کد خبر : 1680304 | 06 اردیبهشت 1399 ساعت 12:14 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

موسوی: من مثل رونالدو و مسی نیستم

خداحافظی ستاره والیبال یک سال عقب افتاد

سیدمحمد موسوی از تصمیم خود برای خداحافظی از تیم ملی والیبال بعد از المپیک توکیو خبر داد.

خداحافظی ستاره والیبال یک سال عقب افتاد

به گزارش "ورزش سه"، سید محمد موسوی که برای اولین بار سال گذشته حضور در یک باشگاه خارجی را تجربه کرد، عملکرد موفقی در ترکیب تیم اولشتین لهستان داشت و توانست عنوان برترین مدافع پلاس لیگا را از آن خود کند.


این بازیکن که با وجود نیمه کاره ماندن لیگ لهستان و اعلام تعطیلی مسابقات هنوز به خاطر نبود پرواز به تهران بازنگشته و از آینده نامعلوم خود و سایر بازیکنان در والیبال اروپا به خاطر شیوع ویروس کرونا می گوید. 


ستاره باتجربه والیبال ایران در گفت و گویی که با سایت فدراسیون داشته، از تصمیم خود برای خداحافظی از تیم ملی بعد از المپیک توکیو خبر داده: « شرایط فعلی جهان و مسئله بحران کرونا، بیش‌تر شبیه فیلم‌های تخیلی شده است. شرایط به گونه‌ای است که باور و درک آن سخت است. قطعا المپیک سال آینده، شرایط امسال را نخواهد داشت چون ورزشکاران از فرم ایده‌آل، دور هستند و این امکان وجود دارد که قبل از المپیک توکیو، شاید حتی برخی بازیکنان دنیا بازنشسته شوند. من خودم در این فکر بودم که بعد از المپیک توکیو، از تیم ملی جدا شوم اما الان باید یک سال دیگر خودم را آماده نگه دارم و در شرایط عالی باقی بمانم تا در المپیک شرکت کنم و به این فکر می‌کنم که آیا واقعا می‌توانم در المپیک نقش مناسب و خوبی در تیم ملی ایران داشته باشم؟ یک سال، واقعا برای یک ورزشکار زمان کمی نیست. یک ورزشکار حرفه‌ای، در حالت نرمال معمولا ۵ تا ۶ سال در اوج آمادگی قرار دارد و البته استثناهایی همانند لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در ورزش وجود دارند که بیش از ۱۰ تا ۱۲ سال خودشان را در اوج حفظ می‌کنند اما در مجموع، وقتی یک سال ورزشی به این شکل از دست برود، لطمه سنگینی به بدنه ورزش وارد می‌شود و مطمئنا بسیاری از ورزشکاران نمی‌توانند به میزان آمادگی لازم برای حضور شایسته در المپیک سال آینده دست پیدا کنند. قطعا سال آینده این موضوع در در المپیک خودش را نشان خواهد داد.»

 

 

1438604

 


وی در بخش دیگری از صحبت های خود از فواید تعویق المپیک برای ایران هم می گوید: «تعویق یک ساله المپیک، می‌تواند به عنوان یک فرصت نیز برای والیبال ایران مطرح باشد تا بازیکنان با شرایط مناسب‌تری برای رقابت با تیم‌های بزرگ جهان آماده شوند. به عنوان مثال، به نظر من در حالت عادی، تیم ملی والیبال ایران هنوز توان قهرمانی در المپیک و جهان را ندارد و از نظر ذهنی و فیزیکی، با رقبای اصلی‌مان فاصله داریم اما شاید با بهره‌برداری از این فرصت و با یک برنامه‌ درست، بتوانیم روی سکوی المپیک برویم و مدال بگیریم.»


با این وضعیت به نظر می رسد خداحافظی سیدمحمد موسوی که یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان در نسل طلایی والیبال ایران بوده و همواره در یک دهه اخیر در ترکیب تیم ملی حضور متوالی داشته، بعد از المپیک توکیو یک سال به تاخیر افتاده، اما بعد از این رویداد بزرگ در سال 2021 قطعی است.

دیدگاه‌ها