کد خبر : 1278782 | 08 آبان 1394 ساعت 18:26 | 57.7K بازدید | 0 دیدگاه

افاضلی: پرسپولیس چربش بیشتری داشت

استقلال می‌خواست 41 دقیقه از گلش دفاع کند

کارشناس فوتبال ایران می گوید استقلالی ها در استفاده از موقعیت خود برتر بودند اما بازی پرسپولیسی ها چربش زیادی نسبت به بازی آبی پوشان داشت.

استقلال می‌خواست 41 دقیقه از گلش دفاع کند
به گزارش "ورزش سه"، هومن افاضلی در رابطه با دربی هشتاد و یکم گفت: به نظر من می توان گفت حق پرسپولیس در این بازی باخت نبود، بعد از به ثمر رسیدن گل استقلالی ها که جریان دیگری بود اما قبل از گل استقلال هم، پرسپولیس با اختلاف کم تیم بهتری بود.

وی ادامه داد: مهدی رحمتی بهترین بازیکن این بازی بود که توانست موقعیت های خوبی از پرسپولیسی ها بگیرد، در فوتبال روز دنیا، این مهم نیست که چه تیمی بهتر بازی می کند بلکه این مهم است که چه تیمی می تواند از موقعیت هایش استفاده کند و سرخ پوشان در این قسمت ضعف دارند.

وی در این باره ادامه داد: مگر در یک بازی هر تیم چند موقعیت صدر در صد به دست می آورد که باید آن را به گل تبدیل کند؟ پرسپولیسی ها باید هرچه سریعتر این ضعف را برطرف کنند، البته این ضعف فقط در تمرینات برطرف نمی شود و به بازیکنان تیم نیز مربوط می شود، در حال حاضر بهترین گلزن پرسپولیسی ها طارمی است که اگر از موقعیت های خود در بازی های مختلف استفاده می کرد می توانست چهار پنج گل بیشتر نیز به ثمر برساند.

وی ادامه داد: در این بازی می توان گفت استقلالی ها در استفاده از موقعیت خود برتر بودند، به غیر از استفاده از موقعیت پرسپولیسی ها در این بازی چربش بیشتری نسبت به استقلالی ها داشتند.

افاضلی در رابطه با بازی استقلالی ها گفت: اشکال استقلال در این بازی این بود که آنها در دقیقه 49 گل زدند و از آن به بعد برای پیروزی با یک گل اقدام کردند، شما نمی توانید 41 دقیقه به دفاع بپردازید تا بتوانید از گلتان دفاع کنید، شاید این گل که در دقیقه 95 به ثمر رسید مثلا در دقیقه 75 به ثمر می رسید، بهرحال با این مدت زمان دفاع کردن احتمال گل خوردن می رود.

وی در این باره ادامه داد: پرسپولیسی ها در نیمه دوم یک هافبک دفاعی کم کردند و استقلالی ها باید از این تعویض نهایت استفاده را می بردند و مرکز میدان را دست می گرفتند اما آنها فقط به دفاع کردن فکر می کردند.

وی در پایان گفت: خوشحالم که بعد از سال ها یک دربی مهیج دیدیم، بازی که هیجان آن حاصل بازی فوتبال بود نه حواشی، می توان گفت این هیجان حاصل حضور مربیانی مانند برانکو در فوتبال ماست و ای کاش اگر قرار است مربیان خارجی در فوتبال مان حضور داشته باشند مربیانی مانند برانکو باشند.

دیدگاه‌ها