کد خبر : 1281376 | 18 آبان 1394 ساعت 22:23 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

رئیس فدراسیون فوتبال آلمان استعفا داد

در پی اتهام فساد مالی و اداری در فدراسیون فوتبال آلمان و افشای پرداخت رشوه رؤسای این فدراسیون به فیفا برای دریافت میزبانی جام جهانی 2006 ولفگانگ نیرزباخ مجبور به استعفا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال آلمان استعفا داد
به گزارش "ورزش سه"، ولفگانگ نیرزباخ ،رئیس فدراسیون فوتبال آلمان ساعاتی پیش از سمت خود کناره‌گیری کرد.
او در پیامی به همین مناسبت نوشته است:" به این نتیجه رسیدم که لحظه پذیرش سیاسی بودن پروسه دریافت میزبانی جام جهانی 2006 فرا رسیده است. البته اعتماد از من گرفته نشده اما نخواستم حرف و حدیثی پشت سمت ریاست فدراسیون باشد؛ زیرا این سمت فراتر از اشخاص است. از اینرو مسئولیت اتفاقی که رخ داده را متوجه شخص خودم می‌دانم."
در این میان یواخیم لوو که در طول این چند هفته حمایت کامل خود از نیرزباخ را اعلام کرده بود، در واکنش به استعفای او اذعان کرد:" صرفنظر از همه مدارک حقوقی که وجود دارد، هنوز اعتقاد دارم ولفگانگ یک انسان عالی و دوست‌داشتنی بود و همچنین یک رئیس فوق‌العاده برای ما." راینارد راوبال ،رئیس سازمان لیگ فوتبال آلمان، هم گفت:" نیرزباخ به نفع فدراسیون و به نفع فوتبال قبول مسئولیت کرد."
گفتنی است چندی پیش مجله مشهور "اشپیگل" آلمان مقاله‌ای منتشر کرد که در آن ادعا شده بود ابهاماتی در روند دریافت میزبانی جام جهانی 2006 توسط فدراسیون فوتبال آلمان وجود دارد و حتی شواهد موجود از پرداخت رشوه‌ای چند میلیون یورویی به فیفا خبر می‌دهد.
انتشار این مقاله سر و صدای بسیاری در محافل رسانه‌ای ورزشی و غیر ورزشی آلمان به پا کرد و فرانتس بکن‌بائر، ولفگانگ نیرزباخ و تئو سوانسیگر (رئیس وقت فدراسیون) به عنوان اعضای اصلی کمیته برگزاری جام جهانی در آلمان شدیدا تحت فشار افکار عمومی قرار گرفتند. به تازگی حتی پلیس و دستگاه قضایی این کشور نیز وارد عمل شدند تا این پرونده را که اتهام فرار مالیاتی نیز به آن اضافه شده بود، خارج از دادگاه فدراسیون به جریان بیندازند.
در همین راستا هفته گذشته دادستان شهر فرانکفورت جهت یافتن مدارک لازم برای رسیدگی به این پرونده مامورانی را برای بازجویی خانه نیرزباخ، سوانسیگر و هورست اشمیت ،قائم مقام وقت فدراسیون، گسیل داشت.

دیدگاه‌ها