کد خبر : 1013720 | 03 تیر 1392 ساعت 00:29 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

تصمیم‌گیری بعد از بررسی مدارک در ستاد نادو انجام می‌شود

پورکاظمی: امکان بخشش گودرزی وجود دارد

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت: بعد از ارائه مستندات اگر دلیل گودرزی برای امتناع از آزمایش موجه باشد امکان کاهش میزان محرومیت و حتی بخشش این کشتی‌گیر وجود دارد.

پورکاظمی: امکان بخشش گودرزی وجود دارد
 لطفعلی پورکاظمی درباره امتناع علیرضا گودرزی از دادن تست دوپینگ در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و محرومیت 2 ساله وی که توسط فدراسیون کشتی اعلام شده است، گفت: گودرزی صبح یکشنبه با حضور در ستاد دوپینگ آزمایش داد و منتظر اعلام نتایج هستیم.
به نقل از فارس، وی ادامه داد: بعد از ارائه مستندات اگر دلیل این کشتی‌گیر برای امتناع از آزمایش موجه باشد میزان محرومیت این کشتی‌گیر خیلی کاهش پیدا خواهد کرد. این موضوع بستگی به ارائه مستندات دارد.
دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در پاسخ به این سوال که با توجه به مطالب مطرح شده به نظر می‌رسد این محرومیت دو ساله قطعی نیست، گفت: بله، تصمیم‌گیری در این باره بعد از بررسی مدارک در ستاد نادو انجام می‌شود و بعد از بررسی اعلام رسمی خواهیم کرد.
پورکاظمی در پاسخ به این سوال که در نامه محرومیت گودرزی عنوان شده بر اساس قوانین وادا هر ورزشکاری از دادن آزمایش امتناع کند دو سال محروم خواهد شد، گفت: از نظر حقوقی و  قانونی این جمله درست است، اما بعد از بررسی دلایل رأی قطعی صادر خواهد شد. حتی اگر دلایل قانع کننده باشد ممکن است رأی به بخشش گودرزی داده شود. این بستگی به مستنداتی دارد که ارائه می‌شود.
وی درباره حداقل محرومیت و زمان اعلام رأی قطعی گفت: از بخشش کامل تا 6 ماه، یکسال و دو سال ممکن است رأی صادر شود. حدود 3 هفته تا دریافت جواب آزمایشات طول می‌کشد و در نهایت رأی صادر خواهد شد.

دیدگاه‌ها