کد خبر : 1703783 | 02 شهریور 1399 ساعت 14:56 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

هفت گام آلومینیوم و خطیبی برای رسیدن به لیگ برتر؛

نگاهی متفاوت به مأموریت غیرممکن در اراک (عکس)

اراکی‌ها با هدایت مربی جوان و تاریخ‌ساز خود با صعود برای نخستین‌بار به لیگ برتر روزی فراموش‌نشدنی را در تاریخ شهر خود تجربه کردند.

به گزارش "ورزش سه"، مدیران باشگاه آلومینیوم اراک در حالی در ۱۳ دی ۹۸ رسول خطیبی را به‌عنوان سرمربی جدید تیم خود جایگزین محمود فکری کردند، که پیش از آغاز نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ دسته اول، با ۲۶ امتیاز در رده هفتم جدول رده‌بندی مسابقات حضور داشتند و علی‌رغم امیدهای فراوان در آغاز کار خود در رقابت‌ها، شانسشان برای کسب سهمیه صعود به لیگ برتر کاهش یافته بود.


بازگشت امید صعود به تیم


اما حضور رسول خطیبی در راس کادر فنی آلومینیوم اراک که سابقه صعود با تیم‌های گسترش فولاد و ماشین‌سازی تبریز را در کارنامه خود داشت، بار دیگر امید را به اردوی اراکی‌ها برگرداند. جذب بازیکنان همچون حامد پاکدل، مهدی قریشی و ابوالفضل عکاشه که از ابتدای کار خود به بازیکنان اصلی این تیم بدل شدند انرژی و قوای مضاعفی به ترکیب آلومینیومی‌ها اضافه کرد.

 

1521830

 

رسول خطیبی در روز معارفه اش در اراک، اینطور آمادگی جسمانی و البته روحیه خود را به رخ می کشید.


سفید و سبزپوشان اراکی با روحیه و انگیزه‌ای متفاوت نسبت به نیم‌فصل اول لیگ یک رفته رفته با جمع کردن امتیازات حساس به‌ویژه در دیدارهای ابتدایی نیم‌فصل دوم برابر تیم‌های بالانشین جدول قدرت خود را به رخ مدعیان صعود کشیدند.


رسیدن به یک قدمی مس کرمان و شروع رقابت


تا پیش از تعطیلی مسابقات فوتبال کشور به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، شاگردان خطیبی با کسب پنج پیروزی و چهار تساوی و بدون متحمل شدن هیچ شکستی خود را به نزدیکی مس کرمان که در آن مقطع رده دوم جدول را در اختیار داشت رساندند. از همان زمان پیش‌بینی می‌شد که این دو تیم تا پایان فصل جدال تنگاتنگی با یکدیگر در مسیر کسب سهمیه صعود به لیگ برتر خواهند داشت.

 

1521834

 

تمرینات تیم فوتبال آلومینیوم برای صعود به لیگ برتر در دوران قرنطینه

 

دو پیروزی روحیه بخش در شروع مجدد مسابقات


اراکی‌ها که در دوران تعطیلی مسابقات یکی از اولین تیم‌هایی بودند که تمرینات خود را پس از صدور مجوز برگزاری تمرینات از سوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش از سر گرفته بودند، توانستند دو دیدار آغازین خود پس از سرگیری لیگ آزادگان را با شکست  علم و ادب قعرنشین با نتیجه سنگین ۷ بر ۰ و پیروزی ۲ بر ۰ مقابل قشقایی شیراز پشت سر بگذارند.


دو شکست پیاپی و از بین رفتن امیدها


این نتایج بیش از پیش هواداران فوتبال شهر اراک را نسبت به آینده تیم خوشبین کرده بود اما شکست غیرمنتظره‌ی آلومینیوم برابر هوادار تهران و آرمان‌گهر سیرجان و پیروزی رقیب مستقیم این تیم یعنی مس کرمان برابر رقبایش شانس صعود اراکی‌ها را کم‌رنگ کرد و باعث نگرانی دوباره فوتبال‌دوستان شهر اراک و استان مرکزی شد؛ هوادارانی که با ابراز نارضایتی بار دیگر جمله "فوتبال اراک باز هم در آخر راه صعود به لیگ برتر شکست خورد" را به زبان می‌آوردند.


پیروزی بر ملوان و زنده شدن امیدهای صعود


با توجه به این نتایج، آلومینیومی‌ها برای زنده نگه داشتن شانس خود نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز کامل چهار دیدار پیش روی خود از جمله دیدار فینال‌گونه مقابل مس کرمان در هفته ماقبل پایانی لیگ یک داشتند. پیروزی سخت ۲ بر ۱ مقابل رایکای قعرنشین و شکست ملوان باانگیزه اکبر میثاقیان با یک گل حاصل عملکرد آن‌ها پیش از مسابقه حساس مقابل مس کرمان بود؛ نتایجی که باعث افزایش روحیه و انگیزه شاگردان خطیبی قبل از جدال تن‌به‌تن با تیم دوم جدول شد.


پیروزی در بازی 6 امتیازی و پیشی گرفتن از مس


کسب برد در دیداری سرشار از هیجان در مقابل مس کرمانی که هوادارانش مقدمات جشن صعود را تدارک دیده بودند، آلومینیومی‌ها را پس از سپری کردن فراز و نشیب‌های فراوان و شادی‌ها و غم‌های متوالی، در آستانه واقعیت بخشیدن به آرزوی دیرینه مردم اراک قرار داد.

 

1521833

 

مهم ترین گام آلومینیوم اراک همین دیدار ماقبل پایان برابر مس کرمان بود که با گل زودهنگام حامدپاکدل در نهایت با همین نتیجه خاتمه یافت. در این بازی بود که تیم آلومینیوم از مس کرمان با توجه به تفاضل گل بهتر پیشی گرفت.


پیروزی در بازی پایانی با تک گل عکاشه


سرانجام در روز یکشنبه ۲۶ مرداد ۹۹ و در روز پایان طولانی‌ترین و شاید یکی از تاریخی‌ترین فصول رقابت‌های لیگ دسته اول، اراکی‌ها با تک‌گل ابوالفضل عکاشه و کسب پیروزی مقابل داماش مأموریت خود را انجام دادند و برای تعیین تکلیف سرانجامشان در یک فصل فرسایشی و پر از فراز و نشیب، لحظاتی به انتظار پایان دیدار مس کرمان و علم و ادب تبریز ماندند. لحظاتی که برای هواداران حاضر ورزشگاه امام خمینی و فوتبالدوستان اراکی در داخل خانه‌هایشان به اندازه‌ی یک عمر گذشت.


سوت پایان و سرانجام صعود پس از دو دهه


سوت پایان دیدار علم و ادب و مس کرمان و خاتمه این دیدار با نتیجه ۳ بر ۰ به سود کرمانی‌ها مهر امضای حکم صعود آلومینیوم به لیگ برتر و شکسته‌شدن طلسم ناکامی هجده‌ساله‌ی اراکی‌ها در راه صعود به سطح اول فوتبال کشور بود؛ حال اراکی‌هایی که حدود بیست سال شکست، ناامیدی و ناکامی را به‌همراه تیم محبوبشان تجربه کرده بودند، در روزی فراموش‌نشدنی و تاریخی در ورزش شهر اراک و استان مرکزی، صعود آلومینیوم به لیگ بیستم را تا بامداد روز دوشنبه در خیابان‌های اراک جشن گرفتند.

 

نقش اول برپایی این جشن شادی و سرور بی‌سابقه مردم اراک کسی نبود جز مربی حالا باتجربه فوتبال کشورمان که توانایی‌اش در عرصه مربیگری را بار دیگر به اثبات رساند؛ رسول خطیبی که نام خود را در تاریخ شهر اراک جاودانه کرد و مأموریتی را با موفقیت به سرانجام رساند که شکل یک کار غیرممکن به خود گرفته بود و مربیان نامداری همچون منصور پورحیدری، جواد زرینچه، فراز کمالوند و محمود فکری در طول این سال‌ها در انجام آن ناکام مانده بودند.

 

1521832

 

رسول خطیبی پس از پیروزی برابر داماش گیلان و رساندن آلومینیوم به لیگ برتر

دیدگاه‌ها