کد خبر : 1380745 | 28 آذر 1395 ساعت 09:20 | 18.2K بازدید | 0 دیدگاه

برنده دیدار سیتی-آرسنال چگونه مشخص می شود؟

گواردیولا- ونگر؛ هنر مبارزه

برای عقب نماندن از قافله مدعیان و امکان متوقف کردن چلسی، دو تیم منچسترسیتی و آرسنال با تمام وجود برای کسب 3 امتیاز مبارزه خواهند کرد.

گواردیولا- ونگر؛ هنر مبارزه

به گزارش "ورزش سه"، در نبرد امروز ورزشگاه اتحاد، هیچ کدام از دو تیم با تمام قوا به زمین نخواهند آمد. غیبت سرخیو آگوئرو در ترکیب من سیتی و همچنین سانتی کازورلا در بین 11 بازیکان توپچی ها، بدون شک می تواند برای دو تیم مشکل ساز باشد. اما با این تفاسیر نیز، بدون شک شاهد یک نبرد تاکتیکی جذاب بین دو تن از مشهورترین استراتژیست های کنونی جهان فوتبال خواهیم بود.

 

با توجه به تخصص شگفت انگیز آرسنال در راستای برخورد به قوی ترین ترین های فوتبال اروپا و تیم های معمولا بزرگی که گواردیولا هدایت آنها را بر عهده می گیرد، تقابل این دو مربی در گذشته خیلی دور از ذهن نیست. آرسنال با ونگر تا به حال 8 بار در مقابل تیم هایی پپ صف آرایی کرده اند که 4 شکست، دو تساوی و دو پیروزی، سهم قرمزهای لندن از این بازی ها بوده است.

 

 

1164472

 

 

سرمربی اسپانیایی سیتیزن ها احتمالا می داند  که در تقابل با ونگر، چه چیزی انتظار وی را می کشد اما با توجه به تغییر و تحولات بزرگ منچسترستی در فصل جاری، ونگر احتمالا با اتفاقات غیرمنتظره ای در ورزشگاه اتحاد مواجه خواهد شد. ما قصد داریم 4 زاویه تاکتیکی مهم، که جدال اتحاد را تبدیل به مسابقه ای دیدنی می کند را بررسی کنیم؛

 

عدم استفاده از مهاجم سنتی در ترکیب سیتی

 

در دیدار برابر واتفورد که به پیروزی 0-2 سیتیزن ها منتج شد، ایهیناچیو جای خود را در خط حمله به نولیتو داد که این دسته از تغییرات را می توان همگام با فلسفه و افکار منحصر به فرد گواردیولا تلقی کرد.

 

گرچه روی کاغذ، می توان این تغییر را به مثابه جا به جایی دو بازیکن در یک پست قلمداد کرد، اما بدون شک نولیتو بازیکنی با توانایی ارائه وظایف سنتی مهاجم شماره 9 نیست و ذاتا بیشتر علاقمند به متمایل شدن به جناح چپ و شرکت در بازیسازی است.

 

 

1164469

 

 

احتمالا در دیدار برابر آرسنال، کوین دی بروین، نولیتو و داوید سیلوا در کنار رحیم استرلینگ که در سمت راست گمارده خواهد شد، خط حمله انعطاف پذیر سیتیزن ها را در ترکیب ابتدایی تشکیل خواهند داد. نولیتو در پست شماره 9، که گواردیولا در گذشته از او استفاده کرده است به میدان نخواهد رفت، اما 3 بازیکن هجومی احتمالا دائما در حال تغییر موقعیت در جناحین خواهند بود.

 

با توجه به استفاده احتمالی از گابریل پائولیستا در جناح راست دو مدافع میانی آرسنال توسط ونگر، منچسترسیتی علاقمند به استفاده از پاس های ترکیبی و جنبش فراوان بازیکنانش برای استفاده از فضاهای احتمالی به وجود آمده در پشت دفاع توپچی ها خواهد بود.

 

ضدحملات آرسنال

 

آرسنال کنونی، در استفاده از ضدحملات با استفاده از سرعت و جنب و جوش فراوان الکسیس سانچز، مسوت اوزیل و تئو والکات، در بهترین شرایط ممکن قرار گرفته و خط حمله ای باثبات و قدرتمندی را به وجود آورده است. اما در جریان شکست اواسط هفته قبل برابر اورتون، تصمیم ونگر بر آن بود که برتری یک گله خود را با تکیه بر اصل ضد حمله حفظ کند که به نظر می رسد تفکر اشتباهی بوده است.

 

 

1164470

 

 

هر سه گل چلسی از زمین خود شاگردان کونته پایه ریزی شد 

 

اما علیرغم شکست برابر اورتون، شاگردان ونگر به اندازه کافی از ضدحملات سریع خود را در فصل جاری بهره برده اند و با توجه به اوضاع اسفناک خط دفاعی من سیتی، احتمالا بزرگترین حربه ونگر برای ضربه زدن به گواردیولا، استفاده از همین تاکتیک خواهد بود.

 

قاعدتا ونگر اتفاقاتی که منجر به شکست منچسترسیتی برابر چلسی شد را به خوبی مرور کرده و قصد دارد با استفاده از همین روش، کابوسی تکراری را برای سرمربی حریف رقم بزند که ترکیب ژاکا – کوکولین، محور تلاش این تیم برای به دست آوردن کنترل میانه میدان خواهد بود.

 

دفاع متزلزل من سیتی و الکسیس سانچز

 

احتمالا در جدال اتحاد، الکسیس سانچز تلاش زیادی برای وادار کرن دفاع متزلزل سیتیزن ها به اشتباه خواهد کرد. اتفاقی که در هفته های اخیر و با توجه به پرس شدید مهاجم شیلیایی در مقابل دروازه حریفان، به کرات رخ داده است. در دیدار اواسط هفته قبل برابر واتفورد، جان استونز با تصمیم گواردیولا استراحت کرد اما احتمالا در دیدار برابر آرسنال در بین 11 بازیکن اصلی من سیتی قرار خواهد داشت.

 

 

1097916

 

 

جان استونز مدافع جوان و آینده دار فوتبال انگلیس در فصل جاری دو اشتباه منجر به گل خوردن داشته است که هر دوی آنها در زمان مالکیت توپ توسط وی و از دست دادن آن بوده است. علیرغم آمار بسیار خوب استونز در نبردهای تک به تک در فصل جاری، احتمالا تمرکز خط حمله پرانرژی توپچی ها روی این مدافع جوان خواهد بود.

 

گل اول الکسیس سانچر برابر بورنموث، حاصل پرس شدید و پیگیری این مهاجم شیلیایی روی پاس رو به عقب سیمون فرانسیس بود و قطعا آنها در دیدار برابر منچسستر سیتی نیز تمام تلاش خود را مبنی بر تحت فشار گذاشتن دفاع نه چندان مطمئن شاگردان گواردیولا انجام خواهد داد.

 

جنگ میانه میدان

 

گرانیت ژاکا و کوکولین در دیدار برابر اورتون تلاش بسیار زیادی در میانه میدان از خود نشان دادند اما نتوانستند با استفاده از فضاهای میانه حتی یک موقعیت هم ایجاد کند. اما از سوی دیگر، تنها 2 تا از 15 تکل این دو بازیکن در میانه میدان منجر به موفقیت و دریافت توپ شد که احتمالا آمار خیلی خوبی برای تیمی در قامت مدعی قهرمانی نیست.

 

 

1164471

 

 

تنها 14 درصد از تکل های ژاکا و کوکولین در برابر اورتون موفقیت آمیز بود.

 

 

در تیم مقابل، ایکای گوندوگان و فرناندینیو، دو انتخاب اول گواردیولا برای خط میانی غایب خواهند بود و یحیی توره و فرناندو در ترکیب اولیه سرمربی اسپانیایی قرار خواهند گرفت.

 

علیرغم درخشش بی حرف و حدیث یحیی توره در بازی های اخیر منچسترسیتی، این هافبک ساحل عاجی هنوز از قابلیت دفاعی بالایی برای هدایت خط میانی سیتیزن ها در چنین بازی بزرگی برخوردار نیست و می تواند یکی از عوامل مشکل ساز برای آبی های شهر منچستر در دیدار برابر آرسنال لقب بگیرد.

 

 

منبع: جرج الک - اسکواکا

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها