کد خبر : 1654070 | 16 آذر 1398 ساعت 13:28 | 35.5K بازدید | 0 دیدگاه

سرمربی ترک تبار در حسرت جام ماند

پایان تلخ چهارمین ماموریت دنیزلی در ایران

مصطفی دنیزلی برای چهارمین بار با ناکامی فوتبال ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد.

پایان تلخ چهارمین ماموریت دنیزلی در ایران

به گزارش "ورزش‌سه"، مربی پرآوازه فوتبال ترکیه که در تیم های بزرگ این کشور سابقه کار کردن و کسب عنوان قهرمانی را دارد، در ایران هم چندین بار کار کرده است. اگرچه نام دنیزلی باعث شده تا همه تیم های ایرانی که او هدایت شان را برعهده داشته، شخصیت قهرمانی پیدا کنند اما پاس تهران، پرسپولیس تهران و تراکتور تبریز هیچ کدام با دنیزلی به موفقیت بزرگی نرسیدند تا این مربی در ایران نتواند موفقیت های دوران حضورش در ترکیه را تکرار کند.


امروز بعد از ناکامی هایی که تراکتور با هدایت دنیزلی تجربه کرد و در آخرین مسابقه مقابل شاهین بوشهر قعرجدولی نیز به برد نرسید، طی توافقی که میان مالک باشگاه تراکتور و این مربی ترک تبار انجام شد، دنیزلی از سرمربیگری تراکتور کنار رفت تا چهارمین ماموریتش در فوتبال ایران هم با ناکامی به پایان برسد.


در این شرایط بد نیست کارنامه چهار بار حضور دنیزلی در فوتبال ایران را مورد بررسی قرار بدهیم. این مربی ترکیه ای اولین بار در سال 2004 با حضور در تهران هدایت تیم پاس را برعهده گرفت. او که دو سال در پاس تهران حضور داشت اما نتوانست عنوان قهرمانی در لیگ برتر را برای تیمی که سابقه کسب جام داشت را به دست بیاورد. پاس تهران با هدایت دنیزلی حتی تا یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم پیش رفت اما در این مرحله شکست خورد و حذف شد. دنیزلی مجموعا در 51 مسابقه روی نیمکت پاس نشست که 26 برد، 17 تساوی و 8 شکست را تجربه کرد و در نهایت از ایران رفت.

 

1441354


یکی از نکات قابل توجه پاس در زمان دنیزلی فوتبال زیبایی بود که این تیم انجام می داد. همین امر هم سبب شد تا مسئولان وقت پرسپولیس در سال 2006 به سراغ او بروند و هدایت تیم شان را به این مربی ترک تبار بسپارند. پرسپولیس اما با دنیزلی هم نتوانست به جام قهرمانی برسد. این مربی در پرسپولیس 30 مسابقه به مربیگری پرداخت که 14 برد، 11 تساوی و 5 شکست را تجربه کرد و در نهایت بدون قهرمانی از ایران رفت. او چند سال در ترکیه به مربیگری پرداخت تا بار دیگر در نیم فصل سال 1390 و زمانی که پرسپولیس به بحران رفته بود، گزینه اصلی سرخ ها شود و با قراردادی یکسال و نیمه هدایت این تیم را برعهده گرفت. دنیزلی تا پایان فصل در پرسپولیس حضور داشت و در مجموع 24 مسابقه 8 برد، 7 تساوی و 9 شکست را به دست آورد و در تیر ماه 1391 به بهانه مشکلات خانوادگی از سمتش استعفا کرد.


او در بازگشت به ترکیه هدایت چند تیم از کشورش و یک تیم آذربایجانی را برعهده گرفت تا در ابتدای لیگ برتر نوزدهم با پیشنهاد مسئولان تراکتور برای چهارمین بار به ایران آمد. عمر این ماموریت دنیزلی در ایران هم بلند نبود و او صبح امروز به دلیل نتایج ضعیف و بعد از توافق با مسئولان باشگاه بار دیگر در کسب جام ناکام ماند و بدون موفقیت از ایران خواهد رفت.

دیدگاه‌ها