کد خبر : 1781359 | 31 شهریور 1400 ساعت 14:06 | 8.2K بازدید | 1 دیدگاه

اینتر چگونه فیورنتینا را شکست داد؟

در هفته پنجم سری آ در حالی که اینتر نیمه اول بازی را با یک گل شکست خورده بود، نهایتا در نیمه دوم با زدن ۳ گل توانست فیورنتینا را در ورزشگاه آرتمیو فرانکی فلورانس شکست دهد.

اینتر چگونه فیورنتینا را شکست داد؟

به گزارش "ورزش سه"، فیورنتینا در این دیدار با سیستم ۳-۳-۴ کرد و اینتر از سیستم ۲-۵-۳. فیورنتینا در این دیدار سعی کرد با پرس کردن مانع بازیسازی مدافعان اینتر و بروزویچ(هافبک دفاعی و راس عقب خط هافبک اینتر) شود و نهایتا با این کار می خواست مدافعان و خط هافبک اینتر را دچار اشتباه کنند.

 

1646525

 


فیورنتینا در نیمه اول با استفاده از این  تاکتیک سمیر هاندانوویچ دروازه‌بان اینتر را بارها مجبور به واکنش کرد و این دروازه‌بان با وجود دریافت یک گل در نیمه اول، ۵ سیو را ثبت کرد!
اما چرا در نیمه دوم فیورنتینا ۳ گل از اینتری دریافت کرد که در نیمه اول تنها ۲ شوت در چهارچوب داشت و عملا به واسطه پرس فیورنتینا هیچ شانس بزرگ گلزنی ای نداشت؟
تاکتیک پرس وینچنزو ایتالیانو سرمربی فیورنتینا در نیمه دوم به چند مشکل برخورد.
۱- تغییرات اینزاگی در تاکتیک و شیوه بازی تیمش و شکستن پرس فیورنتینا
۲- اشتباهات تیم فیورنتینا در نحوه پرس
اینزاگی سرمربی اینتر به واسطه پرس شدید فیورنتینا تغییراتی در تاکتیک های تیم خود داد. استفان دِفرای(۶) به عنوان مدافع آخر در کنار بروزویچ(۷۷) قرار می گرفت و مدافعان آخر چپ و راست یعنی اشکیرینیار(۳۷) و باستونی(۹۵) کاملا در عرض خط دفاعی باز می شدند و یکی از دو هافبک میانی یعنی هاکان چالهان‌اوغلو(۲۰) تا نزدیکی محوطه جریمه به عقب بر می‌گشت و وینگ بک‌ها باید نزدیک محوطه جریمه حریف بازی می کردند تا فول‌بک‌های چپ و راست فیورنتینا نتوانند برای پرس جلو بیایند.

 

1646527

 


با این تغییرات در نیمه دوم اینزاگی دو هدف تاکتیکی را دنبال می کرد.
یک) شکست پرس فیورنتینا که تا قبل از گل اول عملا اتفاق نیفتاد.(بعد از گل اول پرس و اساسا نظم تیم فیورنتینا بهم ریخت)
دو) هافبک دفاعی فیورنتینا یعنی پریرا وظیفه داشت کاملا به جلو بیاید و بروزویچ را پرس کند. اما این اتفاق باعث می شد که مقابل خط دفاع و در واقع در فاصله بین خط هافبک و مدافعان آخر فضایی ای ایجاد شود.

 

1646529

 


در نیمه اول نزدیک بودن خط دفاع فیورنتینا به خط هافبک اجازه نداد اینتر از این فضای کلیدی استفاده کند. اما در نیمه دوم اینزاگی در گل اول و در واقع مهمترین گل اینتر در این بازی به بهترین شکل از این فضا استفاده کرد.
بدین شکل که وینک‌بک‌های اینتر را کاملا به جلو فرستاد تا در کنار دو مهاجم هم خط دفاع فیورنتینا نتوانند برای پرس جلو بیاید و هم چالهان‌اوغلو با برگشتن به نزدیکی محوطه جریمه خودی یک هافبک فیورنتینا را مشغول خود می کرد. بارلا وظیفه داشت به فضای ایجاد شده بین خط هافبک و دفاعی فیورنتینا جابجا شود.


حال در گل اول دروازه‌بان اینتر با یک پاس بلند بازیکنان اینتر در فضای ذکر شده صاحب توپ کرد و زمانی که دفاع فیورنتینا برای پوشش فضا پست خود را ترک می کند عمق دفاع خالی می شود و نهایتا گل اول اینتر به ثمر می رسد.(تصویر شماره ۴)

 

1646528


بعد از این گل و بویژه گل دوم که بعد از ۳ دقیقه به ثمر می رسد شیرازه فیورنتینا را بهم ریخت و گل سوم نیز به ثمر رسید.

منصور اسدی

دیدگاه‌ها