»


رجبی با انتقاد از اینکه همه تقصیرات را بر گردن وزیر نباید بیندازیم بیان کرد: «وقتی استقلال در دو بازی دقیقه 95 گل می‌خورد این دیگر که چه ارتباطی با وزیر دارد. ما ابتدا باید دوربین را روی خودمان بیندازیم تا اینکه همه تقصیرات را متوجه وزارت کنیم.»

 

1432355


 وی در ادامه با تمجید از صداقت در کلام وزیر ورزش اظهار داشت: «من خودم توانایی شناخت کسانی که بدون صداقت و صرفاً سیاسی صحبت می‌کنند را دارم اما واقعاً امروز صداقت را در کلام آقای سلطانی فر دیدم و درحالی‌که برای اولین بار بود که ایشان را ملاقات می‌کنم باید اعتراف کنم که ایشان هم مثل همه پیشکسوتان تمام فکر و ذکرشان خوشحالی مردم است و هیچ تبعیضی را بین دو باشگاه پرطرفدار پایتخت قائل نمی‌شوند.»


وی با اشاره به تأسیس شرکت استقلال و ایجاد دودستگی در بین این افراد هم گفت: «باور کنید هیچ مشکلی در این مقطع وجود ندارد و درواقع آقایان امیر اولیایی و جهانگیر کوثری در این مدت سعی کرده‌اند در سایه، به کمک بسیاری از پیشکسوتان که خود من هم یکی از آنها هستم این کار را به سرانجام برسانند که جا دارد من همین جا از زحماتشان تشکر کنم و این را بدانید که رویکرد تأسیس این شرکت، صرفاً به افراد خاصی محدود نمی‌شود و بنا دارد همه‌کسانی را که زمانی برای این باشگاه زحمت کشیدند، به‌حق خودشان برساند.»

 

1432354

دیدگاه‌ها