کد خبر : 1335656 | 02 تیر 1395 ساعت 14:43 | 82.4K بازدید | 7 دیدگاه

پاسخی به یک سئوال قدیمی؛ لئو یا دیه گو؟

مسی امسال قهرمان جام جهانی بود

یادداشتی در مقایسه یورو 2016 و کوپا آمریکا. آیا اگر جام جهانی امسال برگزار می‌شد جام به آرژانتین نمی‌رسید؟

مسی امسال قهرمان جام جهانی بود

به گزارش "ورزش سه"، توی تصاویر کمیاب دیه گو مارادونا بعد از محرومیت نوبت اول، چیز زیادی نبود الا حرکات تماشایی‌اش در بازی آخر انتخابی آرژانتین مقابل استرالیا. اما 4 سال بعد از جام جهانی 90، دوباره شانس دیدن اش را یافته بودیم. تراشیده و سرحال، جوری که تا داور سوت بازی آرژانتین – یونان را زد، مشخص بود که مدعی اول جام اینجاست.


 تیمی که اولین گل جام اش را باتیستوتا زد، گلزن درخشان سال‌های بعد که هنوز برای ما نا آشنا بود. هنوز به خودمان نیامده بودیم که  گل دوم از راه رسید. مارادونا  با چند پاس کوتاه و یکی دو متر پیش روی عرضی توپ را با پای چپ هنرمندش به دروازه حریف چسباند. یک شروع جانانه از دیه گو در چهارمین جام جهانی متوالی. کارگردان تلویزیونی اولین شات را از دوربین بالا گرفت اما بلافاصله سوئیچ کرد روی دوربین کنار خط کرنر، تا در نمایی که آن وقت‌ها برای ما تازه بود، چشم‌های از حدقه در آمده مارادونا را شکار کند. چیزی که برای ما و خیلی‌های دیگر، پاسخ مستقیم او به بلاتر و فیفا به نظر آمد که به اعتقاد مارادونا پشت پرده محرومیت طولانی‌اش از فوتبال بودند.

 

1121657


حالا دیه گو برگشته بود. سه چهار روز بعد، نوبت نیجریه، پدیده جام 94 بود که باز با جادوی مارادونا از پا دربیاید اما درحالی که همه از مدعی‌ترین آرژانتین 20 سال پیش حرف می‌زدند، یک نشست خبری همه چیز را عوض کرد. یک بریفینگ جنجالی برای اعلام کشف ماده غیرمجاز در نمونه دیه گو؛ افدرین. بلاتر محرومیت مارادونا را با رسانه‌ها در میان گذاشت و دوران ملی بزرگترین بازیکن تاریخ فوتبال را رقم زد تا آرژانتین برای تجربه یک فینال دیگر 20 سال صبر کند و البته باز در حسرت جامی بماند که شاید اگر امسال برگزار می‌شد، صاحبش بود.


 امروز که اسکوئیل لاوتزی بعد از گلزنی به آمریکا چشم‌هایش را شبیه مارادونا کرد و به سمت همان دوربین کناری رفت، هنوز مسی گل اعجاب انگیزش را از روی ضربه کاشته نزده بود تا رکورد باتی گل را بزند و بشود بیست و دومین گلزن ملی جهان ...

 

1121658


 22 سال بعد از روز در 4-0 مقابل یونان در آمریکا داریم فکر می‌کنیم به اینکه وقتش است دعوای بهترین بودن را تمام کنیم و مثل جیمی جامپ آمریکایی جلوی لئو زانو بزنیم؛ اگرچه دیه گو هم یکی بود و شبیه اش نخواهد آمد.

 

پژمان راهبر

 

خلاصه بازی آمریکا 0-4 آرژانتین (درخشش مسی)

 

سجده جیمی جامپ برابر مسی در جریان بازی با آمریکا!

دیدگاه‌ها