کد خبر : 1684112 | 27 اردیبهشت 1399 ساعت 17:20 | 14.4K بازدید | 0 دیدگاه

تا امروز نگفته بودم مصدومیتم از کجا شروع شد

خاطره تلخ پلنگ جویبار از المپیک لندن

رضا یزدانی می‌گوید در سال 2012 خودش را بیش از همیشه به طلای المپیک نزدیک دیده، اما آسیب دیدگی عجیب او را از هدفش دور کرده.

خاطره تلخ پلنگ جویبار از المپیک لندن

به گزارش "ورزش سه"، رضا یزدانی، کشتی‌گیر باتجربه ایران که پلنگ جویبار مشهور است، در گفت و گوی ویژه ای که با برنامه دایره طلایی داشت، دلیل اصلی مصدومیت تلخ خود در المپیک 2012 را برای اولین بار فاش کرد.


او در ابتدای این مصاحبه درباره لقبش گفت: در اولین سال‌های کشتی‌ام بود که در لیگ کشتی می‌گرفتم و در وزن 84 کیلوگرم روی دور برد بودم. هادی عامل در گزارش‌هایش به من لقب پلنگ جویبار را داده بود و مردم هم در سالن مرا با این لقب صدا می‌زدند. از آنجا بود که این لقب برای من ماندنی شد.


رضا یزدانی در ادامه خاطره تلخ خود از المپیک 2012 لندن را که با یک مصدومیت تلخ در یک قدمی سکوی المپیک برایش به پایان رسید، روایت کرد و گفت: سال قبل از المپیک لندن روی سکوی اول دنیا ایستاد. خوشحال بودم به یکی از اهدافم رسیدم و احساس خوبی داشتم که قبل از المپیک این اتفاق افتاد. پیش خودم می گفتم با تلاش می توانم این را ادامه دهم و طلای المپیک را بگیرم.


وی افزود: دور اول به سخت ترین رقیبم یعنی گادیسوف برخورد کردم. در تایم اول کشتی را محتاط شروع کردم و شکست خوردم، اما در 2 تایم بعدی شروع کننده من بودم و با فنون مختلف توانستم گادیسوف را شکست دهم. در دور بعدی با موسی یف از قرقیزستان کشتی داشتم. تا به حال این را نگفتم اما آسیب دیدگی من از همان کشتی شروع شد. ابتدای تایم دوم بود که یاد داور زود سوت زد یا من متوجه نشدم. این باعث شد موسی یف به پای من برسد و من هم به خاطر اینکه حواسم نبود، بد واکنش نشان دادم و پایم آنجا آسیب دید. کشتی را بردم، اما بعد از کشتی هم احساس درد داشتم.


کشتی گیر وزن 97 کیلوگرم ایران ادامه داد: در کشتی سوم با حریف اوکراینی، یک لحظه بیرون تشک از بدشانسی فشار زیادی به پای من آمد و حریف هم روی پای من افتاد. همین باعث شد زانوی من کاملا پاره شود و دیگر نتوانم به کشتی ادامه دهم.

 

1137003


یزدانی در پایان گفت: از همه کسانی که در این سال ها کنارم بودند، تشکر می کنم و امیدوارم بتوانم دینم را به مردم ایران ادا کنم.

دیدگاه‌ها