کد خبر : 1751706 | 06 اردیبهشت 1400 ساعت 13:12 | 16.5K بازدید | 4 دیدگاه

برگی از تاریخ

حمید جاسمیان یکی از ژن های خوب فوتبالی (عکس)

بیماری کرونا یکی دیگر از بزرگان فوتبال ایران را از ما گرفت، فوتبالیستی جنتلمن و با سابقه که روزگاری با پرسپولیس آقایی می کرد و با این تیم قهرمان می شد.

به گزارش "ورزش سه"، حمید جاسمیان یکی از شخصیت هایی است که برای هویت فوتبال در آبادان و استان خوزستان خیلی زحمت کشیده است. اگر در این سالها و بعد از گذشت چندین دهه اهالی ورزش و علی الخصوص فوتبال ،استان خوزستان و شهر آبادان را فوتبال خیز می دانند به خاطر وجود جاسمیان هاست که روزگاری یکی از بهترین های کشور بودند.

 

جاسیمان یک آبادانی بود و اولویت او شاهین آبادان بود . او با سابقه 6سال حضور در شاهین آبادان به تهران آمد و شش سال دیگر هم در شاهین تهران توپ زد . فوتبالیستی با کلاس که به سیم خاردار معروف بود و رد شدن توپ توسط مهاجمان  از او بسیار سخت و دشوار بود .

 

1595232


جاسمیان که خود را شاگرد استاد اخلاق پرویز دهداری می دانست بعد از سالها عضویت در شاهین بعد از تاسیس پرسپولیس به این تیم پیوست و با بازوبند کاپیتانی پرسپولیس سه بار قهرمان ایران شد.


مصاحبه ای تاریخی از جاسمیان از سالها قبل دیده می شود که او از پرویز دهداری با احترام حرف می زند و می گوید او به من درس زندگی و فوتبال داد. پسر دوست داشتنی آبادان از ظرفیت بالای شهرآبادان در ورزش می گوید.ظرفیتی که بعد از سالها همچنان پتانسیل بالای خودش را حفظ کرده است.


از دست دادن مرد دوست داشتنی فوتبال ایران به دلیل بیماری منحوس کرونا در این روزها برای جامعه ورزش تلخ و ناگوار است.مردی که در روزگار پیشکسوتی هم همان شکوه و جلال دوران بازی را به همراه خود داشت.

دیدگاه‌ها