کد خبر : 1702844 | 28 مرداد 1399 ساعت 13:35 | 9.9K بازدید | 0 دیدگاه

رکورد 75 درصد پیروزی با دیاباته، قایدی و مطهری

استقلال هر زمانی که 3 مهاجمش را در اختیار داشته، نباخته است.

رکورد 75 درصد پیروزی با دیاباته، قایدی و مطهری


به گزارش "ورزش سه"، از زمانی که ارسلان مطهری به استقلال پیوسته و در کنار دو مهاجم دیگر این تیم یعنی قایدی و دیاباته به میدان رفته و یا حداقل اینکه هر سه بازیکن به صورت همزمان در اختیار مجیدی بوده اند، این تیم متحمل شکست نشده است.


18 دی ماه سال قبل بود که ارسلان مطهری از ذوب آهن جدا شد و به استقلال پیوست. شاید در ابتدا هواداران استقلال حس خوبی نسبت به این انتقال نداشتند، اما مطهری خیلی زود خودش را به هواداران استقلال ثابت کرد و با گلزنی در دربی، به محبوبیت خاصی دست یافت.


مطهری اولین بار در دیدار پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در دقیقه 69 دیدار مقابل الکویت برای استقلال به میدان رفت و جایگزین دیاباته شد. در دیگر بازی مرحله پلی آف، استقلال با 5 گل از سد الریان قطر گذشت که مطهری در آن بازی 2 بار برای استقلال موفق به گلزنی شد تا در دو دیدار اولی که مجیدی هر سه مهاجم خودش یعنی دیاباته، قایدی و مطهری را دز دسترس داشت، برنده از زمین خارج شود.


اما در سومین دیداری که سه عنصر هجومی استقلال در دسترس کادر فنی بودند، دیدار با نفت مسجد سلیمان بود که دیاباته به دلیل مصدومیت در آن دیدار، بیش از 5 ماه از میادین به دور بود. استقلال آن بازی را نیز برد اما در دیدار بعد که شهرآورد برگشت بود، بدون دیاباته مقابل پرسپولیس متوقف شدند.


پس از آن استقلال مقابل الشرطه عراق، الاهلی عربستان، ذوب آهن، گل گهر و فولاد دیاباته را در اختیار نداشت تا استقلال در این 5 بازی متحمل 3 شکست شود. که البته در نیمه اول دیدار با الشرطه، مهدی قایدی دچار مصدومیت شد و از بازی بیرون رفت تا دیدار با الاهلی را نیز از دست بدهد. در بازی با فولاد نیز مطهری مصدوم شد تا استقلال مقابل سایپا تنها قایدی را در اختیار داشته باشد که آن بازی 1-1 مساوی به اتمام رسید.


در هفته بیست و چهارم لیگ برتر و دیدار مقابل تراکتور، دیاباته پس از 5 ماه به ترکیب استقلال بازگشت ولی مطهری همچنان مصدوم بود تا اینکه آن دیدار بدون گل مساوی به اتمام رسید. بازی با صنعت نفت آبادان دیداری بود که بالاخره پس از مدتها هر 3 مهاجم استقلال در دسترس مجیدی قرار گرفتند و اتفاقا در آن دیدار هم شیخ گل زد و هم مطهری.


پس از آن، استقلال 4 دیدار با نساجی، پارس، سپاهان و شهرخودرو هر سه مهاجمش را در اختیار داشت که از این 4 بازی صاحب 2 برد و 2 مساوی شد. اما دیدار با شهرخودرو برای استقلالی ها خوش یمن نبود چرا که موجب مصدومیت دوباره دیاباته و مطهری شد تا آنها دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل سپاهان را از دست بدهند هر چند که استقلال دست به کار بزرگی زد و بدون مهره های اصلیش، از سد تیم قلعه نویی گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.


اما استقلال در دیدار هفته ماقبل پایانی لیگ برتر، شیخ را دوباره در اختیار داشت. هر جند که دیاباته ناآماده بود، ولی این بازیکن به دیدار با پیکان رسید تا در کنار قایدی، زوج خط حمله استقلال را تشکیل دهند. در شبی که ارسلان مطهری به دلیل مصدومیت غایب بود و سه عنصر تهاجمی استقلال در اختیار مجیدی نبودند، بازهم آبی پوشان از رسیدن به پیروزی ناکام ماندند و این دیدار با نتیجه 1-1 به پایان رسید.


بطور کلی، استقلال در 8 دیدار مقابل الکویت، الریان، نفت مسجدسلیمان، صنعت نفت، پارس جنوبی، سپاهان، نساجی و شهرخودرو از وجود هر سه مهاجمش در ترکیب استفاده کرده که 6 دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته و 2 بازی هم مساوی شده است. استقلال در 75 درصد دیدارهایی که دیاباته، قایدی و مطهری را در سلامت کامل در اختیار داشته، برنده شده است و 19 بار گلزنی کرده که 16 مورد آن را این 3 بازیکن به ثمر رسانده اند.


اما استقلال در 10 دیدار این فصل، نتوانسته قایدی، دیاباته و مطهری را به صورت همزمان در اختیار داشته باشد. از این تعداد، استقلال تنها مقابل ذوب آهن و سپاهان به پیروزی رسید. به الاهلی، گل گهر و فولاد باخت. مقابل الشرطه، پرسپولیس، سایپا، تراکتور و پیکان نیز به نتیجه مساوی رسید. آبی پوشان در این 10 دیدار تنها 11 گل به ثمر رساندند و 11 امتیاز کسب کردند. رکورد ضعیف 20 درصد پیروزی در این دیدارها، نشان از تاثیر بالای حضور همزمان هر 3 مهاجم استقلال دارد.


چنانچه شرایط بر وفق مراد استقلالی ها پیش برود، دیاباته، قایدی و مطهری در دیدار مقابل پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی در اختیار مجیدی خواهند بود و باید منتظر ماند و دید رکورد استقلالی ها پابرجا خواهد ماند یا خیر.

دیدگاه‌ها