کد خبر : 1745542 | 06 فروردين 1400 ساعت 12:42 | 12.8K بازدید | 3 دیدگاه

قانون جدیدی که تصویب شد 

پایان رقص مربیان در فوتبال برزیل!

براساس طرحی که از سوی فدراسیون فوتبال برزیل مطرح شده بود و روز گذشته مورد موافقت رسمی باشگاه‌های لیگ فوتبال برزیل قرار گرفت، اخراج مربیان در این کشور نیز قوانین ویژه‌ای را خواهد داشت.

پایان رقص مربیان در فوتبال برزیل! 

به گزارش "ورزش سه" باشگاه‌های لیگ فوتبال برزیل با 11 رای موافق در مقابل 9 رای مخالف، طرح محدود کردن اخراج مربیان در طول یک فصل را (که از سوی فدراسیون فوتبال برزیل ارائه شده بود) به تصویب رساندند؛ بر مبنای این طرح، هر باشگاه در طول یک فصل قادر است تنها یک بار مربی‌اش را اخراج کند و مربی نیز در صورت ترک تیم دوم خود در یک فصل، نمی‌تواند در ادامه آن فصل روی نیمکت تیم دیگری بنشیند.

 

البته این قانون مشمول استعفای یک مربی نخواهد شد، چرا که اگر باشگاهی سرمربی دوم خود را نیز اخراج کرد، مجبور است برای ادامه فصل یکی از کارمندان خود (که برای حداقل 6 ماه در باشگاه بوده‌اند) را به عنوان مربی منصوب کند. فدراسیون ارائه این طرح را "داشتن نگاهی برابر میان بازیکنان و مربیان" دانسته و رئیس فدراسیون تصویب آن را "پایان رقص مربیان در فوتبال برزیل" عنوان کرده است.

 

اتفاق تاریخی که برای اولین‌بار است در دنیای فوتبال از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال برزیل مطرح شده و قرار است اجرایی شود و باید دید واکنش دیگر کشورها به این قانون ویژه درباره اخراج مربیان چه خواهد بود و واکنش‌ها نسبت به تصویب این قانون و عملیاتی‌شدن آن چیست.

دیدگاه‌ها