کد خبر : 1374674 | 03 آذر 1395 ساعت 17:47 | 6K بازدید | 0 دیدگاه

5+11 نکته از افتتاحیه نقش جهان

سپاهان- فولاد؛ نبرد قهرمان‌های دوست داشتنی

از دیدارهای هفته یازدهم لیگ برتر، تیم های سپاهان و فولاد خوزستان روز پنجشنبه در اصفهان به دیدار یکدیگر می روند.

سپاهان- فولاد؛ نبرد قهرمان‌های دوست داشتنی

به گزارش "ورزش سه"، تیم های سپاهان و فولاد خوزستان در حالی با یکدیگر روبرو می شوند که با اختلاف دو امتیازی رده های ششم و نهم جدول رده بندی را در اختیار دارند.

 


با بررسی 5 + 11 نکته از بازی تیم های سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان همراه "ورزش سه"، باشید:


1. اهمیت اصلی این بازی به افتتاحیه غیررسمی نقش جهان بازمی گردد. ورزشگاه پرخبری که حالا به فولادمبارکه تحویل شده و وظیفه سپاهان این است که مسابقات خود را با حداکثر جمعیت در آن برگزار کند.


2. از بازیکنان مشترک دو تیم می توان به طالب ریکانی، اکبر ایمانی و عبداله کرمی اشاره کرد، ریکانی در لیگ های دهم و یازدهم برای فولادی ها به میدان رفت، او در لیگ شانزدهم به عضویت سپاهانی ها درآمد. عبداله کرمی و اکبر ایمانی نیز دو بازیکنی هستند که سابقه حضور در تیم سپاهان را در کارنامه خود دارند و این روزها برای فولادی ها به میدان می روند.


3. علاوه بر بازیکنان، یک مربی نیز سابقه حضور در هر دو تیم را داراست، عبداله ویسی که عنوان آخرین سرمربی قهرمان لیگ را یدک می کشد در لیگ چهارم، به عنوان کمک مربی ملادن فرانچیچ روی نیمکت فولاد می نشست و به همراه سرخ پوشان اهوازی به قهرمانی لیگ برتر رسیده بود.

 


4. عبداله کرمی که در لیگ شانزدهم در قلب خط دفاعی فولادی ها به میدان می رود با هر دو تیم به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسیده است، او در لیگ سیزدهم به همراه فولاد خوزستان و در لیگ چهاردهم نیز به همراه سپاهان اصفهان موفق به قهرمانی در لیگ برتر شد.


5. آرمین سهرابیان از تیم سپاهان و عبدالله ناصری از تیم فولاد خوزستان، بازیکنانی هستند که بازی هفته یازدهم تیم شان را به دلیل محرومیت از دست دادند.


6.ساسان انصاری را می توان گلزن ترین بازیکن تیم فولاد دانست، وی تاکنون توانسته 5 بار برای تیمش گلزنی کند، در طرف مقابل، فرید بهزادی کریمی و احسان حاج صفی با دو گل زده، بهترین گلزنان تیم سپاهان نام دارند.


7. تک گل محمد اهل شاخه در آخرین بازی دو تیم در اهواز در فصل گذشته تاثیرات عمیقی از خود بجای گذاشت و منجر به کنار گذاشته شدن هادی عقیلی بازیکن باتجربه سپاهان گردید که در این بازی در لحظات پایانی یک موقعیت خوب را از دست داد.


8. دو تیم در تاریخ حضور خود در لیگ برتر مربیان کروات مختلفی را داشته اند. از کرانچار و استیماچ در سپاهان گرفته تا فرانچیچ و اسکوچیچ در فولاد. لوکا بوناچیچ مربی اهل کرواسی از سرمربیان مشترک بین این دو تیم محسوب می شود که حالا از مربیان بومی استفاده می کنند.


9. حضور نعیم سعداوی در فولاد به نوعی مدیون عبدالله ویسی و حضور غافلگیرکننده اش در استقلال خوزستان و قهرمانی او با آبی پوشان در فصل گذشته است. اتفاقی که باعث شد مدیران فولاد در استفاده از سعداوی تردیدی در دل به راه ندهند. سعداوی شروع خوبی در سرمربیگری داشته و فردا هم لقمه گلوگیری برای ویسی همبازی سابقش در فولاد خواهد بود.


10. دو تیم فولاد و سپاهان در فصل گذشته از رقابت های لیگ برتر روزهای سختی را پشت سر گذاشتند در نهایت با سرمربیان خود قطع همکاری کردند. آنها در این فصل با چهره ای متفاوت پای به رقابت ها گذاشته اند و در 5 هفته باقیمانده تا پایان نیم فصل نشان خواهند داد که تا چه اندازه می شود به عنوان یک مدعی روی آنها حساب کرد.


11. 2 تیم سپاهان و فولاد خوزستان در تاریخ لیگ برتر 28 بار به مصاف هم رفته اند که در این بین سپاهان 11 پیروزی و فولاد 5 پیروزی به دست آورده اند ضمن اینکه 12 دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.در 28 دیدار این 2 تیم در لیگ برتر 60 گل به ثمر رسیده است که سهم سپاهان 36 گل و سهم فولاد خوزستان 24 بوده است.


1+11. آخرین برد سپاهان برابر فولاد به اواخر سال 93 برمی‌گردد زمانی که تیم اصفهانی بیست و چهارم بهمن‌ماه از هفته بیستم لیگ چهاردهم فولاد را با تک‌گل مهدی شریفی در اهواز شکست داد.


2+11. در ابتدا قرار بر این بود تا این مسابقه از ساعت 16 و 30 دقیقه آغاز شود و بخش عمده آن زیر نور باشد اما با وجود آنکه پس از نصب نورافکن‌ها به نظر می رسید مشکل نور ورزشگاه برطرف شده باشد، ساعت شروع بازی به درخواست باشگاه سپاهان 2 ساعت به جلو کشیده شد.


3+11. این 2 تیم اولین تیم‌های شهرستانی تاریخ لیگ حرفه‌ای بودند که قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کردند و هر یک در مقاطعی با کنار زدن سایر رقبا بر بام فوتبال ایران ایستادند. سپاهان در دومین دوره لیگ حرفه ای و فولاد در چهارمین دوره.


4+11. حسین فرکی سرمربی فعلی سایپا در هر دو تیم سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد. او سال گذشته سرمربی سپاهان بود و قبل از نیم فصل تیم را ترک کرد.

 

5+11. احسان حاج صفی ستاره سپاهان مهمترین بازیکن میدان فردا محسوب می شود که سابقه بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی را هم دارد. دیگر چهره ای که سابقه حضور در جمع ملی پوشان را دارد وحید طالب لوست که از دروازه تیم فولاد محافظت خواهد کرد.


ترکیب احتمالی فولادی ها برای این بازی وحید طالب لو، یوسف وکیا، ایوب والی عبداله کرمی، سروش سعیدی، ماتیاس چاگو، احمد عبداله زاده، حمید بوحمدان، محمود مطلق زاده، اسماعیل شریفات و ساسان انصاری خواهد بود.


ترکیب احتمالی سپاهانی نیز شامل این بازیکنان است: لی اولیویرا، موسی کولیبالی، علی احمدی، شجاع خلیل زاده، احسان حاج صفی، میلاد سرلک، حامد بحیرایی، رسول نویدکیا، جلال الدین علیمحمدی، فرید کریمی بهزادی و پدرو هنریکه اولیویرا

 

 

دیدگاه‌ها