کد خبر : 1295886 | 21 دی 1394 ساعت 14:42 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

درست نیست که الان تیم ملی جوان شود

آفاق: باید به المپیک دوره بعد فکر کنیم

بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نباید سال پیش‌ رو را در نظر بگیریم و باید به فکر 3،4 سال آینده و المپیک دوره بعد باشیم.

آفاق: باید به المپیک دوره بعد فکر کنیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، حامد آفاق ملی‌پوش تیم بسکتبال شهرداری اراک درباره لیگ برتر امسال بیان داشت: شاید لیگ امسال از لحاظ کیفیت خیلی بالا نباشد، اما تیم‌ها از نظر نتیجه خیلی نزدیک به هم هستند و معلوم نیست در یک بازی چه تیمی برنده خواهد بود.


بازیکن پست 2 تیم ملی ادامه داد: تیم شهرداری اراک امسال به لیگ برتر راه یافت و الان تیم دوم جدول است. شاید در ابتدای لیگ کسی فکر نمی‌کرد که به این رده برسیم. خیلی‌ها معتقد بودند چون سال اول حضور شهرداری در لیگ است تیم هفتم، هشتم یا نهم جدول خواهد شد، ولی تا بدین جای لیگ خوب پیش رفتیم و الان بعد از پتروشیمی در رده دوم جدول قرار داریم. همه اینها نشان می‌دهد که واقعا در همه بازی‌ها برنده مشخص نیست.

آفاق یادآور شد: سال‌های قبل همیشه دو تیم پتروشیمی و مهرام فینالیست بودند و در آن مرحله هم بازیکن خارجی قهرمان لیگ را تعیین می‌کرد. برنده تیمی بود که بازیکن خارجی قوی‌تری داشت، اما امسال دیدیم که پتروشیمی به گرگان یا مشهد باخت پس قابل پیش‌بینی نیست. از لحاظ پرداخت دستمزدها هم که باشگاه‌ها شرایط بدی دارند. ما در شهرداری اراک تا الان فقط 34،35 درصد مبلغ قراردادمان را دریافت کرده‌ایم که پولی نیست. البته بیشتر تیم‌ها همین طور هستند و فقط پتروشیمی و نفت آبادان 50 درصد دریافت کرده‌اند.


این بازیکن ملی‌پوش درخصوص درک بائرمن سرمربی تیم ملی نیز عنوان کرد: او مربی بزرگی است و در چند ماهی که تیم ملی را در دست گرفت تغییرات خوبی انجام داد. البته زمان کمی داشت و در آن مدت کوتاه نمی‌شد تفکر یک سری بازیکن پیشکسوت را عوض یا جوانان را وارد تیم کرد. ولی بائرمن در بلند مت می‌تواند هم به بزرگسالان و همه بقیه رده‌ها کمک کند.


آفاق درخصوص جوان سازی تیم نیز خاطرنشان کرد: سال قبل هم بحث جوان سازی تیم برای انتخابی المپیک مطرح بود ولی موضوع این است که اگر جوانان واقعا خوب باشند می‌توانند جایگزین پیشکسوتان شوند، اماما در کل 3،4 بازیکن جوان داریم که در برخی مواقع نشان داده‌اند که نمی‌توانند جایگزین پیشکسوتان شوند و نیاز است باتجربه‌ها کنارشان باشند برای همین درست نیست که الان تیم جوان شود و باید ترکیبی از جوانان و باتجربه‌ها در تیم ملی باشد.


وی که با صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور صحبت می‌کرد، ادامه داد: الان همه تیم‌های بزرگ فکر المپیک هستند. چین هم چندسال فشرده کار کرد که الان چنین تیم خوبی دارد و 2 سال دیگر شکست این تیم واقعاً کار سختی خواهد بود. خیلی از تیم‌های دیگر مثل اردن و لبنان هم برنامه‌ریزی بلندمدت کرده‌اند. ما هم باید بازیکنان جدید را با تفکر جدید وارد تیم و جایگزین کنیم. نباید به سال پیش رو فکر کنیم باید به 3،4 سال آینده و المپیک دوره بعد فکر کنیم تا بتوانیم نتیجه بهتری بگیریم.


آفاق درپاسخ به این‌که تا چه زمانی در تیم ملی بازی خواهد کرد، نیز گفت: تا جایی که بتوانم دوست دارم بازی کنم، چون بسکتبال زندگی و عشق ما است. ما یک ماه در سال هم استراحت نداریم و نزدیک به 10 سال است که اینطور هستیم؛ بنابراین سخت است که بسکتبال را کنار بگذاریم. تا جایی که برای تیم ملی مثبت باشم بازی خواهم کرد.



دیدگاه‌ها