کد خبر : 1681426 | 12 اردیبهشت 1399 ساعت 02:04 | 14.2K بازدید | 1 دیدگاه

کلوپ: خاطره قهرمانی با دورتموند را فراموش نمی‌کنم

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، قهرمانی در بوندس‌لیگا با بروسیا دورتموند در فصل۱۱-۲۰۱۰ را یکی از بهترین خاطرات دوران حرفه‌ای‌اش توصیف کرد.

کلوپ: خاطره قهرمانی با دورتموند را فراموش نمی‌کنم


به گزارش "ورزش سه"، در فاصله دو هفته به پایان فصل ۱۱-۲۰۱۰ بوندس‌لیگا، دورتموند با گل‌های روبرت لواندوفسکی و لوکاس باریوس توانست نورنبرگ را شکست بدهد و با شکست بایرلورکوزن برابر کلن، قهرمانی زردها در لیگ بعد از ۹ سال قطعی شد. آن اولین جام مهم دوران حرفه‌ای کلوپ بود و اگرچه او توانست با لیورپول قهرمانی در چمپیونزلیگ و جام باشگاه‌های جهان را جشن بگیرد اما همچنان آن قهرمانی در بوندس‌لیگا را یکی از مهمترین دستاوردهای خود می‌داند. 
او به خبرنگاران گفت:" آن قهرمانی سر جایش هست. اینجور نیست که هر روز صبح بیدار شوم و به ۳۰ آوریل ۲۰۱۱ فکر کنم اما بعد از تماس شما، تلاش کردم تا چند روزی به آن فکر کنم تا آن روز را یه یاد بیاورم. 

 

1100705


اتفاقات زیادی در زندگی من رخ داد اما اینطور نیست که جام‌های زیادی برده باشم که بخواهم آنها را با هم قاطی کنم. اما سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ سخت است زیرا تیم تغییر زیادی نکرد و وقتی به بازی‌های‌مان فکر می‌کنم، تلاش می‌کنم به یاد بیاورم که فصل ۱۱-۲۰۱۰ بود یا ۱۲-۲۰۱۱؟ 
اما چیزی جز خاطرات فوق‌العاده ندادم و آن فصل‌ها تاثیر زیادی روی دوره حرفه‌ای من به عنوان مربی داشت. ما واقعا بیشترین استفاده را از چیزی که داشتیم، کردیم. 
صعود با ماینس واقعا برای همه ما غیرمنتظره بود و من نمی‌دانستم پس از آن چه خواهد شد.
اما بردن آن تیم زیر ۱۹ سال- برای من آن تیم شبیه تیم‌های زیر ۱۹ سال بود- به دسته اول آلمان، فوق العاده بود. آن صعود زندگی همه ما را تغییر داد. من هنوز تقریبا با همه آنها در تماس هستم."

دیدگاه‌ها