کد خبر : 1759165 | 11 خرداد 1400 ساعت 19:45 | 27.8K بازدید | 3 دیدگاه

یک اسطوره رفت، یک ستاره آمد؛

هفته ای که برای رئال مادرید تلخ و شیرین بود

جدایی زین الدین زیدان از رئال مادرید مهم ترین خبر این هفته فوتبال اسپانیا بود.

هفته ای که برای رئال مادرید تلخ و شیرین بود

به گزارش "ورزش سه"، شایعات جدایی زین الدین زیدان از رئال مادرید بالخره به حقیقت پیوست و این سرمربی محبوب فرانسوی استعفا داد. اما در این میان کهکشانی ها موفق به جذب داوید آلابا، ستاره اتریشی و 29 ساله بایرن مونیخ نیز شدند.

 

ماندن خواکین در رئال بتیس

 

1607747

 

میراث خواکین در رئال بتیس ادامه خواهد داشت. نماد باشگاه با تمدید قرارداد جدیدی که تا سال 2022 ادامه دارد موافقت کرده و بدین ترتیب او تا 40 سالگی در استادیو بنیتو ویلامارین ماندگار است. باشگاه بتیس حتی یکی از ورودی های استادیوم را به نام خواکین نامگذاری کرده است و او مدعی شد آماده است تا بازی در بالاترین سطح ادامه دهد.

 

زین الدین زیدان رئال مادرید را ترک کرد

 

1604458

 

زین الدین زیدان از مسند هدایت رئال کنار رفت. مرد فرانسوی در مارس 2019 برای دومین بار هدایت این باشگاه را به عهده گرفته و عنوان قهرمانی لالیگا سانتاندر 2019/20 و سوپرجام 2019/20 اسپانیا را بدست آورد. در واقع زیزودر کل در دو دوره مسئولیت خود 11 جام به برنابئو آورده است، یک افسانه واقعی برای باشگاه.

 

رئال مادرید و جذب داوید آلابا

 

1606361

 

در همان هفته جدایی زیدان، رئال مادرید یک خرید جدید نیز داشت. دیوید آلابا، بازیکن چند پسته اتریشی، پس از یک دهه بازی در بالاترین سطح به لالیگا نقل مکان کرده است.

 

حضور خوزه بوردالاس در والنسیا

 

1607743

 

دوران بسیار خوب خوزه بوردالاس با ختافه به پایان رسیده و این مربی تصمیم به ترک کولوسئوم آلفونسو پرز و تصاحب نیمکت والنسیا در مستایا گرفته است. مردی که ختافه را به لیگ اروپا رساند حالا به دنبال این خواهد بود که والنسیا را به جایی که تلعق دارد بازگردانده و خفاش ها را به لیگ های برون مرزی برساند.

 

بازگشت میچل به ختافه

 

1607745

 

جایگزین بوردالاس در ختافه پیش از این انتخاب شده و میچل مسئولیت هدایت این تیم را به عهده گرفت. او به باشگاهی بازگشت که از سال 2009 تا 2011 سرمربی اش بود و در آن مقطع ختافه را به مرحله گروهی لیگ اروپا برد. میچل اسطوره رئال مادرید و همچنین مربی سویا و مالاگا در لالیگا بوده است.

 

پایان دوران معجزه وار دیگو مارتینز در گرانادا

 

1607742

 

گرانادا یکی از چند از باشگاه هایی بود که کادر فنی خود را تغییر داد و دیگو مارتینز اعلام کرد که این باشگاه اندلسی را ترک می کند. آنچه او در گرانادا به دست آورد معجزه وار بود. زیر نظر مارتینز، گرانادا صعود خود به لالیگا را قطعی کرده، پس از تنها یک فصل برای اولین بار در تاریخ باشگاه راهی اروپا شد و حتی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا نیز رسید.

 

ویارئال قهرمان لیگ اروپا شد

 

1605921

 

ویارئال اولین جام مهم تاریخ خود را بدست آورد و با شبی تماشایی، منچستر یونایتد را در ضربات پنالتی در گدانسک لهستان شکست داد و لیگ اروپا را از آن خود کرد. همه بازیکنانان پنالتی خود را تبدیل به گل کردند و در نهابت جرونیمو رولی، دروازه بان آرژانتین نیز موفق به گلزنی شد و در ادامه ضربه داوید دخیا را دفع کرد. این یک لحظه بزرگ و دستاورد تاریخی برای ویارئالی بود که از شهری با 50 هزار نفر جمعیت آمده و برای اولین بار در سال 1998 راهی لالیگا شد.

 

اسپانیول به عنوان قهرمان دسته دوم به لالیگا صعود کرد

 

1512917

 

ما پیش از این می دانستیم که اسپانیول و مایورکا دو باشگاهی بودند که در آستانه فصل 22/2021 به صورت مستقیم به لالیگا صعود کرده بودند، اما حالا اسپانیول عنوان قهرمانی خود را نیز قطعی کرد. هر دو تیم فصل را با 82 امتیاز به پایان رسیدند، اما اسپانیول در بازی رودررو عملکرد بهتری داشت.

 

تاریخ مرحله پلی آف دسته دوم معلوم شد

 

1607744

 

با به پایان رسیدن فصل، شش باشگاهی در مرحله پلی آف برای صعود به لالیگا مبارزه می کنند. لگانس به مصاف رایو وایکانو می رود و آلمریا با ژیرونا دیدار می کند. هر دو بازی نیمه نهایی رفت و برگشت بوده و اولین مسابقه در همین هفته برگزار می شود.

 

بارسلونا قهرمان لالیگای جوانان شد

 

1607740

 

آخرین هفته مسابقات لالیگای جوانان آخر این هفته برگزار شد و جوانان بارسلونا در جایگاه نخست قرار گرفته و در مسابقه فینال بر سویا غلبه کردند. به نظر آینده درخشانی در انتظار لاماسیا است. مسابقات سال 2020 که به دلیل شیوع ویرونا عقب افتاده بود نیز این آخر هفته برگزار می شود.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا 
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها