کد خبر : 1082090 | 23 فروردين 1393 ساعت 14:09 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

مهلت‌خواهی سپاهان از فدراسیون فوتبال

سرپرست تیم فوتبال سپاهان از ارسال نامه‌ای به فدراسیون و درخواست برای گرفتن مهلت یک هفته‌ای برای بازیکنان ملی‌پوش خود خبر داد.

مهلت‌خواهی سپاهان از فدراسیون فوتبال
فرامرزی در پاسخ به این که آیا سپاهان بازیکنان ملی‌پوش خود را در تاریخ اعلام شده از سوی فدراسیون تحویل تیم ملی می‌دهد یا قصد دارد در دو بازی باقی مانده از مرحله گروهی لیگ قهرمانی آسیا از آنها استفاده کند، اظهار کرد: هنوز در این باره به جمع‌بندی لازم نرسیدیم. قرار است جلسه اضطراری را در باشگاه برگزار کنیم و امیدواریم فدراسیون شرایط سخت باشگاههای حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را در نظر بگیرد.
** فدراسیون اجازه دهد یک هفته دیرتر ملی‌پوشان سپاهان به آفریقا بروند
به نقل از ایسنا، وی افزود: بعد از آنکه فدراسیون در نامه‌ای به باشگاه‌ها عنوان کرده بود که ملی پوشان را در زمان مقرر در اختیار تیم ملی قرار دهد باشگاه سپاهان در نامه‌ای که برای فدراسیون فرستاد از مسئولان خواست تا شرایط حساس سپاهان که ملی پوشان بیشتری دارد و در گروه دشوارتری قرار گرفته است را درنظر بگیرد و اجازه دهد حداقل با یک هفته تاخیر بتوانیم ملی‌پوشان را به اردوی آفریقای جنوبی بفرستیم. این مجوز را از فدراسیون درخواست کرده‌ایم چون معتقدیم در شرایطی که بیش از دو ماه تا بازی‌های ایران در جام‌جهانی باقی مانده است این که تعدادی از بازیکنان یک هفته دیرتر به اردوهای تیم ملی ملحق شوند مشکل چندانی را پیش نمی‌آورند. به هر حال امیدواریم منافع فوتبال ملی ایران در عرصه‌ باشگاهی هم دیده شود.
فرامرزی در واکنش به این که اگر فدراسیون ملی‌پوشان هر چهار تیم آسیایی را یک هفته دیرتر به آفریقا بفرستد، چطور تیم ملی می‌تواند با 10 بازیکن به اردوی آفریقای جنوبی برود، نیز تصریح کرد: این مساله باید از قبل برنامه‌ریزی می‌شد. تاریخ بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا از آذرماه مشخص بود و چرا باید چنین برنامه‌ریزی صورت گیرد که تیم‌های آسیایی نتوانند در دو بازی حساس پایانی مرحله گروهی از ملی‌پوشان‌شان استفاده کنند. دو ماه تا جام جهانی زمان باقی است و یک هفته چه مشکلی را پیش می‌آورد؟ می‌دانیم که باشگاه‌های دیگر هم چنین درخواستی را خواهند داشت چون آنها هم برای صعود هنوز به امتیازاتی نیاز دارند. بنابراین فقط امیدواریم فدراسیون شرایط ما را در نظر بگیرد.
** طبق قانون فیفا باشگاه‌ها می‌توانند در مقطع کنونی بازیکنان‌شان را به تیم ملی ندهند
سرپرست تیم سپاهان در واکنش به این که "با توجه به برگزار نشدن حضور تیم ملی در تاریخ‌های فیفا دی و این که به لحاظ قانونی باشگاهها می‌توانند ملی پوشان را در اختیار تیم ملی قرار ندهند و از طرفی اگر فدراسیون با درخواست شما موافقت نکند، نهایتا چه خواهید کرد،" گفت: به هیچ وجه نمی‌خواهیم وارد این فضا شویم و برای همین هم با فدراسیون مکاتبه کردیم. درست است که قانون حق را به باشگاهها داده که در زمان‌هایی غیر از زمانی که فیفا تعیین کرده می‌توانند بازیکنان را در اختیار داشته باشند اما در هر حال دوست نداریم تیم ملی هم دچار مشکل شود. امیدواریم این مساله با تعامل فدراسیون فوتبال حل شود.
** باشگاه هنوز مذاکره جدی با کرانچار برای تداوم همکاری‌اش نداشته است
فرامرزی همچنین در پاسخ به این که با توجه به چهارم شدن سپاهان در لیگ برتر و از دست دادن قهرمانی در این مسابقات و حتی گرفتن سهمیه‌ آسیایی آیا قرارداد زلاتکو کرانچار تمدید خواهد شد، گفت: هنوز دو بازی از رقابت‌های مرحله‌ گروهی لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده و تکلیف صعود یا عدم صعود سپاهان به مرحله‌ بعدی مشخص نیست. بنابراین هنوز نمی توان ارزیابی دقیقی از عملکرد کادر فنی در فصل گذشته و مجموع بازی‌های داخلی و بین‌المللی داشت. ضمن این که سپاهان امسال با مشکلات زیادی مواجه بود. با این حال در نیم فصل دوم عملکرد خوبی داشت. در مجموع باشگاه هم دیدگاه‌های خودش را دارد اما هنوز مذاکره جدی دراین‌باره با کرانچار انجام نشده است.
** تغییرات مدیریتی پی‌درپی، مصدومیت و جدایی بعضی بازیکنان مهم‌ترین عوامل نتایج این فصل بود
سرپرست تیم سپاهان همچنین در پاسخ به این که چه مشکلاتی باعث شد تا امسال سپاهان برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر نتواند سهمیه‌ آسیایی بگیرد، گفت: با توجه به شرایط کلی حاکم بر باشگاه و تغییرات مدیریتی پی در پی و بی‌سابقه‌ای که در سال گذشته داشتیم، وضعیت سپاهان متفاوت شد. سه مدیر با سه دیدگاه مختلف به سپاهان آمدند و کادر فنی و بازیکنان هم با آنها تطابق داشتند. نمی‌توان گفت اصلی‌ترین دلیل نتیجه نگرفتن سپاهان این موضوع بوده اما قطعا بی‌تاثیر نیست.
وی افزود: همچنین ما امسال با مصدومیت‌های پی در پی برخی بازیکنان مواجه بودیم. سوکای و محرم نویدکیا مدت‌ها در سپاهان بازی نکردند و امید جهان عالیان هم در عمده‌ بازی‌های نیم فصل دوم برای ما بازی نکرد. از طرفی برخی مصدومیت های دیگر هم داشت. همچنین جدایی مجتبی جباری و آرش افشین که باشگاه با اهداف ویژه ای آنها را جذب کرده بود و به دلایل مختلفی از سپاهان جدا شدند هم بسیار تاثیرگذار بود. اگر چه بازیکنان جوان ما خوب جواب دادند اما درفوتبال تجربه مهم است.
** سپاهان قهرمانی را در نیم‌فصل اول از دست داد!
فرامرزی با بیان اینکه سپاهان قهرمانی امسال را در نیم فصل اول از دست داد ادامه داد: سپاهان در نیم فصل دوم، یکی از بهترین تیم‌های لیگ بود و در مجموع فکر می کنم سپاهان قهرمانی امسال را در نیم فصل اول از دست داد. در بازی‌هایی که فکر نمی‌کردیم نتایج بدی برای ما رقم بخورد. تیم ما از دو تیم مس و داماش که به لیگ دسته یک سقوط کردند در دو بازی رفت و برگشت از هر کدام دو امتیاز بیشتر نگرفت که این اصلا در حد انتظار نبود.
** هر باشگاه دیگری تغییرات مدیریتی سپاهان را داشت وضع دیگری پیدا می‌کرد
وی در پاسخ به این سوال که "مدیران سپاهان همواره در مصاحبه‌هایشان عنوان می‌کردند یکی از عوامل موفقیت چند ساله این باشگاه ثبات برنامه‌ریزی و داشتن ساختاری منسجم برای پیشبرد اهداف سپاهان است. بنابراین اگر تغییرات مدیریتی هم در این باشگاه صورت گیرد اتفاق خاصی در اجرای برنامه‌ها نخواهد افتاد و سپاهان همچون گذشته با قدرت به حرکتش ادامه می‌دهد. حال چطور است که تغییرات مدیریتی در باشگاه را یکی از عوامل موثر در نتایج این فصل سپاهان می‌دانید؟" گفت: هنوز هم بر این موضوع تاکید می‌کنیم و معتقدیم سپاهان دارای ساختار منسجم و با برنامه‌ای است که با تغییرات مدیریتی شرایط به هم ریخته‌ای پیدا نمی‌کند. نمی‌گویم مشکلات امسال و گرفتن نتایج نامطلوب صرفا به خاطر تغییرات مدیریتی بوده است. به هر حال سپاهان تا هفته‌ آخر لیگ همچنان جزو مدعیان بود. بعضی باشگاه‌ها با تغییر یک مدیر کارشان به مطرح شدن موضوع در ریاست جمهوری هم می‌کشد یا در بعضی باشگاه‌های دیگر حتی شایعه تغییر مدیریت اوضاع تیم را در آستانه به هم ریختگی قرار می‌دهد اما سپاهان با وجود 3 تغییر مدیریتی که داشت در نیم فصل دوم لیگ عملکرد خوبی به نمایش گذاشت. به هر حال همانطور که گفتم این تغیرات بی‌تاثیر نیست اما نمی‌تواند دلیل اصلی باشد. شاید اگر این شرایط برای هر باشگاهی در لیگ برتر اتفاق می‌افتاد نتایج ضعیف‌تری می‌گرفت و اصلا نمی‌توانست در کورس باشد.
** بی‌رحمی فوتبال خودش را به سپاهان نشان داد
فرامرزی در واکنش به این که "به هر حال شاید برایتان سخت بود که سپاهان نه به خاطر امتیاز و یا تفاضل گل کمتر که به خاطر گل زده‌ کمتر پایین‌تر از تیم نفت قرار گرفت و برای اولین بار در تاریخ این مسابقات جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد" گفت: بی‌رحمی فوتبال در همین است. واقعا سخت بود. این نتیجه نشان می‌دهد زدن یک گل چقدر اهمیت دارد و باید قدر تک‌تک فرصت‌ها را در طول سی هفته ازمسابقات لیگ برتر دانست متاسفانه در روزی که سپاهان برتر ازحریف صدر جدولی‌اش بود و با اختلاف یک گل پیروز شد نتوانست به عنوان سومی برسد و جواز حضور در بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. بازی‌های زیادی در لیگ امسال بود که ما از حریفان با چند گل پیش بودیم و خیلی اتفاقی یک گل دریافت کردیم اگر همان یک گل‌ها دریافت نمی‌شد یا یک گل بیشتر زده بودیم الان نتیجه این نمی‌شد. در مجموع باز هم باید به عملکرد خوب بازیکنان سپاهان در نیم فصل دوم لیگ اشاره کنم و آنها تمام تلاششان را برای موفقیت تیم داشتند.

دیدگاه‌ها