کد خبر : 1689900 | 26 خرداد 1399 ساعت 21:53 | 13.2K بازدید | 0 دیدگاه

آمار عجیب و معنادار بوندسلیگا در دوران اخیر

شرایط در فوتبال آلمان از زمان آغاز دوباره مسابقات به طرز عجیبی تغییر کرده است.

آمار عجیب و معنادار بوندسلیگا در دوران اخیر

به گزارش "ورزش سه"، شیوع ویروس کرونا باعث شد رقابت های فوتبال در آلمان حدود 70 روز تعطیل شوند، اما ژرمن ها اولین کشوری بودند که موفق شدند مقدمات از سرگیری دوباره رقابت ها را فراهم کنند و از حدود یک ماه قبل، شش هفته بازی های بوندسلیگا برگزار شده است.

 

اما تفاوت عمده این مقطع با دوران پیش از شیوع ویروس کرونا، غیبت تماشاگران بوده است. تیم های حاضر در بوندسیلیگا در این مدت قادر به بلیت فروشی و استفاده از مزیت حمایت هواداران در استادیوم نبوده اند و تحقیقات نشان می دهد این امر تاثیر فاحشی در نتیجه گیری تیم ها ایفا کرده است.

 

1502877

 

تا پیش از شیوع ویروس کرونا درصد پیروزی تیم های میزبان در خانه 42 درصد بود که این روند با غیبت تماشاگران به طرز محسوس و معناداری کاهش یافته و حالا تنها 21 درصد تیم های میزبان موفق به کسب سه امتیاز می شوند. همچنین درصد پیروزی تیم های مهمان از 35 به 50 درصد افزایش پیدا کرده است.

 

در این شش هفته 27 بار تیم های مهمان موفق به کسب پیروزی در خانه حریف شده اند و سهم تیم های میزبان تنها 11 برد بوده است. جالب اینجاست در هفته آول و اخر از سرگیری مسابقات تفاوت عجیبی رقم خورده است. در هفته اول از سرگیری مسابقات پنج مهمان توانستند سه امتیاز را کسب کنند و تنها یک میزبان در این امر توفیق داشت. در هفته آخر نیز شش تیم مهمان موفق به کسب پیروزی شدند و سهم تیم های میزبان فقط یک برد بود.

 

هنوز مشخص نیست آیا از ابتدای فصل بعد شرایط حضور تماشاگران دوباره در استادیوم ها فراهم خواهد شد یا خیر، اما این روند تغییر عجیبی در نتیجه گیری حداقل در آلمان ایجاد کرده و ضرر بزرگی به تیم های میزبان زده است.

دیدگاه‌ها