کد خبر : 1327321 | 01 خرداد 1395 ساعت 16:19 | 27.7K بازدید | 5 دیدگاه

خطیبی؛ 38 ساله‌ای بالاتر از اسطوره‌ها!

رسول خطیبی را یکی از بهترین فوتبال ایران می دانیم. هنوز 38 ساله نشده است اما سوابقش بر تمام مربیان فوتبال تبریز چربشی قابل وصف دارد.

 خطیبی؛ 38 ساله‌ای بالاتر از اسطوره‌ها!

به گزارش "ورزش سه رسول خطیبی فوتبال را در تیم‌های تبریزی شروع کرد و در تیم‌های تراکتورسازی، پاس، هامبورگ آلمان، استقلال، سپاهان، الشارجه، الامارات، الظفره، گسترش  و ماشین سازی آغاز و به پایان برد. رسول خطیبی در سال 1391 خیلی زود و از 33 سالگی مربیگری را آغاز کرد و در مدتی کوتاه هدایت تیم‌های فوتبال ماشین سازی، گسترش، تراکتورسازی، سیاه جامگان و بار دیگر ماشین سازی را عهده دار بود. اما چرا از برتری او در کار مربیگری حرف زدیم این که او در سال 91 ماشین سازی را تا یک قدمی لیگ برتر آورد و این تیم را از فراموشی به مدعی شدن تغییر داد.


*سال 92 گسترش را به لیگ برتر آورد که با مربیان مشهور و ستارگان بی شمار موفق به ثبت آن نشده بود.


*سال 1393 تراکتوری‌ها او را آوردند اما تا پایان فصل به او و تیم بسیار جوان و خوبش اعتماد نکردند.


*رسول در سال 94 به سیاه جامگان رفت و در حالی تیم را در 7-8 بازی اول تحویل داد که تیمش از حریم سقوط بسیار دور بود، او در ادامه کار سراغ ماشین سازی رفت و تیمی را به لیگ برتر آورد که 20 سال از لیگ دور بود ودر واقع زندگی را به تیمی بخشید که دیگر اثری از زندگی در وجودش نبود.


در 15 سال گذشته مربیان بزرگی مثل حجازی، فرهاد کاظمی، احد شیخ لاری، ارنست میدن دروپ، فرشاد پیوس، و خیلی‌های دیگر هدایت گر تیم‌های تبریزی بودند که البته 4 بار این تیم‌ها صعود کردند که از این تعداد یکی برای کمالوند ویکی برای میثاقیان و 2 تای دیگر برای رسول بود که از همه جوان‌تر بود. در تاریخ فوتبال تبریز مردان بسیاری به تیم ملی رسیدند که  کریم باقری، سیروس دین محمدی، شیخ لاری، باغ آبادی، حسین خطیبی، ستار همدانی، علیرضا اکبر پور، اسماعیل حلالی، علی باغمیشه، ناصر فرشباف و رضا حسن زاده و محمد ابراهیمی از همه معروف‌تر بوده‌اند اما در بین همه افرادی که یاد کردیم کسی که جوان‌تر از همه بود، رسول خطیبی بود که باید گفت او از کریم باقری و دین محمدی و برادر خودش و حتی احد شیخ لاری با تجربه هم بهتر عمل کرده است،

دیدگاه‌ها