کد خبر : 1340275 | 22 تیر 1395 ساعت 10:15 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

بر اساس بند 10 ماده 38

انتخاب عابدینی و کاظمی قانونی بود

بر اساس بند 10 ماده 38 اساسنامه فدراسیون فوتبال که اختیارات رئیس فدراسیون فوتبال را تعریف می کند معرفی علی کاظمی و امیر عابدینی به عنوان سرپرست سازمان لیگ برتر و سازمان اقتصادی قانونی بود.

انتخاب عابدینی و کاظمی قانونی بود

به گزارش "ورزش سه"، بر اساس این بند رئیس فدراسیون فوتبال این حق را دارد برای کمیته ها تا انتخاب رئیس - سرپرست بگذارد و برای انجام این کار نیاز به شور با اعضای هیات رئیسه ندارد.


البته بر اساس قوانین فعلی نایب رئیس دوم رئیس سازمان لیگ برتر خواهد شد. نامزد نایب رئیسی دوم را رئیس فدراسیون فوتبال به اعضای مجمعع عمومی پیشنهاد خواهد داد. علی کاظمی نمی تواند عهده دار این سمت شود چرا که بیش از 65 سال سن دارد.


اما سازمان اقتصادی فوتبال سازمان تازه تاسیسی است و قرار شده امیر عابدینی با تهیه اساسنامه برای این سازمان و هم چنین تشکیل رسمی آن به پویایی مالی فوتبال کمک کند. این سازمان همانند سازمان لیگ برتر دارای آئین نامه، اعضای هیات رئیسه خواهد شد و در ادامه رئیس سازمان اقتصادی فوتبال با رای اعضای هیئت رئیسه این سازمان انتخاب خواهد شد.


مهدی تاج در تلاش است اداره فوتبال کشور را به چهار سازمان (سازمان لیگ برتر، سازمان تیم های ملی، سازمان اقتصادی و سازمان فوتبال ساحلی و فوتسال) محول کند. این یکی از برنامه های وی پیش از شرکت در انتخابات بود که در حال اجرایی شدن است.

 

1126102

 

 

دیدگاه‌ها