کد خبر : 1745221 | 03 فروردين 1400 ساعت 22:25 | 15K بازدید | 0 دیدگاه

شب رکوردشکنی لیونل مسی؛

گزارش: این هفته در لالیگا چه گذشت؟

این هفته در لالیگا شاهد رقم خوردن اتفاقات هیجان انگیزی بودیم.

گزارش: این هفته در لالیگا چه گذشت؟

به گزارش "ورزش سه"، این هفته لیونل مسی با قرار گرفتن در ترکیب بارسلونا، بالاتر از ژاوی و با 768 بازی تبدیل به باسابقه ترین بازیکن تاریخ باشگاه بارسلونا شد. در ادامه اتفاقاتی که این هفته در لالیگا رقم خورد را مرور خواهیم کرد؛

 

رکوردشکنی لیونل مسی در شبی تاریخی

 

1584480

 

بارسلونا روز یکشنبه با شکست 6-1 رئال سوسیداد در رئال آرنا ، پیروزی درخشان به دست آورد. لیونل مسی با زدن دو گل و یک پاس گل نمایشی درخشان داشت. البته مسی این هفته ژاوی هرناندز را نیز پشت سر گذاشته و به پرسابقه ترین بازیکن بارسا تاریخ باشگاه با 768 بازی تبدیل شد. ستاره آرژانتینی اکنون در 23 گل در سال 2021 (16 گل و 7 پاس گل) نقش آفرینی کرده، بیش از هر بازیکن در پنج لیگ برتر اروپا.

 

یان اوبلاک، ستاره بزرگ صدرنشین لیگ

 

1584483

 

اتلتیکو مادرید با پیروزی دشوار 0-1 مقابل آلاوز در روز یکشنبه برتری چهار امتیازی خود را در صدر جدول لالیگا حفظ کرد و تنها گل این بازی را لوئیس سوارز به ثمر رساند. اما یان اوبلاک در پایان بازی فوق العاده ظاهر شد، دروازه بان اسلوونی پنالتی خوسلو را مهار کرد تا اتلتیکو برتری خود را حفظ کند.

 

500 گل برای لوییس سوارز

 

1584479

 

گل لوئیس سوارز به آلاوز برای او گلی فوق العاده بود، حالا این بازیکن 500 بار در دوران حرفه ای خود موفق به گلزنی شده است. این موفقیت بزرگی برای سوارز بود، زیرا فقط معدود بازیکنان بزرگی موفق کسب این دستاورد شده اند. 500 گل سوارز شامل اتلتیکو (19)، بارسلونا (198)، لیورپول (82)، آژاکس (111)، گرونینگن (15) ، ناسیونال (12) و تیم ملی اروگوئه (63) بوده است.

 

بازگشت چیمی آویلا

 

1584481

 

این هفته اخبار بسیار خوبی برای اوساسونا و لالیگا شنیده شد و چیمی آویلا دوباره به تیم اصلی بازی بازگشت. او از ژانویه سال 2020 و بعد از طی کردن دو مصدومیت طولانی مدت از ناحیه زانو در ترکیب تیمش غایب بود. اگرچه چیمی آویلا مقابل اوئسکا، باشگاه سابق خود در ترکیب اصلی نبود، اما دیدن این بازیکن آرژانتینی در بین بازیکنان تعویضی برای هواداران اوساسونا خوشحال کننده بود.

 

تولد 102 سالگی والنسیا مبارک

 

والنسیا یکی از قدیمی ترین باشگاه های لالیگا، هفته گذشته تولد 102 سالگی خود را جشن گرفت. والنسیا در کشور و سراسر جهان تیمی مورد احترام بوده و پیامهای مختلفی برای تبریک این روز ویژه دریافت کرد.

 

ادامه روند بازی های متوالی ایناکی ویلیامز

 

1584477

 

ایناکی ویلیامز، مهاجم بیلبائو اکنون 185 بازی متوالی در لالیگا انجام داده و با این کارنامه بالاتر از آندونی زوبیزارتا قرار گرفت. فقط خوان آنتونیو لاراگاگا (202) و لوئیس آرکونادا (188) از رئال سوسیداد بالاتر از ایناکی ویلیامز قرار دارند.

 

ادامه روند درخشان کریم بنزما

 

1584482

 

زیرا رئال مادرید این هفته با نتیجه 3-1 سلتا را شکست داد و کریم بنزما، بازیکن فرانسوی دو گل اول تیمش را به ثمر رسانده و در ادامه پاس گل مارکو آسنسیو برای سومین گل را ارسال کرد. بنزما اکنون در هر شش بازی گذشته خود گلزنی کرده و در این مدت هشت گل به ثمر رسانده است. بنزما در اواخر فصل به اوج رسیده و شانس قهرمانی رئال مادرید را افزایش داده است.

 

صعود رئال مادرید به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

 

شاگردان زین الدین زیدان با برتری 4-1 برابر آتالانتا به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند و اکنون با تکرار فینال 2018 به مصاف لیورپول خواهند رفت. دیداری که رئال در کیف با نتیجه 3-1 پیروز شد. اگر رئال مادرید بر نماینده انگلیس غلبه کند، چلسی یا پورتو در مرحله نیمه نهایی در انتظار این تیم هستند. رئال مادرید همچنان در لالیگا نیز شانس داشته و یک آوریل مهیج در انتظار آنها خواهد بود.

 

ویارئال و گرانادا کار را تمام کردند

 

دو تیم اسپانیایی در هفته گذشته رقابت های لیگ اروپا با برتری در بازی های رفت به استقبال بازی برگشت رفته بودند. در ادامه نیز ویارئال و گرانادا کار را تمام کردند. ویارئال نتیجه دیدار برگشرفتت خود را تکرار کرده و مقابل دینامو کیف را با نتیجه 2-0 پیروز شود تا  در مجموع با برتری 4-0 راهی دور بعد شود. قرعه بعدی این تیم دینامو زاگرب خواهد بود. اما شکست 2-1 گرانادا در بازی برگشت برابر مولده نیز مانع صعود آنها نشد و گرانادادر مجموع با برتری 3-2 مقابل تیم نروژی راهی دور بعد شد. حالا گرانادا در مرحله یک چهارم نهایی برابر منچستریونایتد قرار می گیرد.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا 
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها