کد خبر : 1345624 | 11 مرداد 1395 ساعت 14:26 | 5.6K بازدید | 0 دیدگاه

نبرد مربیان قهرمان لیگ برتر؛

نفت و سپاهان به دنبال اولین پیروزی

تیم فوتبال نفت تهران در دومین بازی خود در ورزشگاه تختی تهران به مصاف سپاهان اصفهان می‌رود. دو تیمی که در بازی اول خود موفق به کسب پیروزی نشدند و به دنبال اولین پیروزی خود هستند.

نفت و سپاهان به دنبال اولین پیروزی

به گزارش "ورزش‌سه"، تیم نفت تهران در اولین دیدار خود برابر استقلال تهران به تساوی دست یافت و حریف این تیم سپاهان در اصفهان بازی اول خود را به پدیده واگذار کرد. در نشست خبری قبل از بازی هم دایی و هم ویسی اعلام کردند که به دنبال پیروزی هستند و همین نگرش می تواند زمینه ساز یک بازی رو به جلو تهاجمی را فراهم آورد. با "ورزش‌سه" و 16+2 نکته از این دیدار همراه باشید.

1-  تیم سپاهان فصل گذشته را با رتبه نازل یازدهم و تیم نفت تهران فصل را با رتبه پنجم پشت سر گذاشتند.

2-  عبدا... ویسی پس از کسب قهرمانی در استقلال خوزستان، خیلی زود برای هدایت زردپوشان اصفهانی که فصل خوبی را پشت سر نگذاشته بودند با این تیم به توافق رسید. در حالی که علی دایی که با صبا به توافق نرسید، به عنوان آخرین مربی به جمع لیگ برتری‌ها و تیم نفت اضافه شد.

3-  سال گذشته هر دو تیم پیراهن زرد را به عنوان پیراهن اول خود معرفی کرده بودند، ولی تغییر رنگ پیراهن اول نفت به قرمز، این امکان را برای سپاهان بوجود آورده که با همان زرد همیشگی به در تهران به میدان بروند.

4-  در تاریخچه رقابت‌های مستقیم دو تیم 12 بازی در جریان مسابقات لیگ به ثبت رسیده، که نتیجه آن 7 برد برای سپاهان، 2 برد برای نفت تهران و 3 تساوی بوده است.

5-  در 12 بازی انجام شده میان این دو تیم در تاریخ لیگ برتر مجموعا 29 گل به ثمر رسیده که 17 گل سهم سپاهان و 12 گل سهم نفت تهران بوده است0

6-  دو بازی فصل گذشته این دو تیم با دو برد 1 بر 0 در تهران و 2 بر 1 در اصفهان به سود سپاهان به پایان رسیده است.

7-  نکته جالب‌تر اینکه هر چهار بازیکن زننده گل‌های فصل قبل این دو تیم یعنی علی قربانی، امین منوچهری، هادی عقیلی و مهدی شریفی به تیم‌های دیگر پیوسته‌اند و البته هادی عقیلی هنوز بلاتکلیف است.

8-  هر دو تیم کادر فنی خود را برای فصل جدید به طور کامل تغییر داده‌اند.  برای تیم نفت علیرضا منصوریان و برای تیم سپاهان حسین فرکی (استیماچ) در لیگ پانزدهم سرمربی‌گری کردند.

9-  عبدا... ویسی فصل گذشته را در تیم استقلال خوزستان گذراند و با این تیم به مقام قهرمانی مسابقات هم دست پیدا کرد و در مقابل علی دایی با تیم صبا مقام هفتم را کسب کرد.
10-  علی دایی و عبدا... ویسی فصل گذشته در چارچوب مسابقات لیگ برتر دو بار به عنوان مربیان صبا و استقلال خوزستان روبروی هم صف‌آرایی کردند و جالب این بود که دو تساوی 1 بر 1 در خوزستان و قم نتیجه تلاش آن‌ها بود.

11-  هر دو سرمربی یعنی علی دایی با تیم سایپا و عبدا... ویسی با تیم استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر شده‌اند.

12-  هر دو سرمربی مقطعی را در تیم صبای قم گذرانده‌اند. فصل گذشته دایی با صبا به مقام هفتم رسید و عبدا.. ویسی بین سال 91-1389سرمربی صبا بوده که در فصل دوم با این تیم به آسیا هم رسید.

13-  تیم سپاهان برای این دیدار تنها یک مصدوم دارد و آن هم پدرو هنریکه مهاجم برزیلی این تیم می‌باشد و تیم نفت تهران به طور کامل و بدون مصدومیت مهیای بازی است.

14-  هر دو تیم نفت و سپاهان با پایان لیگ چهاردهم دچار تغییرات زیادی شدند و بازیکنان زیادی از آن‌ها جدا شد. به طوری‌که شاکله اصلی این دو تیم کاملا متفاوت از فصل گذشته شده است.

15-  هر دو مربی پیشینه خوبی در بازی دادن به جوانان و معرفی آن‌ها به فوتبال دارند. علی دایی بازیکنانی مثل طارمی، عالیشاه و .. را به فوتبال معرفی کرده و ویسی هم بازیکنانی مثل زهیوی، دانیال ماهینی، محمد طیبی و .. را فقط درهمین فصل گذشته به فوتبال ایران معرفی کرده است.

16-  تیم نفت تهران بعد از فصل عجیبی که پشت سر گذاشت و خبرهای زیادی که مبنی بر واگذار شدن امتیاز این تیم وجود داشت در نهایت در تهران ماندنی شد. ولی وزارت نفت که دیگر تمایلی به تیم داری نداشت، امتیاز این تیم را به شرکت" بهنام پیشرو کیش" واگذار کرد. تیم سپاهان هم با تغییرات عمده‌ای پا به مسابقات گذاشته و به قول سرمربی این تیم در این تیم انقلاب ایجاد شده است.


16+1. به احتمال زیاد علی دایی ترکیب خود را با میلاد فراهانی، وحید حمدی‌نژاد، ایگور پراهیچ، رضا علیاری، میلاد فخرالدینی، اکبر صادقی، علیرضا عزتی، ایمان مبعلی، محمد قاضی، امیرارسلان مطهری، عباس بوعذارو عیسی آل کثیر روانه میدان خواهد کرد.

 

16+2. عبدا... ویسی سرمربی تیم سپاهان هم به احتمال خیلی زیاد با همان ترکیب قبلی مقابل پدیده به میدان خواهد رفت. نفرات مورد نظر ویسی: لی اولیویرا، شجاع خلیل‌زاده، موسی کولیبالی، علی هلیچی، آرمین سهرابیان، میلاد سرلک، طالب ریکانی، مهرداد محمدی، فرید بهزادی کریمی، رسول نویدکیا و مهرداد محمدی.

دیدگاه‌ها