کد خبر : 1352000 | 31 مرداد 1395 ساعت 15:02 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

امیدوارم نگاه به تیم داوری طلایی باشد

خسروی: حضور در ماراکانا افتخار بزرگی است

کارشناس داوری فوتبال ایران معتقد است فغانی با قضاوت هایش در المپیک ریو، بلیط مسکو را برای قضاوت در جام جهانی برای خود تهیه کرده است.

خسروی: حضور در ماراکانا افتخار بزرگی است

به گزارش "ورزش سه"، علی خسروی در رابطه با قضاوت سه داور ایرانی در فینال رقابت های المپیک ریو می گوید:


همه داوران ایرانی المپیک خوب بودند
به عقیده من عملکرد مثبت داوران ایران در المپیک فقط مختص فوتبال نیست، فغانی، سخندان و منصوری در ریو درخشیده اند و در کنار آنها امامی در کشتی و شاه میری در والیبال نیز با عملکرد خوب خود مایه افتخار جامعه داوری ایران شدند.


امیدوارم نگاه به فغانی و سخندان و منصوری، طلایی باشد
امیدوارم نگاه به داوران از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تغییر کند و آنها دیگر حکم زاپاس را نداشته باشند، دو کارمند شهرداری و یک معلم، تیم داوری فوتبال ایران بودند که سوت زدند و مایه افتخار همه ما شدند. نگاه به آنها باید طلایی باشد، باور کنید مبلغ اهدایی به مدال آوران چیزی نیست که بخواهیم بر سر آن بحث کنیم در این میان نگاه طلایی به این داوران مهم است. شنیده ام دکتر قالیباف از کارمندان خود تجیلیل کرد و دکتر عبدالهی نیز این ها باید طلایی باشند.


در دنیا از روی رفاقت داوری نمی دهند
وقتی محمد فنایی به فینال جام جهانی و یا فغانی به فینال المپیک می رود و یا کامرانی فر در جام جهانی می درخشد، یعنی اینها استانداردهای داوری را خوب فهمیده اند چرا که در دنیا از روی رفاقت به کسی داوری نمی دهند، باید خیالشان راحت باشد که بتوانند اعتماد کنند و در این میان کسانی مانند فغانی با قضاوت های خود خیال تصمیم گیران را راحت کرده اند.


این چهارمین قضاوت فوق العاده مهم فغانی بود
البته دیدن فغانی در راس بازیکنان دو تیم مهم در رقابتی حساس اتفاقی نیست که برای اولین بار بیفتد، او پیش از این در چندین بازی فوق العاده مهم به قضاوت پرداخت، فینال جام ملت های آسیا، فینال جام باشگاه های آسیا، فینال جام باشگاه های جهان و این بار بازی نهایی المپیک مهم ترین قضاوت های اوست.


حضور در ماراکانا افتخار است
باور کنید حضور در ورزشگاه ماراکانا افتخار بزرگی است، ماراکانا یک ورزشگاه عادی نیست، ماراکارا یعنی پله، یعنی توستائو، یعنی جرزینهو و حالا سه داور ایرانی را در این ورزشگاه می بینیم که افتخار آفرینی می کنند. بنده سال ها آرزو داشتم ورزشگاه تختی اهواز را از نزدیک ببینم وقتی بازی تیم های پرسپولیس و فولاد را در آنجا قضاوت می کردم باورم نمی شد در زمین تختی اهواز ایستاده ام.


بچه قلعه گبری شهر ری، بی دلیل فوتبال را کنار نگذاشت
فغانی این روزها خوب نشان داد که چرا در سن 24، 25 سالگی فوتبال بازی کردن را کنار گذاشت، بچه قلعه گبری شهرری بازیکن تیم اتکا بود که خود من هم بازی های او را سوت زده ام، یادم می آید او آنقدر به دنبال موفقیت در داوری بود که زمانی که کمک داور بود همیشه کتاب قوانین داوری را در دست داشت، یک زمانی من از تبریز به تهران می آمدیم کل زمان بازگشت را با یکدیگر انگلیسی حرف می زدیم تا تکرار و تمرین کند.


کمک ها، استثنایی بودند
علاوه بر فغانی باید به کمک های او نیز افتخار کرد، منصوری و سخندان استثنایی ظاهر شدند، منصوری با چشمان اتمی خود به همه نشان داد بالا بردن پرچم مهم نیست بلکه پایین نگه داشتن آن مهم تر است، در بازی هایش از جمله دیدار فینال این را نشان داد. ضمن اینکه همانطور که در بازی نهایی دیدیم همه بازیکنان برزیل و آلمان به هر دو کمک داور اعتماد کامل داشتند.


از رسانه های گروهی ممنونم
به نوبه خودم از تمام رسانه های گروهی ممنونم که نگاه ویژه ای به قضاوت های تیم داوری ایران در المپیک داشتند، رسانه هایی مانند ورزش سه و یا صدا و سیما عملکرد فوق العاده ای در جهت پررنگ کردن این موفقیت داشتند و به همین منظور از آنها و همه رسانه ها ممنونم.


به کامرانی فر تبریک می گویم به عنایت خسته نباشید
به دوست خوبم حسن کامرانی فر هم بابت رسیدن به پست ریاست دپارتمان داوری تبریک می گویم و امیدوارم حضور وی باعث به دست آمدن شرایط ویژه تری برای موفقیت داوران ایرانی شود، البته باید به آقای عنایت هم خسته نباشید بگویم، ایشان استاد من هستند و بسیار قابل احترام.


امیدوارم کمیته تشریفات به فرودگاه برود
داوران ایرانی ساعت 3:30 بامداد سه شنبه به ایران می آیند، امیدوارم فدراسیون فوتبال کمیته تشریفاتی برای استقبال از آنها تدارک ببیند. این ها آدم های مهمی هستند، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد تیم داوری ایران اولین داوران آسیا هستند که در فینال المپیک قضاوت کردند.

دیدگاه‌ها