کد خبر : 1377760 | 16 آذر 1395 ساعت 14:22 | 9.1K بازدید | 0 دیدگاه

افزایش 21 درصدی بودجه ورزش ایران 

سهم ورزش در لایحه بودجه سال 1396

طبق اعلام معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، بودجه وزارت ورزش با افزایش 21 درصدی روبه رو خواهد شد، بودجه ای که با این میزان افزایش به مبلغی بالاتر از هزار میلیارد رسید.

سهم ورزش در لایحه بودجه سال 1396

به گزارش "ورزش سه"، صحبت های محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور که امروز در رسانه ها منعکس شد نکات جالبی در خود داشت که به بهانه آن، نگاهی می اندازیم به بودجه تعیین شده وزارت ورزش در سال 96. 


ورزش، موردی استثنا در دولت 


نوبخت در توضیح افزایش بودجه وزارت ورزش می گوید: با شروع به کار یک وزیر پر انرژی مثل آقای سلطانی فر در وزارت ورزش و جوانان، منابعی که برای سال 96 این وزارتخانه در نظر گرفته شد یک افزایش متفاوت از سنوات گذشته و حتی از وزارتخانه های دیگر داشته است. در حالی که کل بودجه دولت در سال 96 فقط 10 درصد رشد پیدا کرد، اعتبارات وزارت ورزش و جوانان را با پیگیری های آقای سلطانی فر و تاکید رئیس جمهور برای کمک به ورزش و جوانان، 21 درصد افزایش دادیم. 


برنامه ریزی برای بازی های آسیایی جاکارتا


معاون رئیس با تاکید بر این که در بودجه سال 1396 بهترین رشد را بخش ورزش و جوانان داشته است گفت: در بخش ورزش و به ویژه برای بازی های آسیایی 2018 جاکارتا با برنامه ریزی هایی که آقای سلطانی فر و تاکیدی که رئیس جمهور برای کمک به ورزش و جوانان داشتند این بودجه افزایش پیدا کرد.


50 میلیارد تومان برای خانه جوانان


سخنگوی دولت با بیان این که کمک دولت و پیگیری وزیر ورزش و جوانان فقط محدود به ورزش نیست گفت: در حوزه جوانان آقای سلطانی فر تاکید داشت که در سال آینده برای همه استان ها خانه جوانان تاسیس شود که برای این موضوع هم بیش از 50 میلیارد تومان فقط برای فعال کردن این خانه ها در نظر گرفتیم که در حقیقت این خانه ها پاتوق جوانان خواهد شد.


بیش از هزار میلیارد، بوجه نهایی وزارت ورزش


اما در روزهای اخیر دکتر روحانی، لایحه بودجه سال 1396 کل کشور را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد، لایحه ای که افزایش 21 درصدی را برای وزارت ورزش به همراه داشت و در مجموع می توان گفت مبلغی بیش از هزار میلیارد برای وزارت ورزش در نظر گرفته شده است. 


دو سوم وزارت ورزش و یک سوم توسعه و نگهداری اماکن ورزشی


در مجموع مبلغی بیش از یک هزار و پنجاه و سه میلیارد و هفتصد و هفتاد و شش میلیون تومان به عنوان بودجه نهایی وزارت ورزش در نظر گرفته شده است که در این میان در حدود ششصد و هشتاد و چهار میلیارد و هشتصد و هفتاد و دو میلیون تومان برای خود وزارتخانه و مبلغی در حدود سیصد و شصت و هشت میلیارد و نهصد و چهار میلیون تومان نیز به شرکت سهامی توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور اختصاص یافته است. 

 

1161694


کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک 


کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک بودجه ای کمتر از پنجاه میلیارد را به خود اختصاص دادند، با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی جاکارتا، مبلغی در حدود سی میلیارد و یکصد و هفتاد و شش میلیون تومان برای کمیته ملی المپیک در نظر گرفته شده است و در طرف دیگر مبلغ دوازده میلیارد تومان نیز برای کمیته ملی پارالمپیک ایران تعیین شده است.  


بودجه های ورزشی وزارتخانه های دیگر 


اما در قسمت های دیگر لایحه، برای ورزش بودجه هایی در وزارت خانه های دیگر در نظر گرفته شده است و در این میان از بودجه تخصیص یافته برای وزارت بهداشت و درمان، مبلغ سیصد و هشتاد و یک میلیون تومان برای فعالیت های ورزشی دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی تعیین شده است. 

 

1161696


در بودجه تعیین شده برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز مبلغی در حدود دویست و شصت میلیون تومان برای کمک به اداره و نگهداری مجموعه های تفریحی، ورزشی کارگران در نظر گرفته شده است. 


بودجه های متفرقه 


در قسمت دیگری از لایحه بودجه 96 بودجه های متفرقه ای نیز در نظر گرفته شده است، مبالغ و درصدهایی که برای توسعه ورزش همگانی، تکمیل اماکن ورزشی کارگری، توسعه ورزش همگانی روستایی، کمک به کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برای شرکت در مسابقات ورزشی منطقه ای و جهانی تعیین شده است.

 

1161695

دیدگاه‌ها