کد خبر : 1301142 | 12 بهمن 1394 ساعت 18:20 | 81.3K بازدید | 0 دیدگاه

سرمربی اسپانیایی جانشین پیگرینی در اتحاد

گواردیولا در سیتی؛ آغاز یک عصر

پپ گواردیولا تابستان آینده با کارنامه ای روشن که مملوء از جام ها و افتخارات زیاد همراه با بارسلونا و بایرن مونیخ است، هدایت سیتی را عهده دار می شود.

گواردیولا در سیتی؛ آغاز یک عصر
به گزارش "ورزش سه"، در حالی که باشگاه های مختلفی از جمله منچستریونایتد و چلسی نیز به دنبال به خدمت گرفتن این مربی اسپانیایی بودند، گواردیولا تصمیم گرفت به پیشنهاد شیخ منصور پاسخ مثبت بدهد و راهی اتحاد شود.

1089426

1089428

1089436

به این ترتیب، جایگاه لوئیس فان خال همچنان در یونایتد لرزان است و چلسی نیز در تلاش است تا جانشین دائمی ژوزه مورینیو را در فصل آینده مشخص کند.

سر آلکس فرگوسن در سال 2012 ملاقاتی را با پپ گواردیولا در نیویورک داشت و از علاقه مندی خود برای سپردن یونایتد به این سرمربی اسپانیایی سخن گفت با این حال گواردیولا ترجیح داد تا در آن مقطع زمانی به استراحت بپردازد. او سپس پس از 1 سال استراحت هدایت بایرن مونیخ را عهده دار شد.

گواردیولا گران قیمت ترین مربی حال حاضر دنیا محسوب می شود. او در بایرن مونیخ 14.8 میلیون پوند دستمزد دریافت می کرد و اکنون می تواند در منچسترسیتی از این مبلغ نیز عبور کند.

کارنامه گواردیولا پس از کسب 14 عنوان قهرمانی معتبر با بارسلونا فوق العاده ارزشمند شده است. او در بایرن مونیخ نیز تا اینجا توانسته 2 بار عنوان قهرمانی بوندس لیگا را تصاحب کند.

منچسترسیتی نیز پپ گواردیولا را در راه کسب عنوان قهرمانی اروپا، بهترین انتخاب دانسته و هدایت باشگاه را از تابستان سال آینده به او سپرده است.کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، مهم ترین دغدغه مسئولان منچسترسیتی محسوب می شود.

1089427

1089437

منچسترسیتی اکنون در رتبه دوم رقابت های لیگ برتر انگلیس ایستاده است و 3 امتیاز با لسترسیتی صدرنشین فاصله دارد و توانسته در 23 بازی خود، 13 پیروزی در رقابت های لیگ برتر کسب کند. منچسترسیتی همچنین توانسته راهی فینال رقابت های جام اتحادیه انگلیس نیز شود.

آن ها در فینال ومبلی لیورپول را پیش رو دارند و این شانس را خواهند داشت تا برای دومین بار طی 3 سال اخیر این جام را فتح کنند. شاگردان مانوئل پیگرینی شنبه نیز با پیروزی پر گل مقابل استون ویلا توانستند راهی مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی انگلیس شوند تا در این مرحله دیداری دشوار مقابل چلسی داشته باشند.
وضعیت آن ها در لیگ قهرمانان اروپا نیز مساعد است. سیتی در مرحله یک هشتم نهایی، دیناموکیف را پیش رو دارد و می تواند راهی مرحله یک چهارم پایانی شود. عملکرد پیگرینی در فصل جاری ایده آل بوده است چرا که این سرمربی اهل شیلی توانسته تیمش را در هر چهار جام، مدعی نگه دارد.

1089435


گواردیولا همراه با بارسلونا توانست به 3 عنوان قهرمانی رقابت های لالیگا و 2 عنوان قهرمانی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا کند. او در مجموع همراه با بارسلونا موفق شد چهارده عنوان قهرمانی را تصاحب کند تا رکوردی خیره کننده ار خود در این باشگاه کاتالاتی ثبت کند.

گواردیولا در بایرن مونیخ نیز موفق به فتح 2 عنوان قهرمانی رقابت های بوندس لیگا و 1 عنوان قهرمانی رقابت های جام حذفی، سوپر کاپ اروپا و جام باشگاه های جهان شده است.


1089429


10 نکته ای که احتمالا در مورد گواردیولا نمی دانستید.

1 - پپ گواردیولا که در دوران بچگی، توپ جمع کن بوده  یک بار درخواست امضایش توسط میشل پلاتینی اسطوره فوتبال فرانسه و باشگاه یوونتوس رد شده است.

2 - پپ گواردیولا عاشق هنر است. او پس از ترک بارسلونا در نیویورک بخش زیادی ار زمان خود را در گالری هنری معروف سیب بزرگ در این شهر سپری می کرده است.

3 - لباس های پپ گواردیولا فصل گذشته در مقاطعی بسیار حاشیه ساز شده است. او یک بار در کنفرانس خبری پیش از جدال تیمش مقابل پورتو در لیگ قهرمانان اروپا تی شرتی را پوشید که مربوط به کمپین اعتراض به مرگ یک خبرنگار آرژانتینی می شد. گواردیولا در جدال برگشت مقابل پورتو در لیگ قهرمانان، بخشی از شلوارش به علت شادی زیاد، پاره شد. مسئله ای که تا مدت ها سوژه رسانه ها و کاریکاتوریست ها شده بود.

4 - رابطه پپ گواردیولا با همسرش در یک فروشگاه لباس در شهر مانرسا، در شمال شرق اسپانیا آغاز شده است.

5 - گواردیولا در اواخر دوران بازی اش در باشگاه هایی همچون الاهلی قطر و دورادوس مکزیک نیز بازی کرده است.

6 - گواردیولا به مصاحبه های انفرادی علاقه ای ندارد و همواره گفت و گوهای خود را با خبرنگاران در نشست های خبری اش انجام می دهد.

7 - گواردیولا متولد شهر کوچک کاتالانی سانتپدور در شمال شرق اسپانیا است.

8 - شورای شهر سانتپدور همچنان گواردیولا را در سال 2009 به عنوان پسر مورد علاقه شهر انتخاب کرده اند.

9 - قبل از حضور در آلمان و باشگاه بایرن مونیخ، پپ گواردیولا ساعت ها با یک معلم زبان آلمانی در نیویورک کار کرده است. گواردیولا توانست بخشی از اولین کنفرانس خبری اش را در بایرن مونیخ به زبان آلمانی برگزار کند.

10 - گواردیولا به دعوت گلف باز مشهور اسپانیایی و هم وطنش خوسه ماریا اولازابال، رقابت های گلف Ryder cup را در آمریکا از نزدیک تماشا کرده است.

دیدگاه‌ها