کد خبر : 1305075 | 28 بهمن 1394 ساعت 20:28 | 19.4K بازدید | 0 دیدگاه

پیش بازی تراکتورسازی- سپاهان

مرگ و زندگی قلعه‌نویی و استیماچ در یادگار

بدون شک یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ ایران در سال‌های اخیر بین دو تیم پرطرفدار و مدعی تبریز و اصفهانی برگزار می‌شود.

مرگ و زندگی قلعه‌نویی و استیماچ در یادگار
به گزارش "ورزش سه"، با وجود اینکه تراکتوسازی و سپاهان جایگاه مناسبی در جدول ندارند و نتایج خوبی در هفته‌های اخیر کسب نکردند اما در فاصله 10 بازی تا پایان فصل هر دو هنوز شانس قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی دارند. این دو تیم نخستین بازی هفته را ساعت 15:15 فردا در ورزشگاه یادگار امام برابر یکدیگر انجام می‌دهند.

1- تراکتورسازی بعد از پیروزی یک بر صفر برابر سپاهان در بازی رفت فصل 93-92 دیگر نتوانسته این تیم را شکست دهد که از آن زمان تاکنون 921 روز می‌گذرد.

2- شاگردان قلعه‌نویی در صورت پیروزی در این مسابقه و در سمت مقابل تساوی یا شکست صبا و نفت تهران که هر دو 29 امتیازی هستند و به ترتیب با استقلال خوزستان و استقلال اهواز بازی دارند، می‌توانند به رده ششم جدول رده‌بندی صعود کنند ولی در صورت باخت با اختلاف بالای سه گل تا رده دهم پایین می‌آید؛ اتفاقی که کمی عجیب به نظر می‌رسد.

3- سپاهان 25 امتیازی که دو تیم تبریزی را با 3 امتیاز بیشتر بالای سر خود می‌بیند در صورت پیروزی با اختلاف بیش از 3 گل تا رده هشتم بالا می‌رود اما در صورت از دست دادن امتیاز و رسیدن پدیده به پیروزی یک به یازدهم جدول سقوط می‌کند.

4- پرتماشاگرترین بازی ایران بین این دو تیم در سال اول حضور تراکتورسازی در لیگ برتر با حضور 120 هزار نفر انجام شد؛ در بازی که تراکتوسازی و سپاهان با کسب پیروزی سهمیه آسیایی می‌گرفتند و در نهایت تیم اصفهانی توانست با نتیجه 3 بر یک حریفش را شکست دهد و به این مهم برسد.

1092429


5- احسان حاج‌صفی مهم‌ترین بازیکن مشترک دو تیم است که در لیگ یازدهم برای انجام خدمت سربازی به تراکتورسازی رفته بود. مرحوم رضا حسن‌زاده، هدایت‌الله شهریاری، ناصر فرشباف، سید مهدی سیدصالحی، جواد کاظمیان و شجاع خلیل‌زاده از دیگر بازیکنان سرشناسی هستند که سابقه حضور در هر دو تیم تراکتورسازی و سپاهان را دارند.

6- امیر قلعه نویی که سابقه دو قهرمانی با سپاهان را دارد در حال حاضر بعد از نایب قهرمانی با تراکتورسازی دومین دوره حضورش در جمع تبریزی‌ها را تجربه می‌کند.

7- سال گذشته سپاهان با پیروزی دو بر یک هفته بیست و پنجم مقابل تراکتورسازی در اصفهان روند قهرمانی را در لیگ آغاز کرد که اگر در آن مسابقه تراکتور تونی مساوی می‌گرفت آنها در پایان فصل به جای سپاهان به مقام قهرمانی می‌رسیدند.

1092426

8- فصل اول حضور تراکتورسازی در لیگ برتر، تماشاگران این تیم به همراه هواداران سپاهان به دلیل اینکه خود را دو قطب شهرستانی فوتبال ایران می‌دانستند بحث خواهر خواندگی را با یکدیگر مطرح کردند؛ مسئله‌ای که به مرور زمان کم رنگ شد تا جایی که در بازی پایانی فصل گذشته سپاهان به جای تراکتورسازی به قهرمانی رسید و پرشورهای تبریزی دوستی‌شان با اصفهانی‌ها را به دشمنی تبدیل کردند.

9- شجاع خیل‌زاده که فصل گذشته مدافع سپاهان بود و اکنون در تراکتورسازی است، در بازی رفت لیگ چهاردهم با گل به خودی یک امتیاز به تراکتورسازی هدیه کرد.

10- پرگل‌ترین تقابل این دو تیم در هفته سیزدهم فصل 92-91 بود که سپاهان زلاتکو کرانچار در خانه به تراکتورسازی رسول خطیبی 4 بر یک باخت و سنگین‌ترین شکست را برابر این تیم تجربه کرد. در آن مسابقه رضا محمدی دروازه‌بان سابق پرسپولیس گلر سپاهان بود.

11- مهدی شریفی که از ابتدای دوران حضورش در فوتبال برای سپاهان بازی می‌کرد در نیم‌فصل امسال برای گذراندن دوران سربازی راهی تراکتورسازی شد و فردا باید مقابل تیم محبوبش قرار گیرد.

12- پر تکرارترین نتیجه جدال‌های این دو تیم در لیگ برتر سه پیروزی 3 بر یک سپاهان، سه برد 2 بر یک سپاهان و سه تساوی یک بر یک است.

1092427

13- سپاهان بعد از پیروزی 2 بر یک خارج از خانه برابر تراکتورسازی در هفته نوزدهم فصل 93-92 که هدایت آن را کرانچار بر عهده داشت دوباره با یک مربی کروات مقابل تبریزی‌ها قرار می‌گیرد.

14- این دو تیم تاکنون 15 بار مقابل هم قرار گرفتند که سهم تراکتورسازی 3 پیروزی و سپاهان 7 برد بوده و پنج دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است.

15- برخلاف بازی دور برگشت فصل گذشته که هر دو تیم در کورس قهرمانی بودند این بار تراکتورسازی با قرار داشتن در رده هشتم و سپاهان در جایگاه دهم جدول لیگ روزهای خوبی سپری نمی‌کنند.

16- تراکتورسازی در پنج بازی اخیرش مقابل سپاهان، با یک پیروزی، دو تساوی و دو شکست عملکرد خوبی نداشته است.

17- دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که سرمربی‌های دور رفت روی نیمکتشان نیستند. در هفته ششم تونی اولیویرا سرمربی تراکتورسازی بود و هدایت سپاهان نیز بر عهده حسین فرکی قرار داشت.

1092428


18- آخرین پیروزی تراکتورسازی برابر سپاهان در حالی به دست آمد که علی کریمی ستاره سابق تیم ملی ایران تک گل سرخ پوشان را با پنالتی که خودش به دست آورده بود تبدیل به گل کرد.

19- گلزنان تراکتورسازی در هفت بازی اخیر برابر سپاهان اکنون در این تیم حضور ندارند. لوسیانو ادینیو، کریم انصاری‌فرد، علی کریمی، کاروالیو سوارس، سید مهدی سیدصالحی و فلاویو لوپز از لیگ دوازدهم تا چهاردهم در 6 مسابقه برای تراکتورسازی گلزنی کرده بودند که اکنون در جمع شاگردان قلعه‌نویی نیستند.

20- تراکتورسازی و سپاهان برای نخستین بار در بهمن ماه مقابل هم قرار می‌گیرند.

21- امیر قلعه‌نویی که از هفته چهاردهم هدایت تراکتورسازی را بر عهده گرفته دو پیروزی، چهار تساوی و یک شکست را با این تیم در لیگ تجربه کرده است و تیمش در وضعیت خوبی قرار ندارد و در سمت مقابل ایگور استیماچ نیز که پس از پیروزی هفته دوازدهم برابر نفت تهران صاحب برد نشده و با سه شکست عملکرد ضعیفی داشته خود را در لبه پرتگاه از تیم اصفهانی می‌بیند.

دیدگاه‌ها