کد خبر : 1202110 | 17 بهمن 1393 ساعت 15:28 | 9.4K بازدید | 0 دیدگاه

استعدادیابی را به قدیمی ها واگذار کنید

شرفی: این فوتبال بازیکن قوی جثه می‌خواهد

اصغر شرفی مربی سابق تیم‌ملی عقیده دارد، فوتبال ایران نیاز به استعدادیابی مستمر و ریشه ای دارد.

شرفی: این فوتبال بازیکن قوی جثه می‌خواهد
به گزارش "ورزش سه"، شرفی که یکی از بازماندگان مکتب پاس در فوتبال ایران است، به صورت ذاتی به بازیکنانی علاقه دارد که قد و قامت بلندی دارند و به اصطلاح خودشان از نظر وزنی در شرایط مناسبی به سر می‌ برند. شرفی در این باره می‌ گوید: لیگ‌برتر ایران پر شده از بازیکنانی که قد و قامت کوچکی دارند. در حالی که به صورت استاندارد میانگین قدی تیم ها هر چه بهتر باشد، احتمالا نتیجه به دست آمده هم بهتر خواهد بود. امیر قلعه‌نویی این کار را در سپاهان انجام داد و نتیجه اش را گرفت.

او ادامه می‌دهد: درست است که به دلیل شکل فوتبال تیم های لیگ‌برتری آنها برای ضدحمله از وینگرهای سریع استفاده می‌ کنند اما نباید متوسط قدی فوتبالیست های ما اینقدر پایین بیاید. البته دردنیا هم بارسلونا تیمی است که بازیکنان کوتاه قد زیادی دارد اما آنها هم بالانس را در این زمینه رعایت می‌ کنند. به نظر من تیم های لیگ‌برتری ما هم باید روی به استفاده از بازیکنان بزرگ جثه تر و قوی تر بیاورند.

سرمربی سابق استقلال در اوایل دهه 60 می‌گوید: در رشته هایی مثل بسکتبال و والیبال، سیاست های درست روسای فدارسیون ها در استعدادیابی باعث شد ما از ضعف قدیمی خودمان فاصله بگیریم ودر دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. خب، سوال من این است که چرا استعدادیابی درست و بر مبنای واقعی و البته قد و هیکل مناسب در فوتبال انجام نشود؟ چرا همانطور که در بسکتبال و والیبال چهره های مستعد راهشان برای پیشرفت باز است، ما این کار را در فوتبال نکنیم؟

او پیشنهادی هم دارد و می‌ گوید: به نظر من از قدیمی ها فوتبال باید دعوت کنند و کار استعدادیابی را به آنها بسپارند. 

دیدگاه‌ها