کد خبر : 1674924 | 04 فروردين 1399 ساعت 12:34 | 7.3K بازدید | 0 دیدگاه

دو کشور انصراف دادند، IOC همچنان زیر بار نمی رود

تعویق المپیک 2020 و یک دنیا سوال بی جواب!

با اینکه کمیته بین المللی المپیک تصمیم گیری نهایی را به یک ماه آینده موکول کرده، اما خیلی از کشورها مخالف برگزاری المپیک در موعد مقرر هستند.

تعویق المپیک 2020 و یک دنیا سوال بی جواب!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اینکه شب گذشته برخی از رسانه های جهان به نقل از مقامات کمیته بین المللی المپیک خبر از تقویت احتمال تعویق المپیک دادند، گمانه زنی ها درباره بزرگترین رویداد ورزشی جهان به اوج خود رسیده است.


آخرین اظهارنظر رسمی توماس باخ، رییس IOC همچنان به بلاتکلیفی موجود پایان نداده است: «هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک بر این باور است که لغو بازی ها هیچ کمکی به حل مشکل نمی کند و لغو بازیها چشم انداز ما نیست. IOC همکاری لازم را با کمیته برگزاری بازی ها و دولت توکیو خواهد داشت. مذاکراتی هم در این خصوص صورت گرفته ما مطمئن هستیم تا ۴ هفته آینده تصمیم نهایی را اعلام خواهیم کرد.»


از سوی دیگر ژاپنی ها هم که تا قبل از این روی برگزاری به موقع بازی ها تاکید می کردند، با بحرانی شدن وضعیت برخی از کشورها در مقابله با ویروس کرونا، از موضع خود کوتاه آمدند. البته نخست وزیر ژاپن با لحنی گلایه آمیز از IOC خواسته که هر چه سریعتر وضعیت برگزاری مسابقات را مشخص کند. 


به گفته توماس باخ برخی از فدراسیون های جهانی نیز مخالف برگزاری المپیک 2020 طبق برنامه ریزی قبلی هستند چون از برنامه های خود برای برگزاری مسابقات کسب سهمیه عقب افتادند و در حال حاضر هم هیچ راهکاری برای مشخص کردن نفرات المپیکی وجود ندارد. با اینکه فدراسیون جهانی دوومیدانی طی بیانیه ای خواستار تعویق المپیک شده، طبق گفته رییس IOC ، فدراسیون های شنا و وزنه برداری هستند که در صف اول افراد خواهان تعویق المپیک قرار دارند. 

 

1486849

 

علاوه بر این جنبش جدیدی هم بین برخی از کشورها به وجود آمده که از همه نگران کننده تر است. ابتدا استرالیا و سپس کانادا با انتشار بیانیه ای از حضور در المپیک و پارالمپیک 2020 در صورت برگزاری با برنامه ریزی قبلی انصراف دادند!


به نظر می رسد به زودی خیلی از کشورهای دیگر نیز به این جنبش ملحق شوند تا IOC را برای تعویق مسابقات تحت فشار بگذارند. 


مهمترین موضوع شاید تعیین زمان جدید برای مسابقات المپیک باشد. برخی از احتمال تعویق 6 ماهه، یک ساله یا 2 ساله المپیک به عنوان 3 گزینه برای کمیته بین المللی المپیک خبر دادند. البته احتمالا تعویق 6 ماهه در دستور کار نخواهد بود.

دیدگاه‌ها