کد خبر : 1117363 | 13 خرداد 1393 ساعت 13:59 | 3.8K بازدید | 0 دیدگاه

ناکاتا: ژاپن باید صاحب سبک شود

هیدتوشی ناکاتا، ستاره سابق فوتبال ژاپن گفت تیم ملی کشورش باید به نتایج در رقابت های جام جهانی 2014 برزیل اهمیتی ندهد و تلاش کند در عرصه بین المللی فوتبال در 50 سال آینده صاحب سبک شود.

 ناکاتا: ژاپن باید صاحب سبک شود
کنیا داینی، رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن راهیابی به مرحله یک چهارم پایانی رقابت های جام جهانی برزیل را هدف کشورش دانست. تیم ملی فوتبال ژاپن سال 2000 برای نخستین بار توانست به دو دوم این رقابت ها راه یابد و بار دیگر در رقابت های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به دور دوم این رقابت ها راه یافت.
ژاپن در گروه سوم جام جهانی با کلمبیا، ساحل عاج و یونان هم گروه است و این بار برای پنجمین بار پیاپی به رقابت های جام جهانی راه می یابد. ژاپن نخستین بار در سال 1998 به این رقابت ها راه یافت.
با وجود هدفی که رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن برای این تیم در جام جهانی برزیل تعیین کرده است، ناکاتا - که پیش از بازنشستگی در سال 2006 در سن 26 سالگی، توانست خود را به عنوان نماد فوتبال مدرن در آسیا مطرح کند- عقیده دارد اکنون زمان آن فرارسیده است تا ژاپن « در جام جهانی اثری از خود به جا بگذارد.»
ناکاتای 37 ساله که 77 بار تیم ملی ژاپن را بر تن کرده و 11 گل برای این تیم به ثمر رسانده است، در سفارت برزیل در توکیو گفت: « ما باید هویت خود را در زمینه فوتبال در 50 سال آینده اثبات کنیم.» وی افزود: « من یک بازیکن بودم. پیروزی در هر بازی برای هر بازیکنی حتی بدون در نظر گرفتن شیوه بازی اهمیت دارد. این عقیده من است. اما فکر می کنم تیم ملی ژاپن باید تاریخ ساز شود و هویت خاص خود را در فوتبال به نمایش بگذارد. زمانی که اخباری درباره تیم های ملی برزیل، ایتالیا، آلمان و اسپانیا می شنویم، می دانیم آنها چگونه بازی می کنند. تصور کاملی از این تیم ها در ذهن داریم، زیرا این تیم ها در دوره زمانی طولانی این تصور را در ما ایجاد کرده اند.»
ناکاتا در سه دوره نخست حضور ژاپن در رقابت های جام جهانی به میدان رفت و پیش از انتقال به تیم پروجای ایتالیا و قهرمانی در رقابت های سری آ ایتالیا با تیم رم طی دوره هفت ساله حضور در این کشور، در سال 1998نام خود را به عنوان یک بازیکن حرفه ای مطرح کرد.
این هافبک سابق تیم ملی ژاپن سپس با حذف شدن این تیم از دور نخست رقابت های جام جهانی 2006 آلمان اعلام بازنشستگی کرد و موجب حیرت همگان شد.

دیدگاه‌ها