کد خبر : 1718743 | 22 آبان 1399 ساعت 14:03 | 12.1K بازدید | 0 دیدگاه

نگرانی ساوتگیت از ابتلا به زوال عقل در پیری

گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی انگلیس، تایید کرد به دلیل ضربات سری که در دوران بازی به توپ زده، نگران ابتلا به زوال عقل در دوران پیری است.

نگرانی ساوتگیت از ابتلا به زوال عقل در پیری

به گزارش "ورزش سه"، ساوتگیت که در 18 ساله حرفه ای اش برای باشگاه های کریستال پالاس، استون ویلا و میدلزبورو بازی کرد، به دلیل بازی در پست مدافع میانی، روی ضربات سر هم زیاد کار می کرد.

به تازگی مشخص شده که سر بابی چارلتون، اسطوره منچستریونایتد، به زوال عقل دچار شده و نابی استایلز، یکی دیگر از ستاره های تیم انگلیس در جام جهانی 1996 نیز چند روز قبل به دلیل همین بیماری درگذشت.

تحقیقی که سال گذشته اتحادیه فوتبال انگلیس انجام داد، نشان داد که احتمال ابتلا به زوال عقل (دمانس) در بازیکنان فوتبال سه و نیم برابر افراد عادی است؛ تحقیق که باعث نگرانی سرمربی سه شیرها شده است.

ساوتگیت به خبرنگاران گفت:" با توجه به ضربات سر زیادی که در فوتبال زدم، البته که نگرانی‌هایی در این سن دارم. اما من می دانستم که هر بار که زمین می روم، ریسک مصدومیت وجود دارد؛ کوتاه مدت یا طولانی مدت و با این وجود همیشه می خواستم بازی کنم؛ حتی اگر در بلند مدت به مشکلات سلامتی یا فیزیکی برای خودم منجر شود. فکر می کنم بسیاری از ورزشکاران به همین شکل هستند.

 

1535896

 

در رابطه با ارتباط بین سر زدن و زوال عقل، هنوز تحقیقات در حال انجام است. در حال حاضر هنوز چیزی قطعی نیست که کمی برای همه ناراحت کننده است زیرا ما دوست داریم شرایط واضح باشد.

البته که این مسئله برای همه نگران کننده است و باید از ادامه تحقیقات پشتیبانی کنیم. بخشی از مسئله ابتلا به زوال عقل به خاطر پیری است و یکی از جنبه های مثبت بودن در ورزش این است که افراد بیشتر عمر می کنند و سالم تر هستند.

و همچنین این احتمال وجود دارد که بین این مسئله و زوال عقل ارتباط وجود داشته باشد. اما آیا من نگران هستم؟ بله. البته. افرادی در خانواده ام به این بیماری دچار شده اند و واقعا بیماری بسیار بسیار سختی است."

دیدگاه‌ها