کد خبر : 1699134 | 09 مرداد 1399 ساعت 16:58 | 36K بازدید | 3 دیدگاه

جمال بلماضی:

زیدان چه چیزی از پپ و مورینیو کمتر دارد؟

جمال بلماضی سرمربی تیم ملی الجزایر به دفاع از دستاوردهای زین الدین زیدان سرمربی الجزایری الاصل رئال مادرید پرداخت.

زیدان چه چیزی از پپ و مورینیو کمتر دارد؟

به گزارش "ورزش سه"، زین الدین زیدان ژانویه 2016 جانشین رافا بنیتس در رئال مادرید شد و تاکنون توانسته فاتح 11 جام ارزشمند با این باشگاه شود.

زیدان فصل جاری توانست به بهترین شکل تیمش را متحول کند. تیمی که پیش از توقف فوتبال به خاطر شیوع کرونا و پس از شکست در زمین رئال بتیس، صدرنشینی را از دست داده بود. 

 

 

1512858

 

 

10 برد پیاپی  موجب شد تا زیدان رئال را برای سی و چهارمین بار قهرمان لالیگا کرده و به یک رکورد جالب نیز دست پیدا کند. زیدان در 210 بار حضور روی نیمکت رئال توانسته این باشگاه را به 11 جام برساند. به عبارتی هر 19 بازی یک جام که از رکورد پپ گواردیولا نیز بهتر است.  پپ در هر 22 بازی یک جام را فتح کرده است.  

زیدان پیش از این یک قهرمانی در لالیگا، دو سوپرکاپ اسپانیا، سه لیگ قهرمانان اروپا، دو سوپرکاپ اروپا و دو جام جهانی باشگاه‌ها به دست آورده بود.

بزرگترین دستاورد زیدان البته کسب سه قهرمانی متوالی با رئال در چمپیونزلیگ است که تاکنون هیچ مربی موفق به چنین کاری نشده. این در حالی است که هنوز بسیاری زیدان را در سطح مربیانی چون ژوزه مورینیو، پپ گواردیولا و یورگن کلوپ نمی دانند.

 

 

1515488

 

 

جمال بلماضی سرمربی تیم ملی الجزایر  که این تیم را سال 2019 قهرمان کوپا آفریقا کرد، در دفاع از زیدان گفت:« اگر پپ و مورینیو مثل زیدان سه قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان کسب می کردند، الان مجسمه شان را ساخته بودند و به آنها لقب نابغه می دادیم. اخیرا دیده ام مربیانی که نصف افتخارات زیدان را ندارند را هم از او بهتر می دانند.

از نظر من زیدان واقعا یک نابغه است حتی اگر نتوانسته باشد خالق یک سبک فوتبالی جدید و متقاوت باشد. ما از فوتبال چه می خواهیم؟ هواداران از تیم شان چه انتظاری دارند؟ ایجاد یک سبک و فلسفه جدید یا کسب پیروزی و قهرمانی؟ زیدان راه بردن و قهرمانی را می داند و او را باید یک نابغه جدید در میان مربیان دانست.»

 

دیدگاه‌ها