کد خبر : 1016359 | 29 تیر 1392 ساعت 10:20 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

کامبوزیا: قرارداد مربی خاطی را تمدید نمی‌کنیم

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: ما در بازی های داخل سالن آسیا بر روی آن اتفاق و اشتباهی که در مسابقات رخ داد زیاد حساب نکردیم چراکه تنها در بخش سریع شانس کسب مدال داشتیم!

کامبوزیا: قرارداد مربی خاطی را تمدید نمی‌کنیم
محمد جعفر کامبوزیا اظهار کرد: ما در کل از عملکرد بازیکنان به ویژه میترا حجازی پور و سارا سادات خادم الشریعه در بازی های داخل سالن آسیا راضی بودیم اما در بخش سریع بدشانسی آوردیم و نتوانستیم برای کسب مدال طلا و نقره به مرحله بعد برویم. در رده بندی نیز بازیکنان خوب بازی کردند اما آتوسا پورکاشیان بازی برده را مساوی کرد که در نهایت در پوئن شکنی ویتنام از ما بهتر بود و ما چهارم شدیم. در واقع ما بر روی آن اتفاق و اشتباهی که در مسابقات رخ داد زیاد حساب نکردیم چراکه ما در این رقابتها در بخش سریع شانس داشتیم.
به گزارش ایسنا،کامبوزیا در پاسخ به این پرسش که چرا شخص دیگری حواسش نبوده برگه ترکیب تیم را به موقع تحویل دهد و یا این موضوع را به سرمربی یادآوری کند؟ تصریح کرد: از آنجا که در رقابتهای شطرنج از لحاظ تشکیلات مسابقه ای، تنها چهار بازیکن اصلی، بازیکن ذخیره و مربی را می شناسند بنابراین فقط مربی باید ترکیب تیم ملی را تحویل دهد و این وظیفه او به شمار می آید. در واقع این طور نیست که هر شخصی بتواند برگه ی ترکیب تیم ملی را دست بگیرد و آن را تحویل مسئولان مربوطه دهد.
وی ادامه داد: زمانی که مربی تیم ملی خواسته برگه را تحویل بدهد اعلام کردند از 10 دقیقه زمان فرصت داده شده، شما دقیقه 11 برگه را آورده اید .البته در ابتدا سر داور قبول کرده اما متاسفانه بعد زیر حرفش زده و گفته که من چیزی در این مورد یادم نمی آید. با این حال مربی تیم ملی اشتباه کرده که ما نیز با وی برخوردی که در شان فدراسیون باشد را داشتیم به طوری که دیگر قراردادش را تمدید نمی‌کنیم.
کامبوزیا در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که باتوجه به این که شطرنجبازها در طول سال و از طرف فدراسیون در مسابقات کمی حضور دارند بنابراین بر اثر یک اشتباه نتیجه گرفتن در یکی از آنها را نیز از دست دادند تنها این برخورد کافی است؟ گفت: پیروزی در آن مسابقه نیز دردی از ما دوا نمی‌کرد زیرا اگر این اتفاق نمی‌افتاد ما چهارم می شدیم و از آنجا که در مسابقات برای ما مهم مدال گرفتن است بنابراین این که چهارم شویم یا ششم دیگر برای ما مهم نبود.
رئیس فدراسیون شطرنج درباره ممنوع المصاحبه بودن بازیکنان تیم ملی بیان کرد: به این دلیل که در حد بازیکن نیست در مورد سرمربی تیم ملی اظهار نظر کند و این وظیفه فدراسیون است، هر موقع که خبرنگاران خواستند در مورد مسائل دیگر صحبت کنند نشست خبری برگزار می کنیم تا خبرنگاران به صورت حضوری سوال های خود را بپرسند. البته این را هم بگویم که من به بازیکنان تنها گفتم در مورد سر مربی تیم ملی صحبت نکنند.

دیدگاه‌ها