کد خبر : 1284979 | 04 آذر 1394 ساعت 11:33 | 10K بازدید | 1 دیدگاه

دعوت به سکوت مایلی کهن و دیگران

محصص: مجیدی از کمیته فنی حذف نشده

مرتضی محصص رییس کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: مجیدی از کمیته فنی حذف نشده است بلکه او جزو اعضای اصلی نیست.

محصص: مجیدی از کمیته فنی حذف نشده
محصص به خبرنگار "ورزش سه"، گفت: روز گذشته افرادی به عنوان اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال انتخاب شدند که البته من از انتشار این اسامی تعجب کردم. این نکته را هم باید بگویم که این افراد بعد از سه ماه جلسات پی در پی انتخاب شدند. ما در کمیته فنی، ماهی یک‌بار بر اساس اساسنامه با هم جلسه داریم و این جلسات مربوط به تمام تیم‌های فوتبال بانوان و آقایان است. ازلحاظ ما برخی از تیم‌ها مثل تیم ملی بزرگ‌سالان چون دارند کارشان را روی روال انجام می‌دهند نیازی به برگزاری جلسات فنی ندارد و این زمان را ما برای پشتیبانی از تیم‌های پایه در نظر می‌گیریم.

آزادی بیان برای بیان انتقاد باید وجود داشته باشد

 نظارت و انتخاب بازیکن حق هر سرمربی است. ما از آقای کی روش چه می‌خواهیم؟ صعود به جام جهانی. در حال حاضر با وجود اینکه تیم ملی تیم ملی دو دیدار پیش رو دارد صعودش به مرحله بعد تقریباً قطعی است. من فکر می‌کنم آزادی بیان باید برای بیان انتقادات وجود داشته باشد درصورتی‌که جنبه توهین به شخص خاصی نگیرد، خیلی هم خوب است. ولی اینکه ما صرفاً بخواهیم انتقاد کنیم و هیچ راه پیشنهادی هم ارائه ندهیم، درست نیست. به عقیده من شنیدن انتقاد حتی از دشمن و کسی که با آدم مشکل شخصی دارد هم قابل‌قبول است.

به‌جای انتقاد بدون راه‌حل، بهتر است سکوت کنیم

 من فکر نمی‌کنم که مشکل آقای مایلی کهن و کی روش خیلی مساله غیر قابل حلی باشد. آقای مایلی کهن نظرات خودش را دارد. در کل من فکر می‌کنم که بهتر است به جای صرف انرژی در این مورد به مشکلات عمقی‌تر مثل بی توجهی 16 تیم لیگ برتری به بحث پایه‌ها بپردازیم. ما جام‌های متفاوتی داریم لگ برتر، جام حذفی و لیگ ازدادگان و غیره که در هیچکدام از آنها بحث پایه‌ها جدی دنبال نمی‌شود. فوتبال نیاز به پشتوانه دارد و در همه تیمهای معتبر دنیا مثل منچستر، بایر مونیخ هم ما این مساله را می‌بینیم. مایلی کهن، کی روش و خود من روزی از این فوتبال می‌رویم. بهتر است به جای اینکه وقتمان را صرف این حرفها که من چی گفتم او چه گفت، بکنیم؟! این زمان را صرف انتقادهای سازنده همراه با راه حل و درست کنیم. در غیر اینصورت بهتر است سکوت کنیم چون این انتقادها به غیر از اینکه جامعه را بر هم بزند سود دیگری ندارد.

من وکیل کی‌روش نیستم

 فرگوسن در هر دو کتابش از کی روش به عنوان یک مربی مؤثر در کنارش نام می‌برد. من اعتقاددارم: کی روش مربی موفق با کارنامه پر باری است. ما نباید بیاییم و خودمان را با کی روش مقایسه کنیم. او مربی کریس رونالدو بوده. حالا می‌خواهد 5 روز به مسافرت برود یا 50 روز مهم این است که او به عنوان یک مربی حرفه‌ای می‌داند که باید قبل از بازی با هند و عمان خودش را به ایران برساند. من وکیل کی روش نیستم ولی در چند سال آینده کاری که او در تیم ملی ایران انجام داده، مشخص می‌شود.

مجیدی حذف نشده، احسانی سابقه حضور در منچستر سیتی دارد

 من در رسانه‌ها دیروز دیدم که همه از حذف فرهاد مجیدی از کمیته فنی صحبت می‌کردند در حالی که این حرف درست نیست. او از کمیته فنی حذف نشده بلکه جزو اعضای اصلی محسوب نمی‌شود. چون ایشان در ایران نیست و بیشتر در مسافرت است پس طبیعتاً کمتر می‌تواند به این کمیته کمک کند. افرادی که در کمیته فنی انتخاب شدند دارای تجربه بالابودند، مربی که تجربه حضور در جام جهانی را داشته، بازیکنی که تجربه زیادی در بازی‌های ملی دارد، نایب ریس فدراسیون. حتی از انتخاب آقای احسانی که ایراد گرفته‌شده باید بگویم که او سال‌ها در باشگاه منچستر سیتی، کارکرده و تجربه بالایی دارد. اینکه بخواهیم اشخاص را بر اساس سنشان قیاس کنیم، کار درستی نیست.

دیدگاه‌ها