کد خبر : 1280041 | 13 آبان 1394 ساعت 13:44 | 49.1K بازدید | 1 دیدگاه

اختصاصی ورزش سه :

ریز بدهی 5 میلیاردی پرسپولیس به مانوئل ژوزه

پرسپولیس از سوی کمیته تعیین وضعیت فیفا به پرداخت غرامت به مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی محکوم شده است . اما این باشگاه قصد دارد در اعتراض حکم را به دادگاه عالی ورزش (سی ای آس) ببرد .

ریز بدهی 5 میلیاردی پرسپولیس به مانوئل ژوزه
به گزارش "ورزش سه"، آرش نجفی وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلی بین المللی، در این باره توضیح کاملی به ورزش سه می دهد. نکته عجیب ارقام باورنکردنی در قرارداد ژوزه و دستیاران اوست که در صورت نهایی شدن پرسپولیس را موظف به پرداخت مبلغی در حدود 5 میلیارد تومان می کند. رقمی باورنکردنی که در بررسی آن به نکات عجیبی برمی خوریم.

*سه قرارداد مختلف با ژوزه!

نکته مهمی که نجفی به آن اشاره می کند ، عقد 3 قرارداد مختلف با ژوزه از سوی مدیر وقت باشگاه پرسپولیس است . این تخلفی است که سازمان لیگ هم در آن دست داشته است . نجفی می گوید : رقم قرارداد اول (فارسی )400 میلیون بوده که برای رعایت سقف قرارداد به سازمان لیگ ارائه شده است . آقای دکتر طاهری عقیده دارد این قرارداد برای ما قابل قبول است و اگر این رقم ثبت شده باید همین رقم مد نظر قرار بگیرد . سازمان لیگ حرفه ای کشور با یک سرمربی قرارداد فارسی بسته است . این چطور ممکن است ؟ این قرارداد چرا دو زبانه نیست ؟

اما قراردادهایی که باشگاه با خود ژوزه بسته. به گفته نجفی اینجا دو قرارداد دیگر وجود دارد . یک قرارداد فارسی -انگلیسی است ، و مبلغ اش یک میلیون و هشتاد هزار یورو بوده و مجددا در همان تاریخ قرارداد دیگری هست که به مبلغ 720 هزار یورو بسته شده که قرارداد دوم صرفا انگلیسی است .(قرارداد اول کل مبلغ پیش پرداخت و دستمزد و قرارداد دوم فقط برای پیش پرداخت بسته شده !)

نجفی می گوید: این کار عجیبی هست و مشابه اش وجود ندارد . چون قرارداد بزرگتر شامل همان 720 هزار دلار هم هست و این مسئله که دوباره برای پیش پرداخت هم قرارداد جدا بسته شود خیلی عجیب و حتی شک برانگیز است . جالب اینکه در این قرارداد دوم که به پیش پرداخت پرسپولیس به ژوزه مربوط است ، هیچ ارجاعی به قرارداد اول نشده است .

این وکیل بین المللی ورزشی ریز بدهی پرسپولیس به ژوزه را در اختیار ما قرار داد :

• جمع مبلغ بدهی باشگاه پرسپولیس به تیم فنی پرتغالی :

هزینه مانوئل ژوزه:

*311680 یورو معوقات دستمزد شامل :

41680 یورو (به علاوه 5 درصد خسارت تاخیرهرساله از ابتدای سال 2012 تا روز پرداخت مبلغ ، طبق حکم)
90+90+90 یورو (به علاوه 5 درصد خسارت تاخیر هرساله از ابتدای سال 2012 تا روز پرداخت مبلغ ، طبق حکم)

*به اضافه 630 هزار یورو بابت غرامت نقض قرارداد (دستمزد سال دوم ) چون بیکار بوده . (به علاوه 5 درصد خسارت تاخیر از ابتدای سال 2013 تا روز پرداخت مبلغ ، طبق حکم)

*جمع مبلغ طلب ژوزه(تخمینی) :
941 هزار یورو (به اضافه مبلغ دیرکرد ها که به 150 هزار یورو بالغ می شود)

*هزینه دستیارها :

فیلیپ ژوزه :108331 یورو (این مبلغ به علاوه خسارت تاخیر پرداخت سالیانه خواهد شد)

لوییس پدرو مونته رو :45 هزار یورو +105 هزار یورو: جمعا 150 هزار یورو (به اضافه 5 درصد تاخیر پرداخت سالیانه )

اسکار فریه را : 15 هزار یورو + 35 هزا یورو : جمعا 50 هزار یورو (به اضافه خسارت تاخیر)

جمع طلب دستیارها : 308 هزار یورو (به این مبلغ 5 درصد خسارت سالیانه از مانده سال اول2012 و قرارداد سال دوم 2013 اضافه خواهد شد)

*مبلغ کلی :
یک میلیون و دویست و پنجاه هزار یورو (این مبلغ بدون در نظر گرفتن هزینه دیرکرد جمع بسته شده است .) مبلغ کلی که شامل دیرکردها خواهد بود این بدهی را به یک میلون و پانصدهزار یورو افزای خواهد داد .
به این عدد حداقل 100 هزار یورو بابت دیرکرد اضافه می شود .

نکته عجیب، این است که با دستمزد هر یک از دستیاران ژوزه می شود یک مربی تراز اول خارجی را به ایران آورد . به هرحال ، کنار آمدن با این عدد 1654000 دلاری (آن را ضربدر 3950 کنید ) امکان پذیر نیست . اما هرچه که زمان ب''''ذرد خسارت بیشتر هم خواهد شد . فعلا ، راه پیش روی پرسپولیسی ها مصالحه و مذاکره با مربی پرتغالی است تا شاید او کمی از بدهی اش را ببخشد . روز گذشته محمد رویانیان گفته بود فقط 312 هزار یورو از این بدهی را قبول دارد!

دیدگاه‌ها