کد خبر : 1310081 | 19 اسفند 1394 ساعت 19:03 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

رییس‌اسبق‌فدراسیون از اصلاح‌اساس‌نامه می‌گوید

رییس اسبق فدراسیون فوتبال و دبیرکل این فدراسیون در دوره انتقالی،گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم اساسنامه سال 86 به تایید هیات دولت نرسیده و فکر می کنم رییس وقت سازمان تربیت بدنی به صورت شفاهی این اساسنامه را به اطلاع رییس جمهور سابق رساند.

رییس‌اسبق‌فدراسیون از اصلاح‌اساس‌نامه می‌گوید
به گزارش "ورزش سه"، داریوش مصطفوی که در فدراسیون انتقالی سال 86 برای مدتی مسئولیت دبیرکلی را برعهده داشت روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درخصوص اینکه آیا اساسنامه فدراسیون فوتبال در این سال به تایید هیات دولت رسیده است یا نه،گفت: متاسفانه در آن زمان برای نوشتن اساسنامه کار دقیق و کارشناسانه صورت نگرفت و دو نفر از دو گروه متفاوت برای فوتبال ایران تصمیم گرفتند.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال،گفت: در سال 86 وضعیت فوتبال به هم ریخته بود تا جایی که من به عنوان دبیرکل فدراسیون انتقالی و تنها فرد مورد تایید فیفا، از اتفاقات رخ داده بی خبر بودم.

وی تصریح کرد: اساسنامه سال 86 بدون در نظر گرفتن منافع فوتبال ایران اصلاح و نوشته شد و حاصل آن مشکلاتی است که امروز در فوتبال مان مشاهده می کنیم به طوری که حاصل آن اساسنامه نامزد شدن تنها یک نفر از میان 80 میلیون ایرانی برای تصاحب ریاست فدراسیون فوتبال بود.
مصطفوی تاکید کرد: اطمینان داشته باشید اگر آن اساسنامه به تایید هیات دولت رسیده بود اولین کسی که از آن اطلاع پیدا می کرد من به عنوان دبیرکل فدراسیون انتقالی بودم.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که آیا مسئولان فدراسیون در آن زمان به فیفا اطلاعات غلط داده اند، گفت: این که به فیفا اطلاعات غلط داده شده یا خیر را باید از رییس سازمان تربیت بدنی آن زمان و نماینده فیفا سئوال کنید. به خوبی می دانم امروز هیچ یک از این افراد حاضر به پاسخگویی نیستند و رسانه ها بی جواب مانده اند.

وی با اشاره به مصاحبه دبیر هیات دولت با ایرنا درخصوص تایید نشدن اساسنامه سال 86 در هیات وزیران وقت، اظهار کرد: این مصاحبه تایید تمام صحبت های من است و بازهم تکرار می کنم شاید اساسنامه سال 86 از سوی رییس وقت سازمان تربیت بدنی به صورت شفاهی به اطلاع رییس جمهور سابق رسیده باشد.

مصفوی گفت: آقایان در سال 86 تمام تلاش خود را کردند تا ورود به انتخابات فدراسیون فوتبال را برای فوتبالی ها سخت کنند تا گزینه خودشان بتواند رییس شود. بدترین تصمیمی که در این اساسنامه گرفته شد اخذ 10 امضا از اعضای مجمع برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بود. این تصمیم فقط برای جلوگیری از ورود فوتبالی ها به انتخابات گرفته شد.

مصطفوی درمورد اخبار منتشر شده از احتمال ثبت نام مهدی تاج، علی کفاشیان، شهاب الدین عزیزی خادم، مصطفی آجرلو و علی فتح الله زاده در انتخابات فدراسیون فوتبال، خاطرنشان کرد: به نظر من در میان این گزینه تنها تاج و آجرلو توانایی اداره فدراسیون فوتبال را دارند اما باید تا شنبه صبر کرد و ببینیم چه نفراتی به جمع این گزینه ها اضافه می شوند

دیدگاه‌ها