کد خبر : 1671516 | 10 اسفند 1398 ساعت 18:26 | 29.6K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی هیچکس حواسش نیست؛

هت‌تریک در آسیا، یک باور که رویا شد (گزارش)

روزشمار مانده تا شروع رقابت های جام ملتهای آسیا فوتسال بانوان کم کم به زیر عدد 100 می‌رسد اما مدافع عنوان قهرمانی فرسنگ‌ها با آمادگی و شرایط مسابقه فاصله دارد.

هت‌تریک در آسیا، یک باور که رویا شد (گزارش)

به گزارش "ورزش سه" از یک سو انتخابات فدراسیون فوتبال و از سوی دیگر ویروس کرونا، تیم ملی فوتسال بانوان را به لبه پرتگاه بلاتکلیفی رسانده که می‌تواند عاقبت ناخوشی برای ورزش ایران داشته باشد؛ در فاصله کمتر از چهار ماه تا شروع جام ملتهای آسیا 2020 بی مهری‌ها و بی توجهی‌ها به شاگردان شهناز یاری به اوج خود رسیده است و اصلا مشخص نیست مجالی برای آماده سازی تیم ملی پیش از سفر به کویت مهیا می‌شود یا خیر.

 

چرا که رقابت های مرحله پلی‌آف لیگ فوتسال بانوان، در دور بازگشت مرحله نیمه نهایی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و انگار تا پس از تعطیلات نوروز هم قرار نیست این رقابت‌ها دنبال شود؛ این خودش می‌تواند برای تیمی که قریب به 15 ماه است اردوی آماده سازی خوبی را نگذارنده یک زنگ خطر بزرگ باشد. از حوالی آبان ماه که تیم ملی فوتسال بانوان پس از ماه‌ها بلاتکلیفی و رفتن شهرزاد مظفر، شهناز یاری را روی نیمکت خود دید شاید به جرأت بتوان گفت با برگزاری چند مینی اردو، 10 جلسه تمرینی تنها برای تیم ملی فوتسال بانوان آن‌هم در آستانه رقابت های جام ملتهای آسیا انجام شده باشد، یعنی چیزی نزدیک به یک فاجعه بزرگ!

 

دختران فوتسالیست ایران دو دوره متوالی قهرمانی آسیا را تجربه کرده‌اند و حالا در آستانه هت‌تریک قهرمانی هستند اما انگار این مهم اهمیتی برای مسئولان فدراسیون فوتبال در وانفسای فعلی که شرایط انتخابات فدراسیون مشخص نیست و از آن سو مشکلات عدیده دیگری وجود دارد، ندارد.

امکانات و اختیارات نزدیک به صفر برای تیم ملی فوتسال بانوان باعث شده است تا فقط در میانه میدان، شهناز یاری بماند و شاگردان‌اش و آینده‌ای مبهم که مشخص نیست قرار است چه اتفاقی رخ دهد؛ شاید تنها امیدواری این باشد که شیوع ویروس کرونا در کشورهایی چون چین، ژاپن و تایلند باعث شود تا رقابت های جام ملتهای آسیا 2020 کویت که قرار است در تیرماه دنبال شود به تعویق بیفتد!

 

اتفاقی که با توجه به فاصله زمانی باقیمانده به نظر خوشبینانه می‌رسد و تحقق یافتنی نیست؛ تنها دلگرمی شهناز یاری سرمربی باتجربه تیم ملی کشورمان که این روزها او هم نمی‌داند چه آینده‌ای قرار است انتظار فوتسال بانوان ایران را بکشد آمادگی فنی خوب بازیکنان برآمده از یک لیگ جذاب و مهیج با سطح فنی بالا باشد که می‌تواند به او در امر آماده سازی تیم ملی کمک شایانی نماید.

انصراف تیم هایی چون روسیه، چین و ایتالیا به دلایل مختلف در ماه های اخیر از سفر به ایران و برگزاری بازی تدارکاتی باعث شده است تا برنامه آماده سازی تدوین شده از سوی یاری، عملا خاصیت اجرایی خود را از دست بدهد و او را تنها امیدوار به نتیجه انتخابات فدراسیون فوتبال نماید که شاید ماحصل آن بتواند راه نجات از شرایط فعلی را اتخاذ کند.

 

اما بدون تردید، سخت‌ترین روزهای فوتسال بانوان ایران در یک دهه اخیر و پس از کسب دو قهرمانی در آسیا در حال گذران است و شاید کم‌ترین تقصیر در این راه متوجه کادرفنی و بازیکنان ملی‌پوش باشد؛ چرا که عدم مدیریت لازم و فراهم آوردن امکانات در راستای رسیدن به سومین قهرمانی متوالی در آسیا و صعود به جام جهانی، چنین شرایط اسفناکی را به بار آورده است.

 

حال باید منتظر ماند و دید در بازه زمانی کمتر از چهار ماه پیش روی که جام ملتهای آسیا 2020 کویت انتظار شهناز یاری و شاگردان‌اش را می‌کشد، آیا مسئولان فدراسیون فوتبال اقدامی در راستای کمک به آماده سازی بهتر تیم ملی فوتسال بانوان خواهند داشت یا به مانند فرصت سوزی های انجام شده در ماه های اخیر، باور هت‌تریک قهرمانی در آسیا به یک رویا در دور دست بدل خواهد گشت؟

 

سبحان جهان پناه

دیدگاه‌ها